|
KPN ADSL Basic & Fast per 1 januari 2003 sneller!!
|
View this Thread in Original format
| Kamaya |
Hallo,
Voor de mensen die het nog niet wisten en ADSL via kpn hebben, goed nieuws!:
vanaf januari 2003 wordt de downstreamsnelheid verhoogd!!
Voor ADSL Basic gaat deze van 512 kbit/s naar 768 kbit/s, technisch gezien kom je dan op een snelheid van 96 kb/s, waarschijnlijk een dikke 80 kb/s downstream dus.
Voor ADSL Fast zal de downstream snelheid verhoogd worden van 1024 kbit/s naar 1536 kbit/s, technisch dus een downstream snelheid van 192 kb/s!!
En het leuke is dat de abonnementsprijzen hetzelfde blijven.
bron: blad 'PCM'
je kunt het ook nalezen op de site van planet internet
De groeten, Kamaya. |
|
|
| Blik |
| blijft meer dan dubbel zo langzaam als @home, snelheid van maar liefst 475 kb/s :D |
|
|
| Cosmic Guy |
| Ik las het ook laatst in de krant ja, goed nieuws voor de leechers onder ons:D |
|
|
| Kamaya |
| quote: | Originally posted by Blik
blijft meer dan dubbel zo langzaam als @home, snelheid van maar liefst 475 kb/s :D |
Klopt, maar als je in Leiden zit of ergens anders in hartje randstad heb je niks aan kabel, dan is ADSL de snelste keuze, helaas.....
Gelukkig zit ik nu ook in Groningen en neem ik binnenkort ook @home (van Essent was dat toch?) dus ik heb er verder weinig last meer van. Toch fijn als je internet (in Leiden dan) sneller gaat worden.
Kamaya. |
|
|
| @ddicted |
| quote: | Originally posted by Kamaya
@home (van Essent was dat toch?)
|
Yep, best duur 44.95 per maand. Maar werkt best lekker |
|
|
| moogwai |
En wat nog belangrijker nieuws is!!!
ADSL wordt in het eerste kwartaal van 2003 ook eindelijk aangeboden in mij dorp! Maar goed... eerst hebben, dan geloven :) |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by Kamaya
Klopt, maar als je in Leiden zit of ergens anders in hartje randstad heb je niks aan kabel, dan is ADSL de snelste keuze, helaas.....
Gelukkig zit ik nu ook in Groningen en neem ik binnenkort ook @home (van Essent was dat toch?) dus ik heb er verder weinig last meer van. Toch fijn als je internet (in Leiden dan) sneller gaat worden.
Kamaya. |
Ik woon in randstad, heb chello en haal ook 180 190 k/s hoor :) |
|
|
| Chicane |
Ik woon op het randje van de randstad en we hebben hier ook Tjellow en Ekses Voor All.. all die chello boeren patsen dat ze makkelijk 250 kb/s trekken, maar kabel is niet-dedicated, dus hoe meer mensen hoe lager je snelheid...
Dan blijf ik toch liever bij me MxStream + XS4ALL abbotje met 64 kb/s down (56 in echt) en 16kb/s up (13.33 in het echt) |
|
|
| ScuL |
Ik ben wel tevreden over mijn XS4All/Mxstream lijn alleen ik twijfel nog of ik in december mijn abbo wel verleng.
Er is namelijk sprake van dat Surfnet op sommige instellingen ThuisADSL gaat aanbieden voor studenten. (Mijn school schijnt daar ook bij te zitten..)
8mbit down 1mbit up voor 54 per maand.
Woei.... kijk als dat rond is voor december (mijn XS4all contractvervalsdatum), dan stap ik geheid daarop over :D |
|
|
| Kamaya |
| quote: | Originally posted by Chicane
Ik woon op het randje van de randstad en we hebben hier ook Tjellow en Ekses Voor All.. all die chello boeren patsen dat ze makkelijk 250 kb/s trekken, maar kabel is niet-dedicated, dus hoe meer mensen hoe lager je snelheid...
Dan blijf ik toch liever bij me MxStream + XS4ALL abbotje met 64 kb/s down (56 in echt) en 16kb/s up (13.33 in het echt) |
idd!
| quote: | Originally posted by ScuL
Ik ben wel tevreden over mijn XS4All/Mxstream lijn alleen ik twijfel nog of ik in december mijn abbo wel verleng.
Er is namelijk sprake van dat Surfnet op sommige instellingen ThuisADSL gaat aanbieden voor studenten. (Mijn school schijnt daar ook bij te zitten..)
8mbit down 1mbit up voor 54 per maand.
Woei.... kijk als dat rond is voor december (mijn XS4all contractvervalsdatum), dan stap ik geheid daarop over :D |
Dat klinkt zeker relaxt!! Enig idee of ze daar in Groningen ook mee gaan komen of hoe ik dat op een of andere manier kan checken?!
Kamaya. |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Kamaya
Dat klinkt zeker relaxt!! Enig idee of ze daar in Groningen ook mee gaan komen of hoe ik dat op een of andere manier kan checken?!
Kamaya. |
Allereerst moeten ze op school gebruik maken van een internet verbinding van Surfnet (na te vragen bij systeembeheer).
Indien ja, dan moet je bij je ICT-afdeling/systeembeheer even vragen of/wanneer het mogelijk is. De verbinding loopt btw via BBNed.
De kosten van het uiteindelijke ADSL-abbo zijn σσk afhankelijk van hoeveel geld je school vraagt voor de geleverde dienst. Bij de HvU is dat 2, dus 56 ipv 54 kaal (daar ga ik niet dood van).
Waar het in ieder geval kan is bij de volgende instellingen:
- SURFnet
- Katholieke Universiteit Nijmegen
- Universiteit Twente
- Kluwer Academic Publishers
- Centrum voor Wiskunde en Informatica
(De rest wordt nog nader bekend gemaakt, misschien loopt er op jouw school al een pilot-project. Bij ons dus wel alleen ik kan er (nog) niet voor inschrijven).
NB:
Je ADSL abbo wordt automatisch geannuleerd op het moment dat je van school gaat (ofwel afstuderen of drop-out). |
|
|
| TranceFool |
Das wel beter nieuws, die upload mogen ze ook weles verdubbelen :D:D.
Hebben er hier trouwens nog meer mensen last van dat als je veel aan het uppen bent dat je verbinding wel eens wegvalt met Mxstream?, best irritant namelijk :( |
|
|
|
|