return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Woningschaarste (in de randstad)
View this Thread in Original format
Otte
Over het volgende zou ik graag van jullie een mening willen zien of het nu aan mij ligt of niet. Ik ben nu 23 jaar en al 2 jaar op zoek naar een woning. Maar er is gewoon geen f*ck te krijgen. Alles heb ik al geprobeerd, de tweewekelijkse inschrijvingen via de woningbouw verenigingen, rondvraag bij particuliere verhuurders, enz, enz. Tot nu toe zonder resultaat.
Nu weet ik dat ik het helemaal niet slecht heb thuis, de situatie is ok en mijn pa en ma zijn relaxed. Maar qua inkomen kan ik het makkelijk redden met mijn salaris. Vooral nu een aantal vrienden en vriendinnen van mij wel er in zijn geslaagd om een woning te vinden/kopen is dit echt megafrustrerend.
Ik verdien een normaal salaris, maar twee ton euro voor een tweekamerflatje van 4 bij 8 is ook voor mij te gortig.
Wat mij nog het meeste verontrust is dat de wonongbouwver. werken met de zogenaamde leeftijdslabels met twee categorieen. t/m 23 jaar en 24 t/m 30 jaar. Ik ben nu 23 en als ik in 2003 24 wordt en heb geen woning kan ik wachten tot pak 'm beet mijn 29,99 ste jaar.
Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer mensen die net zoals ik al ruime tijd wachten op de kans, maar die niet krijgen?

Greetz, Otte
Optimus
hoe doe je die font?

bluuuhhh woef woef

ow ja ik hem m:D
raoel
Kan me het goed voorstellen dat dat zwaar klote is.
Ik woon helemaal in het zuiden.
Stukskuh onder eindhoven, en hier is dat probleem helemaal niet volgens mij.
Misschien in eindhoven zelf, maar in de dorpen niet.

Alleen kale bouwgrond is moeilijk te krijgen.
Maar
Ik moet nog (minstens) 3 jaar studeren. En over 3 tot 4 jaar komt hier in mijn dorp een hoop bouwgrond vrij.
Ik studeer bouwkunde en ben nu al bezig met mijn eigen huis aan het ontwerpen. Als die bouwgrond vrijkomt ga ik zo snel mogelijk grond kopen.
al moet ik daarvoor een hyptheek afsluiten, dan nog.
Dan zal het nog wel ff duren voordat ik ook werkelijk kan beginnen met bouwen want ik zal daarna toch eerst ff geld moeten verdienen :).

Maar kun jij niet proberen te achterhalen of dat er mensen gaan verhuizen en met die mensen zelf iets regelen zodat je het huis over kan nemen
Otte
Hoi Raoul,

Opzig is dat geen slecht idee om it te zoeken of er mensen gaan verhuizen. Alleen is het probleem dat als iemand een huis huurt via de woningbouwver. je via diezelfde ver. in aanmerking moet komen. En het aanbod is zo klein. Pakweg 10 woningen eens in de twee weken op een totaal van +/- 17.000 woningen.
Koophuizen zijn zo duur dat ik dat in mijn eentje niet op kan brengen. Ga uit van 2 ton euro voor een twee kamer flatje en ik krijg in mijn eentje -maximaal- 60.000 euro geleend.
Het hele probleem is gewoon de doorstroming van starters via huur naar koopwoningen. Deze is te klein.
Ik hoop voor jou dat jij na je studie voor een mooie prijs iets op de kop kan tikken!

