|
windows xp??? in de prullenbak!!
|
View this Thread in Original format
| arjoderoon |
he mensen. zitten hier ook computer freaks?? ik heb een probleem met me netwerk en windows xp. ik kan van de xp client op elke computer in het netwerk (allemaal ME clients) serven, maar dus niet op de server zelf (win98). Daarnaast heb ik op de server de printer geinstalleerd, een hp psc 500 (geschikt als netwerkprinter), en die gedeeld zodat ik vanaf elke pc in het netwerk kan printen. ik heb die printer op me win ME clients geinstalleerd. alles ging goed etc, maar nu ik wil printen doet ie het niet. krijg ik een of andere foutmelding. wat is hier aan de hand en kan me er mee helpen? ik word helemaal gek.
heel erg bedankt. |
|
|
| Smirnoff |
ik zou zeggen:
F7 document bewaren NEE !! :toothless
Maaruhh..... effe serieus.. ik zou het niet weten ! |
|
|
| Flipper01 |
Ik heb gister een nieuwe comp gekocht met Windows XP, ik heb hem hier op het netwerk aan proberen te sluiten maar dat wilde helaas nie echt lukken :(
Ik heb laatst bij een vriend van me geprobeerd internet door te linken naar zijn comp (met XP) maar dat wilde niet lukken..
Mwah, ik denk ook niet dat ik je kan helpen ;) |
|
|
| total woot |
gister mn pc. opnieuw opgezet, en khad t zelfde probleem, maar dat kwam doordat ik eerst XP heb geinstalleerd, en daarna t netwerk geconfigureerd.
vanochtend opnieuw geformatteerd, en toen tijdens de installatie al alle gegevens ingevoerd (comp. naam, werkgroep etc.) en toen hoefde ik zelf niets meer te doen, aan t einde van de installatie deed alles t gewoon.
(heb je hier iets aan?)
grtzz
WooT |
|
|
| arjoderoon |
| tot zover niet echt. ik kan met die xp computer wel gewoon via de server op het internet. dat doet ie gewoon. maar kan niet de gedeelde bestanden bekijken of de netwerk printer installeren. en op die andere kon ik dus gewoon de printer installeren maar dan werkt ie voor geen meter. |
|
|
| total woot |
tsja, dan eeh.......
kut voor je? (maar dat had je zelf ook al door denk ik :D:D:D) |
|
|
| Kamaya |
Een vriend van me heeft net een nieuwe pc gekocht en ik kan via de RUG voor 25,- oiro XP krijgen, dus heb ik dat voor m gekoch (hij studeert nog niet), maar hij moest ff op mij wachten (week), dus had ie 98 d'r maar op gezet. Netwerk werkte heel kut, hij heeft 3 pc's, de server draait op 2000, een andere ook en z'n nieuwe dus een week op 98.
Het inloggen via 98 ging echt traag en de ene foutmelding na de andere kwam binnen. Nu net XP erop gezet, alles ging vanzelf goed. Het werkt perfect (nu dus server win2000, andere ook en 1 XP). Mijn advies is dus gewoon overstappen naar win2000 (ik neem aan dat je server wat ouder is, dus is het beter 2000 te nemen dan xp) en qindows 98 heel hard het raam uit te gooien en je problemen zijn voorbij.
Zoals je ziet heb ik dus niet echt een directe oplossing voor je.....
Succes ermee,
Kamaya. |
|
|
| total woot |
tsja, dan eeh.......
kut voor je? (maar dat had je zelf ook al door denk ik :D:D:D)
ps. bedenk me dat je op de site van microsoft updates kunt downloaden (zeg maar anti-bug software-bundles) werkt alleen als je geldige registratiecode hebt, is iets van 24 Mb
grtzz
WooT |
|
|
| jploveparade |
| Xp rules als netwerk client/server :) |
|
|
| arjoderoon |
ow aangenaam mede grunninger.maar ja. k denk niet dat dat die comp win200 aankan. is een 200mhz met 96mb. win98 doet ie al heel traag.
hij hoeft alleen maar dienst te doen als server. thats it. (en printerserver) en tot voor kort deed alles het gewoon. dus daar zou het niet aan moeten liggen |
|
|
| New Wave |
Ik heb der geen verstand van maar ik ga toch wat zeggen :)
Uhm, heb ej misschien XP Pro?
Want dan kan je zo instellen dat bepaalde mensen in hun eigen settings geen software/hardware kunnen installeren...maarja, zal der wel geen drol mee te maken hebben. |
|
|
| Flipper01 |
| quote: | Originally posted by arjoderoon
tot zover niet echt. ik kan met die xp computer wel gewoon via de server op het internet. dat doet ie gewoon. maar kan niet de gedeelde bestanden bekijken of de netwerk printer installeren. en op die andere kon ik dus gewoon de printer installeren maar dan werkt ie voor geen meter. |
Klote is dat, ik heb dat met die printer ook gehad met m'n netwerk onder win98 :(
Ik zou zeggen ga ff op google wat zoeken, kan je misschien wel wat vinden |
|
|
|
|