return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
remixer
View this Thread in Original format
Vizay
ere nån som vet hur det ligger till när man gör en remix på en låt....måste man ha artistens tillstånd eller är det bara att köra på....vill ju inte åka på stämmningar å skit i onödan
Endre
beror väl på hur seriöst det är och vad du ska använda den till, du får göra om du bara ska lyssna på den själv, men annars gör du nog på egen risk om du göra utan tillstånd.
robstar
Nesch...de e bara å köra på.
Men de beror ju på vad du ska göra med låten ,
du kan ju inte släppa en rmx om du inte fått tilstånd från artisten/skivbolaget.
Men om du inte hade tänkt de så ere ingen fara.

Go ahead!

Btw , vilken låt ska du rmx:a?



LaterZ:...
Jre
- WHITE LABEL -

/ Jre
Vizay
innebär jre? (känner sig inte så het just nu :p)
Jre
Man brukar kalla plattor så när
de inte är signade under något skivbolag ännu.

kommer väl ifrån att Vinyl 12" brukar ha en White Label
på sig.Där ev någon skrivit för hand vad som är på skivan.

Vad du kan göra är ju att du remixar en låt.
Själv bekostar kostnaden för att tex pressa den på
vinyl. Och själv går till skivbutikerna och kollar
om de vill köpa några ex utav dig :) Eller säljer privat
till dj´s eller över nätet.Artisterna som gjort orginalet
vill ju också ha betalt men då måste de ju också hitta någon
att ta betalt utav. Vilket inte blir det lättaste då.

Kollar du tex på vidz ifrån Trance Energy när Gielen eller
nån lirar så kan du ibland se att de har dessa whitelabels
med sig.. Troligen pga att det är Promos för deras kommande
skivsläpp. De har bara inte bestämt vilket bolag som skall
släppa den,

/ Jre
Vizay
ahh då ser jag...tackar för den infon jre :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement