|
Snart val (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by NordLight
Varför är hon farlig?
|
Det undrar jag med. Hon är ungefär den enda politikern jag verkligen känner förtroende för.
Jag vet inte om jag ska rösta, men om jag gör det så känns moderaterna som det partiet som mest representerar mina åsikter precis av dom anledningarna som Nordlight listade. Skulle egentligen vilja rösta på Fp, men mycket av deras gamla ideologi har ju blivit beslagtagna av just moderaterna. Nu är dom bara ännu ett populistiskt vågmästarparti...
Socialdemokraterna är för mej överstatlig, trögflytande byråkrati..:nervous: |
|
|
| Connector |
| quote: | Originally posted by Xplorer76
Jag tänker som vanligt inte rösta överhuvudtaget...
För jag kan fan inte bry mig mindre vilka som bestämmer.
Vart med om tre val där man själv har fått rösta och det har både vart blått eller rött.
Ingen skillnad vad jag kunde märka....
Men hade jag en pistol mot huvudet och va tvungen att rösta så skulle det bli KPMLR bara för att jävlas..... |
Ska du inte rösta!? Det är väldigt dumt! Kom inte och klaga sen att du vill ha lägre skatter, friskolor, bättre vägar osv... :whip: |
|
|
| dj_hysterix |
| Finns inte kalle anka-partiet :haha: *skojar* ... nej men jag tror röstar på moderaterna här. Lite för höga skatter tycker jag :( dom säger att dom ska sänka skatterna så...d får väl bli moderaterna :clown: |
|
|
| mindshooter |
Det mesta jag har hört från moderaterna har varit Complete bull om ni ursäktar utrycket.
Typ som att bygga en ring runt sthlm med motorväg för att avleda trafiken från innerstan. Det var den enda miljösatsning dom kunde komma på när jag frågade representanter som var i min skola.
Sen snacker om att slopa individuella löner. Suck....om alla har samma lön finns det ingen anledning att jobba hårt längre. så tycker jag iaf. Ärligt talat verkar alla partier vara rätt pucko o kolan :p
Dom samlades i Aulan i min skola och skulle svara på frågor. Slutade med nåt sorts Ricky lake program där dom bara snackade skit om varandra istället för att säga bra saker om sig själva. Det gjorde att man förstod hur dåliga alla var i grunden :p
Jo tack nu vet man allt dåligt om alla partier. Ni har min röst: Blank |
|
|
| WhiteRussian |
| quote: | Originally posted by NordLight
Tja Vitryss!
Nu blev jag lite förvånad. Du har ju alltid gått i klinsch för mer självbestämmande & individualism... inte ett apatiskt kollektiv, planekonomi & diktatur :D :D :D ;).
Varför är hon farlig?
Greetz
NordLight |
haha, :)
Jo visst tror jag mycket på självstämmade och individualism, men Moderaterna är så grymma dubbelmoralister...
Seriöst, M vill alltså höja straffen för naroktika brott (grovt innehav ger redan nu ungefär 3 gånger så högt straff som om man kör ihjäl nån full.) Samtidigt vill dem låta alkohol, som är en betydligt farligare drog än många andra, vara tillåtet att sälja dygnet runt.
Hörde Bo Lundgren debattera rätt bra för varför alkhol ska kunna säljas dygnet runt, höll med om det mesta.
För att han sedan i nästa sekund förklarar hur hemskt och farligt allt knark är.
M vill mer eller mindre avveckla arbetsrätten. Dem öppnar för ett samhälle med fler klyftor.
Sen är jag iof ingen jätte sosse/vpk:are, jag är nog snarare en slags (till-vänster-om-mitten-liberal) :p
Men min kärnfråga är just narkotika och hur det ska behandlas, därför kan jag inte rösta på M.
Kristina Axén Olin tycker t.ex att man inte ska ge pengar till tiggare, att det ska vara tillåtet för polisen att tvångstesta 12-åringar för narkotika utan föräldrarnas tillstånd, samt vill inhandla vattenkanoner för att peppra demonstranter med _fast_ polisstyrelesen i STHLM inte vill ha några och förstår att det leder till en upptrappning av våldet.
Jaja, tycker jag iaf, ;) . Men men, om 4 år finns mitt parti, inget hyckleri där iaf, jag ska se över narkotikalagarna, sänka arbetsgivaragiften, höja biståndet, gratis kollektivtrafik, avveckla försvaret... jag har massa saker på min dagordning, :p |
|
|
| Vizay |
ryssen jag ser fram emot att röta på det partiet :D
om du lyckas med allt det där har du iaf en given väljare här ;) |
|
|
| Gaby |
| JAg röstar alltid på vänster men jag vill endast att dom ska vara med i ett hörn, INTE styra. Någon som inte glömmer dom svaga i samhället helt enkelt. |
|
|
| AC. |
M eller KDS, får se hur de båda partierna artar sig i slutspurten
är inget större fan av lundgren :\ saknar bilt |
|
|
| X-scream |
| Moderaterna har gjort bort sig, blir blankt i år... |
|
|
| Connector |
| quote: | Originally posted by X-scream
Moderaterna har gjort bort sig, blir blankt i år... |
Moderaterna är inte det ända partiet... Går att rösta på andra med ;) |
|
|
| King of Clubs |
| Ju mer insatt jag blir, desto mer vill jag skita i att rösta. Politik är bara tom retorik. |
|
|
| WhiteRussian |
Själv funtar jag på Vänstern i Stockholm och Landstinget men Göran för Sverige, :)
Visst är politik bara skit och valfläsk, men om man inte röstar vinner Axén Olin, hemska tanke, :( |
|
|
|
|