|
DE draad voor de beginnende DJ's onder ons (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| mastah jc |
| kben nu lekker op men gemakje die thread aan het doorlezen zodat als ik men draaitafels heb het lekker kan gaan uit proberen... kben nog maar 14 dus ik heb nog jaren om het te leren :D een vriend van mij draait met cd's en daar heb ik ut wel es gedaan en het lukt wel aardig.. na veel klooien kom je er zelf wel volgens mij.... iig bij die vriend moesk er gewoon niet bij nadenken en na de juiste hoeveelheid alchohol gaat alles natuurlijk veel beter :p |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by mastah jc
kben nu lekker op men gemakje die thread aan het doorlezen zodat als ik men draaitafels heb het lekker kan gaan uit proberen... kben nog maar 14 dus ik heb nog jaren om het te leren :D een vriend van mij draait met cd's en daar heb ik ut wel es gedaan en het lukt wel aardig.. na veel klooien kom je er zelf wel volgens mij.... iig bij die vriend moesk er gewoon niet bij nadenken en na de juiste hoeveelheid alchohol gaat alles natuurlijk veel beter :p |
1 advies:
Denk er niet te makkelijk over, en zeker niet op het begin...het kan je heel snel tegenvallen. |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Originally posted by Leander
In Nederland: ong. 120 euro :(
Frustrerend om te zien dat 'ie op internet te krijgen is vanaf ong. $85,- (http://shopping.yahoo.com/shop?d=zh...link=dmks/hd280), maar bijna geen enkele van die shops verscheept ook naar Europa en als ze dat wel doen, komt er iets van $35 bij aan transportkosten en dan zit je weer op $120 |
vergeet niet dat er nog taxes bij komen!!! |
|
|
| Chicane |
| quote: | Originally posted by New Wave
Koop een proDJuser SPL 127....
Ik heb hem zelf ook nieuw...ik zie hem nu ook bij alle TT's liggen in elke vinyl shop.....Ik zag meerdere dj's er al mee werken, en die prijs, nog geen 60 euro.....HAARSCHERP GELUID...bass subliem....
MWHA, en die Sony 700...209 euro...stelletje nerds zijn het......
dus gewoon die proDJuser kopen... |
Serieus? Zijn dit niet van die aldi-koptelefoons die meteen de geest al geven zodra de eerste beat nog moet langskomen? |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Chicane
Serieus? Zijn dit niet van die aldi-koptelefoons die meteen de geest al geven zodra de eerste beat nog moet langskomen? |
Neej, valt reuze mee! Ik vin persoonlijk het geluid alleen nie zo geweldig... maar da's heel persoonlijk... en ze klemmen een beetje te hard op me kop :toothless |
|
|
| Leander |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
vergeet niet dat er nog taxes bij komen!!! |
Volgens mij zitten die al bij de $35 inbegrepen (is dus eigenlijk shipping & taxes :) ) |
|
|
| DJ Bor |
| quote: | Originally posted by New Wave
ach mensen dikke onzin allemaal :D
Zoek de bass....pak je plaat.....skretsj hem in 4 keer tegen de andere bass aan en loslaten die plaat (met een leuek goeie snelheid)......luisteren....corrigeren, corrigeren, corrigeren, corrigeren, corrigeren, corrigeren........en happaaaaaaaa, beatmatch........beetje klooien met je tonen...wachten op leuk moment om hem uit te faden/of om je cross te gebruiken en raggen met je setje......bij techno tenminste :D
Der is geen makkelijkere uitleg dan dit :p |
Kijk en daar ben ik het nou helemaal mee-eens, het gaat toech allemaal om gevoel.
Je kunt dan zo zoveel verstand hebben van platen, maar als je de feeling niet hebt om geod gelijk te kunnen legegn kun je meteen wel ophouden en alles verkopen, want dan leer je het toch nooit, tenminste dat is mijn ervaring.
Nu moet je natuurlijk niet meteen opgeven maar als je het naar een paar maanden nog niet onder de knie hebt, meot je je wel gaan afvragen of je dit wel kunt.
Gelukkig lukte het bij mij wel, en sta ik zaterdag dus weel ff in een discotheekje draaien. |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by New Wave
Koop een proDJuser SPL 127....
Ik heb hem zelf ook nieuw...ik zie hem nu ook bij alle TT's liggen in elke vinyl shop.....Ik zag meerdere dj's er al mee werken, en die prijs, nog geen 60 euro.....HAARSCHERP GELUID...bass subliem....
MWHA, en die Sony 700...209 euro...stelletje nerds zijn het......
dus gewoon die proDJuser kopen... |
whahha, dat ding haddik eerst ook, zuiver istie echt NIET, veelste dof, sony is veeel helderder en is ze geld ook wel waard. prodjuser is voor de rest wel oke, alleen haarscherp klopt niet echt...
Groetjes |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
whahha, dat ding haddik eerst ook, zuiver istie echt NIET, veelste dof, sony is veeel helderder en is ze geld ook wel waard. prodjuser is voor de rest wel oke, alleen haarscherp klopt niet echt...
Groetjes |
Hij is echt SUPERscherp bij mij,
Ik gebruik de V700 voor mijn werk.....geef voor die 60 euro die proDJuser maar.......ga een beetje 209 euro neerleggen voor een headphone, my ass.... :) |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by New Wave
Hij is echt SUPERscherp bij mij,
Ik gebruik de V700 voor mijn werk.....geef voor die 60 euro die proDJuser maar.......ga een beetje 209 euro neerleggen voor een headphone, my ass.... :) |
209 euro is wel erg duur, ik hattem voor minder.
maja dan heb je ook wat, maar als jij leker mixt met een prodjuser dan ist tog klaar?, ik had eerst ook dat ding,k was tevreden, toen hoorde ik de v700, kwas hoteldebotel, zo scherp, toen heb ik die gekocht.
Groetjes |
|
|
| AFTERNATIVE |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
209 euro is wel erg duur, ik hattem voor minder.
maja dan heb je ook wat, maar als jij leker mixt met een prodjuser dan ist tog klaar?, ik had eerst ook dat ding,k was tevreden, toen hoorde ik de v700, kwas hoteldebotel, zo scherp, toen heb ik die gekocht.
Groetjes |
achja, een koptelefoon is zo persoonlijk als wat, ik vin persoonlijk mn Technics koptelefoonw eer geweldig omdattie zulke kleine oorschelpen heeft en dus goed opme oor gedrukt zit...en een ander vinda weer n nadeel |
|
|
| mido |
Ik had eerst ook die ProDJuser. Toen ik hem net had vond ik hem geweldig.
Totdat ik gebruik maakte van de Sony....... Had ik nooit moeten doen..... Kep meteen een Sony gehaald! :)
Heil silvere Sony! :P |
|
|
|
|