return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

 
Internet Netwerk in Huis
View this Thread in Original format
!_PeTrUs_!
Vraagje? Ik woon in een huis met nog 4 andere mensen. Nu zouden we daar graag Kabel-internet hebben. WE hebben in huis al een netwerk liggen, maar die stelt niet veel voor. Heeft iemand misschien ervaring met het leggen van zo'n netwerk. En wat heb je nodig zodat we allemaal tegelijk 24 uur per dag kunnen internetten. Help me ff.

Bij voorbaat dank ik U
eXos
GEEN REACTIES, DAMN!!!!
Henkie_henk
Nou ik zou gewoon maar lekker uitkijken met het wegsjaken van elkaars internet... want dat valt op man...

Je maakt ineens 30 keer zoveel gebruik van je internet..je download veel meer etc etc..

Alst goed is / of juist niet goed.. dan komt upc/chello/whatever er achter...

Voor de rest is het wel "mogelijk" om zon netwerkje te leggen. maar meer weet ik ook niet
Glaniskanis
4 netwerkkaarten (100MBit natuurlijk :D)
misschien een hubje (100MBit)
UTP Categorie 5 kabel (aantal meters dat je nodig hebt)
Beetje technische kennis
Proggie om je internet te sharen (WinGate, SyGate, WinRoute)
niet veel meer verder

En het kan best wat je wil, een vriend van me heeft nu al een jaar ofzo een netwerk door het huis liggen en nog nooit gepakt ergens op (Essent@Home :D hiero).


Greetz,
Glaniskanis
Mysteric
Ja dat klopt allemaal.
Wij hebben ook een netwerkje thuis liggen, en iedereen kan internetten.

Je moet afwegen of je een server maakt of niet...das dan een computer die altijd aan moet staan, anders kunnen de anderen niet internetten. Het voordeel hiervan is dat je server niet kan zien dat je meerdere computers hebt aangesloten, alles gaat namelijk via die ene PC met dat ene IP-adres. Ook hoeven de andere computers niet zoveel te rekenen enzo, dat doet de server wel voor ze. Kan jij sneller internetten. In een server PC doe je dan 2 Ethernetkaarten, de ene knoop je aan je modem en de andere stop je in een HUB (een soort splitter). De andere computers die je op het netwerk wil hebben plug je ook in die HUB (gewoon in elke PC een goede ethernetkaart) en met een progje als WinGate, SyGate, WinRoute kan iedereen internetten... en evt ook elkaars harde schijven sharen.

Zonder server kan het ook...dan plug je gewoon elke PC rechtstreeks in die HUB, incl. de kabel die uit je modem komt.Als je internetprovider er achter komt zijn ze alleen niet echt blij met je en zal je vriendelijk doch dringend verzocht worden een andere provider te zoeken. Een vriend van met doet het wel zo, en chello heeft al een jaar nix van zich laten horen....

Maar de meneer van de computerwinkel zal het allemaal toch wel beter uit kunnen leggen. Pas wel op dat ze je niet tillen, ze naaien je zo een dure HUB aan, of super-kabels die verder nix extra's hebben
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement