return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Eau Den Haag afgefikt?
View this Thread in Original format
SnuggLe
Check het hier:

http://dance.student.utwente.nl/~pa...c;TOPICID=12949

Greetz,
SnuggLe
MaGiK54
Totale paniek net met mij op het werk. Collega maakte ff de melding dat de Eau was afgefikt :whip: :whip:

Maaar het valt mee. Eau Statement:

Dutch version
Vrijdagochtend 26 juli j.l. heeft er enige tijd brand gewoed in een van de technische ruimtes op het dak van «O» Dance Theatre, Den Haag. Ons bedrijf was op dat moment gesloten. Niemand was op het bewuste tijdstip aanwezig. Ondanks het feit dat de Brandweer, gewaarschuwd via de brandmeldinstallatie, de situatie snel onder controle had, heeft de tweede zaal van «O» aanzienlijke (rook)schade opgelopen.
«O» Den Haag zal morgenavond weer gewoon voor het publiek geopend zijn. Zaal 2 (The Club) zal echter nog niet toegankelijk zijn.
Naar de oorzaak van de brand wordt vandaag direkt een onderzoek gestart.
Zodra meer meer informatie beschikbaar is zal dit als eerste via deze internetsite bekend worden gemaakt. Blijf op de hoogte!
Miss Proximus
Klein brandje dus...
MaGiK54
quote:
Originally posted by Miss Proximus
Klein brandje dus...

En aan de kleine zaal mis je toch niks :D

Maar zat wel ff in de stress, de Eau afgebrand, moet er niet aan denken. De enige toko in Den Haag die boeiend is.
MaGiK54
Bron Haagsecourant

Brand teistert discotheek 'O'
DEN HAAG | Vermoedelijk als gevolg van sluiting heeft vanmorgen korte tijd brand gewoed in discotheek 'O' aan de Wijndaelerweg. Op dat moment was er niemand in het gebouw aanwezig. Brandweer Haaglanden rukte met groot materieel uit en had het vuur snel onder controle. De rook- en brandschade was niettemin aanzienlijk.

Het dansfeest dat voor morgenavond op het programma staat gaat gewoon door, liet een woordvoerder van het Dance Theatre 'O' vanmorgen weten. Er kunnen echter minder mensen worden binnengelaten, omdat zaal 2 (The Club) voorlopig niet te gebruiken is.
De brand brak omstreeks halfvier uit. Toen de brandweer arriveerde, sloegen de vlammen uit een deel van het dak. Uit voorzorg werd daarom het alarm 'grote brand' gegeven. De vuurhaard bevond zich, gezien vanuit de hoofdingang, in het linker gedeelte van de discotheek bij bedrading en een reeks discolampen direct onder het plafond. In dat deel van het uitgaanscomplex zijn onder meer zaal 2 en een keuken gesitueerd. Brandweerlieden konden voorkomen dat het vuur zich via de tussenruimten in het dak zou verspreiden.

Vuur en vlam

"Ik sta nog van de eerste schrik te bekomen", zei eigenaar Coen Bom nadat de brand was geblust. "Op weg hiernaartoe zag ik het in gedachten al helemaal voor me: alles in vuur en vlam. Ik moet eerlijk zeggen dat de schade mij meevalt".
Volgens Bom zou de 'O' vanavond sowieso niet open zijn. Het feest dat morgenavond om middernacht moet beginnen, stond even op losse schroeven. Nadat was vastgesteld dat de grote zaal alleen rookschade had, werd besloten het gewoon te laten doorgaan. Het gaat om een 'afterparty' van het Sound/Vision dancefestival dat tot 23.00 uur op het Malieveld wordt gehouden. In de 'O' treedt onder anderen de bekende Engelse dj Max Graham op. Het gedeelte waar de grote zaal is gevestigd biedt ruimte aan duizend mensen. Normaal gesproken kunnen er volgens Bom 1750 mensen in de 'O'. Een schrale troost voor hem is dat het niet de drukste tijd van het jaar is: "Dat is de periode van september tot mei. Sinds de camping Ockenburgh, waar 12.000 bezoekers op konden, is veranderd in het Kijkduinpark met nog maar 2000 mensen, hebben we daar geen profijt meer van. Bovendien hebben we, net als de andere clubs in Nederland, last van al die festivals".
De recherche stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de brand.
TranceFool
wel erg toevallig na het bericht over de eau in Arnhem :rolleyes:
franzelare
gelukkig maar dat het neit helemaal is afgebrand!

het is altijd jammer als iemand zijn favoriete tent affikt of dicht moet!
MaGiK54
quote:
Originally posted by TranceFool

Meer toevallig dat er zaterdag een schietpartij is geweest lijkt mij.
Die gozer die voor de deur heeft staan schieten, werd niet binnen gelaten en vond het nodig om terug te komen en om een uitsmijter neer te schieten (buiten levensgevaar issie). Gelukkig is de schutter inmiddels opgepakt. Maar wraak lijkt mij ook een motief voor het fikkie, maar het wordt uitgezocht of er opzet in het spel is.
Optimus
quote:
Originally posted by TranceFool

hoezo dan?
TranceFool
quote:
Originally posted by Optimus

hoezo dan?

nou dacht een of andere protestactie maar dat slaat eigenlijk nergens op, mn filmfantasie sloeg weres op hol :p

Dat verhaal wat Magik vertelt is een stuk logischer idd, niet aan gedacht nog, maar het kan natuurlijk ook gewoon een ongeluk zijn. Alhoewel ik het wel erg toevallig vind
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement