|
something new
|
View this Thread in Original format
| dbl |
well... got back from the army this friday and opened up fruityloops saturday to try to do something and i came up with this
right click and save as
it's not the full version, it will come some time, but it isn't all finished yet.
and the quality isn't super.. so don't think of that so much..
but what do you think of it? |
|
|
| Endre |
tja dbl!
lyssna på din låt och det är lite "fel" är inte rätt att säga men
det är lite väl mycket reverb och melodin är inte så jätte gripande om du förstår vad jag menar :)
jobba på melodin mer, försök göra nåt som fastnar på hjärnan
|
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Endre
tja dbl!
lyssna på din låt och det är lite "fel" är inte rätt att säga men
det är lite väl mycket reverb och melodin är inte så jätte gripande om du förstår vad jag menar :)
jobba på melodin mer, försök göra nåt som fastnar på hjärnan
|
tjenare... jo, vet att det e lite mycket reverb på basen, men det mesta e kvalit'en.. det låter lite bättre med högre kvalité.
melodin vet jag inte e nått så jätte gripande, men jag tänkte försöka få ihop något med en någorlunda kort melodie, men som ändå e någorlunda bra.... har hållt på att lyssna på "follow me" med vem det nu e som gör den i typ 8 veckor nu (har inte orkat spela in nått nytt på MD'n)
och anledningen till att versionen e så kort e la pga att jag inte fått till nån mer melodie till den.. brukar gå bra i början, men sen går allt åt skogen typ.... men jag skall jobba mer på den..
tack för kommentaren |
|
|
| attacc |
Way too much reverb on it mate :D
You need a beat with some raw 909 punch and a nice and firm bassline. :p |
|
|
| dbl |
ehm... just noticed that i had changed the reverb settings in the FXchannel i havefor the bass... reason is becaus i used the same FXchannel for another melodie.... havefixed that now..
and i have some plans for the rest that i will try ut tomorrow. |
|
|
|
|