return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Cannabis nu lika "farligt" som valium i England
View this Thread in Original format
Vitryss
Cannabis: Should it be reclassified?

Bout fooking time, :happy2:

Får vi se när Sverige hakar på då... hum di dum...
Endre
ånej, mina kära plantor
lonne
jasså, tror personligen att sk läkemedel som valium, roppar och allt

annnat flödder är mer skadligt i större portioner.

När jag säger större portiner, menar jag i missbrukningssyfte.

Nåja, valium är och kommer alltid vara mer socialt accepterat med

tanke på antalet medelåldersmänniskor som använder det mot

sömnproblem.

Det jag försöker säga är att kemiskt beroende är faligare än en växt från naturen.

Självfallet får man inte bortse från i vilken mängd dessa preparat

nyttjas.
Aendy
Är inte valium receptbelagt?
lonne
Yepp, valium är receptlagt.Men som sagt så skäls en hel del
valium, rohypnol och andra läkemedel från apoteken, vilket bidrar till missbruknig av dessa läkemedel.
King of Clubs
I vissa länder är Valium inte receptbelagt. USA t.ex.
Aendy
quote:
Originally posted by King of Clubs
I vissa länder är Valium inte receptbelagt. USA t.ex.


Vad jag kan utläsa från drugs.com så är Valium receptbelagt även i USA.
biznology
vad menar 'receptbelagt'? perscription? you need doctors okay! weed is better! late/
King of Clubs
Där ser man. Jag måste ha blivit felinformerad, sorry.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement