|
Nån som kan rekommendera en skärm?
|
View this Thread in Original format
| reveal |
Min skärm gick sönder i måndags, sitter just nu med en lånad sur 14-tummare... kliar i ögonen och allt är suddigt :whip: Har ju vant sig vid "bra" skärmar.
Hur som helst, jag måste köpa en ny. Är det nån som kan rekommendera nåt?
Är det nån idé att lämna in skärmen på reparation? Den är 4 år gammal, så garantin är grillad :( |
|
|
| Endre |
köp ny, 32-tummare flat-screen :D
|
|
|
| SWE_TRANCE |
| Nu vet jag ju inte vad du har för krav på skärmar. Men jag köpte en sådan här förra veckan, billig och jag är helnöjd med den! :) |
|
|
| Aendy |
| Jag kan inte rekomendera Compaq V55... den är suddig av naturen. Klart skallebanksframkallande. |
|
|
| Connector |
Jag kan rekomendera en Iiyama Vision Master pro 454. Finns på siba.se för 6 lökar. Dyrt? Som fan! Men den skärmen är jävligt bra!
Har en själv som jag är väldigt nöjd med!
http://www.siba.se/cgi-bin/show.pl?produkt=65680 |
|
|
| RagingEskimo |
har du cash finns det bara en skärm att ha egentligen: Eizo.
.. men smakar det så kostar det. Tyvärr. |
|
|
| reveal |
Ok... tack för tipsen
Jag är ute efter en 19-tummare, pris 3000 - 5000 kr
Nåt som jag tycker är bra på en skärm är när man kan ta loss alla sladdar, alltså inte bara strömsladden, utan även den som går in i datorn... fast det står aldrig utskrivet ifall man kan eller inte
Jag kör 1280x1024 @ 85 hz. eller det är iaf det jag har gjort till den lade av. Så den måste vara minst så bra |
|
|
| dbl |
gå in i en dator affär och säg vad du vill ha och vad den skall klara och så, så kanske dem kan fixa det..
upplösningen beror en del på grafik kortet också... min 17" skärm klarade 1024*1280 bra. |
|
|
| reveal |
| klart det beror på grafikkortet, menade mest att refreshraten måste funka, och det beror på skärmen |
|
|
| webbie |
Jag har en Hercules Prophetview 720, en TFT på 15 tum och jag slutar
aldrig älska den. Äntligen slapp man det extrema åbäket på skrivbordet
(jag hade tidigare en 19"), inga geometrifel och.. tja, den är blå. :)
Nackdelen är väl att dom kostar litegrann mer än en CRT. |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by webbie
Jag har en Hercules Prophetview 720, en TFT på 15 tum och jag slutar
aldrig älska den. Äntligen slapp man det extrema åbäket på skrivbordet
(jag hade tidigare en 19"), inga geometrifel och.. tja, den är blå. :)
Nackdelen är väl att dom kostar litegrann mer än en CRT. |
Vet precis vilken du menar. En sån skärm skulle jag vilja ha. grym bild och tunn! Jag har lyckats ha sönder knappen på min gamla 17' tummare så den går inte att stänga av. Och vissa dagar flimmrar skärmen till så att hela bilden blir rosa. Fy fan! |
|
|
|
|