return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Draaitafel/naald problemen
View this Thread in Original format
Jesse
Oké, ik zit ff met het volgende probleem:

Ik heb 2 draaitafels (Monacor DJP 120, maar ga sparen voor nieuwe Technics). Nu zijn de naalden het probleem. Ik had 2 (goedkope)naalden gekocht en toen ik ging draaien hoorde ik nogal wat kwaliteitsverlies. Als iemand zong, dan werden de "S"en doorgegeven als "F". Dus heel erg onzuiver. Nou dacht ik dat het aan de goedkope naalden lag. Want ik had de headshell van mn vader gepakt (die zelf een Pioneer draaitafel heeft staan) en draaide die op mijn draaitafel. En wat bleek? Perfect geluid. Dus ik vandaag naar de winkel, Stanton 500 AL II element & naald gekocht, aangesloten en.......

weer hetzelfde probleem!!!:whip: :whip: :whip:

Heeft iemand misschien een idee waar het dan aan kan liggen? Aan de headshell zelf? Kan daardoor kwaliteitsverlies optreden? Zit er zoiezo verschil in headshells?

Wel klote, nu heb ik 55 euro uitgegeven en nog steeds minder geluid.
Iemand een oplossing????
Chicane
zit dat niet in de plaat? Ik heb dat heel erg bij Milo - Jungle Of Mirror en Carissa Mondavi - Solid Ground
TranceFool
quote:
Originally posted by Chicane
zit dat niet in de plaat? Ik heb dat heel erg bij Milo - Jungle Of Mirror en Carissa Mondavi - Solid Ground

Ja dat zou idd goed kunnen...heb ik ook bij een paar plaatjes, das zonde.....zit dan een soort slis in de plaat.
mantisnl
hmm.. ik zou zeggen dat de connectoren van je headshell niet helemaal zuiver zijn.. maak ze es allemaal zuiver (ook die van je element naar de "achterkant" van de headshell gaan)

als dat t um niej is.. weetik ut ook niej :conf:
blup
Treble te hoog ofzo? ik heb er geen last van.. ik heb ook de stantons..
Jesse
Aan de plaatjes ligt t niet iig, dat heb ik al gecontroleerd door ze met de andere naald (van mn pa) te proberen.....

en hoe kan ik de connectoren schoonmaken? Met speciaal spul ervoor?


en in de treble zit t probleem ook niet, je kan t wat wegdraaien maar t rotgeluid blijft erin.......
eieregooie
Ehmmm... sja, misschien ligt het aan de combinatie Element-Mixer-Versterker-Speaker... Heb echt geen idee...
mantisnl
nouw.. ik denk (zeker weet ik ut ook niet) dat je de connectoren gewoon met n zuiver doekje n beetje schoon kunt poetsen.. probeer het gewoon zou ik zeggen, ik denk niet dat het veel kwaad kan om ze schoon te maken met n zuivere doek, of wel dan?

suc6:)
Jesse
quote:
Originally posted by mantisnl
nouw.. ik denk (zeker weet ik ut ook niet) dat je de connectoren gewoon met n zuiver doekje n beetje schoon kunt poetsen.. probeer het gewoon zou ik zeggen, ik denk niet dat het veel kwaad kan om ze schoon te maken met n zuivere doek, of wel dan?

suc6:)


Jij zat het er dichtst bij met een goede oplossing! Ik ben vandaagmaar naar de winkel geweest en heb maar een nieuwe headshell gekocht (6.60 euro) en??
Het hele probleem is verholpen!
Niks geen onzuivere tonen meer!

T had natuurlijk ook goed kunnen gaan om t schoon te maken, maar nu heb ik een nieuwe en dat werkt helemaal goed!

Iig bedankt voor jullie reacties..
mantisnl
no prob;)

AFTERNATIVE
quote:
Originally posted by Jesse
Jij zat het er dichtst bij met een goede oplossing! Ik ben vandaagmaar naar de winkel geweest en heb maar een nieuwe headshell gekocht (6.60 euro) en??
Het hele probleem is verholpen!
Niks geen onzuivere tonen meer!

T had natuurlijk ook goed kunnen gaan om t schoon te maken, maar nu heb ik een nieuwe en dat werkt helemaal goed!

Iig bedankt voor jullie reacties..


Dan moetik ook maar eens 2 newe headshells aanschaffe!
Chicane
Vaag, ik heb pas 3 maanden me TT's met Orthofon Concorde naalden en shell.. maar denk dat het bij mij aan de plaat lig orzo
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement