|
Hoe maak je je platen schoon
|
View this Thread in Original format
| MennoB |
| Ik zou wel eens willen weten hoe je je platen moet schoonmaken. Met wat voor een soort doekje enz. of zit ik er nou een beetje naast te kijken en kan je daat gewoon een vochtig doekje voor gedruiken????? |
|
|
| basvh |
| euhm ikke doe altijd met glassex en theedoek. weet eigenlijk niet of dit DE manier is |
|
|
| blighty |
Hoi,
Ik weet niet of de "chemicalien" in die glassex bevoordelijk zijn voor je platen, al zal het wel meevallen.
Ikzelf heb een borsteltje, met een natte en een droge kant. De droge kant haalt het stof en zo uit de groeven, met de vochtige kant wordt het stof verwijderd, werkt super :) Zoiets kun je in praktisch alle vinylzaken halen.
Greetings,
Blighty |
|
|
| Eye-Riz |
met alcohol en zacht doekje. (70% ofzo, je weetwel, medicinale alcohol)
en voor normaal een platenborsteltje van superzacht fluweel. |
|
|
| Chicane |
even andere vraag:
Hoe de donkey haal je een slissende S uit je platen? Ik heb hier Ortophone Concorde PRO elementen en met bv Carissa Mondavi - Solid Ground zit er gewoon een vreselijk slissende S ertussen, net alsof je een brugklassmurgje sinasappelsap laat zeggen met een buitenboordbeugel als je begrijp wat ik bedoel... valt nog mee dat de boxen niet spugen :D |
|
|
| Eye-Riz |
je plaat opsturen naar de logopedist ;)
nee, serieus: volgens mij is daar weinig aan te doen omdat het in de opname zit. correct me if I'm wrong! |
|
|
| Chicane |
ik heb het ook gehoord bij Delerium - Underwater (Rank 1 Remix) en Oceanlab - Sky falls down...
niet in die grove mate als bij Carissa Mondavi, maar toch ook eventjes dat sinasappeleffect :) |
|
|
| eieregooie |
| Lijkt me ook dat dat in de opname zit... |
|
|
| Chicane |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Lijkt me ook dat dat in de opname zit... |
Dus niet de naalden die brak zijn? Die zijn pas 6 weekjes oud ofzo.. |
|
|
| Ding Chavez |
In de mp3 die ik heb (foei! :D) zit dat ook, in een show van armin die ik heb teruggeluisterd zit het ook een beetje. Misschien dat het bij de ene pressing wat meer is dan bij de ander, wat op zich wel raar is... Wordt het niet minder als je de hoge tonen wat dicht draait? Of klinkt het dan voor geen meter meer? :)
GreetZ, DC |
|
|
| Chicane |
De hoge tonen eruit draaien kan opzich wel, de plaat heeft een progressive aard en is niet gebouwd rondom een zooi geile strings, maar meer om beetje lekkere tribal beatje.
Wel jammer zeg, die vocalen zijn bloedje lekker.. |
|
|
| Donna |
| zachte schilderskwast en afwasmiddel,doet me pa al jaaaaaaaaaaaaaaren zo en ik die van rv,werkt perfect want afwasmiddel ontvet en is niet agressief |
|
|
|
|