Graag zou ik van mensen omgeving Amsterdam reply's krijgen met een mogelijke constructie/oplossingen

Thanks in advance,
Otte
M5
quote:
Originally posted by Otte
Hoi Raoul,

Graag zou ik van mensen omgeving Amsterdam reply's krijgen met een mogelijke constructie/oplossingen

Thanks in advance,
Otte

denk niet dat je hier veel respons krijgt..zitten veelal studenten hiero..

hier heb je denk ik meer succes : http://forum.fok.nl
DJ Bladerunner
Ik woon op het platteland, maar hier is dat net zo hoor. Ten eerste een huis in je uppie kopen lukt never nooit. Daarvoor moet je echt 2 inkomens hebben. Voor een beetje huis betaal je, net zoals je al zei, zo'n 2 ton euro. Huren is dan dus de enige oplossing. Maar bij ons is het vaak zo dat de huurhuisjes altijd eerst naar gescheiden personen uit een buurgemeente gaan. Dat is echt een rage hierzo. Echt irritant. Ik ben 25 en wil nou toch wel echt het huis uit. Sommige vrienden en vriendinnen van mij zijn al langer op zoek en dus nog zonder resultaat.Ik werk al een jaartje of 5, dus huren zou echt geen probleem zijn. (dan toch maar wat minder platen kopen).

Ze moeten gewoon goedkope beginnershuizen bouwen. Er worden hier in de regio alleen maar grote huizen gebouwd.
Otte
Net even gekeken op forum.fok.nl (Raoul bedankt!)maar ik ben dus laaaang niet de enige met dit probleem. Er blijven een aantal opties over:
- emigreren naar pak 'm beet Friesland en iedere dag 3 uur heen en terug reizen, of
- tot m'n 30e bij pa en ma wonen en zelf een 1/2 ton euro bij elkaar sparen (-geen- platen meer kopen dus) of
- juist platen kopen en internationaal doorbreken als dj en verhuizen naar Monaco
Ik ben er nog niet uit. Alle opties klinken kut, behalve de dj optie!

Otte
Miss Proximus
quote:
Originally posted by Otte

- emigreren naar pak 'm beet Friesland en iedere dag 3 uur heen en terug reizen, of
Otte

friesland? tjong

succes ermee. ik wil al tijden verhuizen maar in leeuwarden zijn er ongeveer 0,0 woningen te huur..de koopwoningen zijn BELACHELIJK duur

ik heb me 2 jaar geleden vast in Amsterdam ingeschreven..als ik dan over 2/3 jaar klaar ben met school dan kan ik misshien nog iets vinden in de ruimte rondom die stinkstad :p
Optimus
quote:
Originally posted by Miss Proximus

ik heb me 2 jaar geleden vast in Amsterdam ingeschreven..als ik dan over 2/3 jaar klaar ben met school dan kan ik misshien nog iets vinden in de ruimte rondom die stinkstad :p

je huurde toch juist een woning omdat je nergens aan vast wilde zitten?:D (dacht ik)
Chicane
Gezellig, lampje er bij, gordijntje... :P nee sorry Proxy :D

Maar goed, ik ben dus met mijn toenmalige vriendin een beetje gaan zoeken naar koop en huurwoningen. In de regio Den Haag/Zoetermeer/Leiden is het best wel allemaal te doen qua aanbod en prijs. We wouden graag boven het winkelcentrum van Zoetermeer iets hebben en die kans was groot dat we daar ook iets konden kopen, zei het niet dat de lieverd het niet lang daarna het uitmaakte :D
Leidschendam, Voorburg (niet aan te raden, onbetaalbaar), Den Haag (ja, zelfs bij scheveningen vlakbij het strand hebben we nog iets betaalbaars weten te vinden!), Zoetermeer, en al die plaatsen bieden genoeg ruimte aan. Van massaflat tot rijtjeshuis en villa... en komt nog es bij dat je als er geen file is, je binnen een half uur in Amsterdam ben, nadeel is.. probeer de A4 maar eens uit in de spits :D

Miss Proximus
quote:
Originally posted by Optimus

je huurde toch juist een woning omdat je nergens aan vast wilde zitten?:D (dacht ik)

ikke de link nie snap? :conf:
New Wave
quote:
Originally posted by Miss Proximus
rondom die stinkstad :p

Geef mij maar Amsterdaaaaaaaaam,
dat is mooier dan parijs
Geef mij maar Amsterdam,
mijn Mokums paradijs
Geef mij maar Amsterdam,
met zijn Amstel en het IJ
Want in Mokum ben ik rijk,