|
CDbutiker med trance on/offline ?
|
View this Thread in Original format
| X-scream |
Undra bara om ni vet några trevliga butiker på nätet eller i Göteborg med stort utbud av trance. Frågar man på nån av de stora affärerna blir man genast hänvisad till hyllan med Scooter och Daddy DJ... suck
Vart köper ni eran musik? |
|
|
| AC. |
| Det faktumet och att skivorna faktiskt är så jävla dyra som de är gör att jag laddar ner mestadels av min musik :rolleyes: |
|
|
| reveal |
| jag handlar faktiskt på cdon.com/SE dom har de "vanligaste" tranceskivorna, tex hela magik-serien etc |
|
|
| lonne |
Antar att du redan känner till det, men skivhugget i Gbg har ett
hyfsat bra utbud när det gäller trance. |
|
|
| Jre |
| quote: | Originally posted by AC.
Det faktumet och att skivorna faktiskt är så jävla dyra som de är gör att jag laddar ner mestadels av min musik :rolleyes: |
Det där är en "OND" cirkel.
Köper inte så många skivorna så blir det ju dyrare pga
att de måste importeras i små kvantiteter.´
Köper många skivorna så räknas ju musiken till mer eller mindre som "mainstream" och spelas 50 ggr per dag på radio.Blir
därför något billigare.
Så man få ta ställning, antingen betalar man lite extra för
musiken eller lyssnar man på mainstream :)
Själv köper jag möe VINYL.Fan lita på att det sviider
i plånboken *huua* .Men fan nån måste ju betala också i
piratkopierings tider :)
/ jre
ps..Tänk vad mycke musik man aldrig hade hört
om det inte vore för mp3..Huuu Hemsk tanke... |
|
|
| Dj_ExOn |
| quote: | Originally posted by Jre
ps..Tänk vad mycke musik man aldrig hade hört
om det inte vore för mp3..Huuu Hemsk tanke... |
Jag skulle inte lyssnat på trance alls om det inte varit för mpeg layer3... |
|
|
| mindshooter |
Inte jag heller... Men jag brukar köpa vissa skivor jag vet är köpvärda...för att stödja marknaden...
Ni kanske har hört det senaste? Att RIAA håller på att få igenom nu att man ska kunna stämma individer som delar ut mp3 filer. Tror redan att dom fått igenom det... Det kommer alltså vara straffbart att dela med 1 mp3 fil på internet.... hur ska detta gå... Jag kan se 1 fördel dock. Vi lyssnar inte på så mycket mainstream grejer, det är inte oss dom är ute efter först skulle jag tro, vilket betyder att dom kommer sätta ditt nån jävel i ystad och stämma han\henne på 6.000.000 kr....ahhhh tänker alla och slutar att shara mp3.....folk köper mer skivor....priserna sjunker, och vi sitter fortfarande här och kan byta låtar med varandra i hemlighet samtidigt som skivorna blir billigare :disbelief
jag använder mig ändå bara TA DC hubben med lösen och ...dör letar dom inte i första taget...RIAA jävlarna :p:p |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Dj_ExOn
Jag skulle inte lyssnat på trance alls om det inte varit för mpeg layer3... |
inte jag heller
tror inte att skivbolagen har insett det, men faktum är att folk lyssnar på mp3 och sen köper skivorna om det är bra... jag har köpt en del tranceskivor, vilket jag aldrig hade gjort om det itne var för mp3 |
|
|
| X-scream |
CDON hade en del ju :)
Blev singelskörd o lite album för runt 700 spänn, men det är det väl värt :crazy:
Roger Goode - In The Begining
Delerium - Silence
Kosheen - Catch
System F - Out of the blue
Starsplash - China Lounge
Paul Oakenfold - Southern Sun
Way out west - Intensify
PvD - Politics of dancing
På tal om "piratmusik" o trance, varför är vi så skonade från stämkåta skivbolag? Har trancebolagen en lite (IMHO) sundare syn på mp3? |
|
|
|
|