|
Foto/Party report: HQ, 25 oktober
|
View this Thread in Original format
| basvh |
25 oktober was het eindelijk zover, voor het eerst ging ik en maurits (me partymaat) richting amsterdam voor de maandelijkse HQ party in de melkweg. Al 8 jaar wordt dit feest op de laatste vrijdag van de maand gegeven.
De treinreis ging voorspoedig, alleen bij amsterdam amstel i.p.v amsterdam centraal uitgestapt. Ja we zatten niet echt op te letten. Eenmaal aangekomen op het leidseplein werd eerst de mac donalds opgezocht op een bodem te leggen. Daarna gingen we op zoek naar de melkweg. De melkweg was snel gevonden en we kochten meteen een membership kaartje voor 1 avond.
Het feest zou 9 uur beginnen, maar toen wij om 9 uur voor de deur stonden waren ze nog lang niet klaar met de voorbereidingen. We zijn dus maar ff wat gaan rondlopen en een pilsje gaan drinken op het leidseplein.
Om kwart voor 10 waren we eindelijk binnen. In de grote hal draaide, Rossi, Simon Eve, JP en als afsluiter Tom ´hitman´ Harding. De kleine zaal werd gehost door Frantic een engelse Hardhouse organisatie met de dj´s: Nick Sentiece, Spencer Freeland en Phil Reynolds
We gingen eerst bij rossi kijken. Op grote evenementen sluit rossi vaak af en doet dat met kei harde hardhouse en hardstyl. Daar was nu geen sprake van: Hij draaide club achtig, wat lekker was. Milo- Jungle of Mirror en een vette remix van boca-miami kwamen langs. Rossi was echt aan het opbouwen wat hij heel goed deed.
Rossi
Om 11 uur begon simon eve, hij begon ook niet met hardhouse. Hij bouwde goed door waar rossi was gebleven. Wat hardere club kwam voor bij met hier en daar wat techno invloeden.
Na een half uur gingen we in de Frantic zaal kijken. Daar werd wel al echte uk hardhouse gedraaid. Lekkere opbouwende hardhouse gedraaid door Spencer Freeland. Aan het eind van zijn set kwam Rank 1 - Awakening (cosmic gate remix) en Marco V - Indicator voorbij. Heerlijke platen om het moment dat je 19 jaar wordt. Toen hij bijna klaar was zijn we naar de grote zaal gelopen waar JP net begon.
Frantic zaal
Ook hier geen hardhouse maar techno. Maar platen hadden wel duidelijk hardhouse invloeden. JP mixte echt heel goed. 3 draaitafels gelijk. Soms beetje samplen enzo. Heel goed gedaan. Na 45 minuten toch maar weer naar de frantic zaal gelopen omdat we toch meer zin hadden in uk hardhouse.
JP en Simon Eve
Hier draaide Phil Reynolds met echte uk HH platen. Damn wat is die muziek toch vet. Er zat ook heel duidelijk opbouw in zijn set. Ook hier werd foutloos gemixt. Na 45 min heerlijk gestampt te hebben werd het toch langzaam weer tijd om naar de grote zaal te lopen want tom harding zou in een half uur beginnen.
We zijn naar het balkon gelopen om daar bij de dj te kijken. Tom Harding was er al en stond beetje met de organisatoren te praten. Opeens liep Tom Harding naar beneden wij met zijn 2en erachter aan.
Tom liep richting het eetcafe in de melkweg en werd half omvergelopen door een of andere bouwvakker. Die bouwvakker riep ook nog: Kijk eens uit gek. De bouwvakker had helemaal niet in de gaten dat het Tom was. Uiteindelijk hadden we Tom ingehaald. En heb er toen paar minuten mee staan praten. Was echt tof. Ook nog ff gevraagd waar me special dance valley cd blijft maar die kwam er na maandag aan beloofde hij. Na een foto te hebben gemaakt en hem succes te hebben gewenst gingen we weer terug de zaal in.
Ik (erg verrot jah) en Tom Harding
JP was nog steede bezig en draaide echt als een gek. UK HH platen en hardstyl door elkaar heen. Echt lekker. JP heeft dus in zijn set van Techno naar Hardhouse toegedraaid. Echt goed is dat als je dat zo kan combineren.
JP, Tom Harding en MC paul t
Eindelijk begon tom harding. Het publiek werd helemaal gek mede door de MC Paul T die naar mijn mening veel beter is dan die blije ruffian van Q-dans. Tom Harding draaide ook lekkere UK HH. maar er zat duidelijk lijn in zijn set. Na de 1e paar echt vette tunez. Nam hij wat gast terug en bouwde naar een nieuw hoogtepunt in zijn. Sommige mensen vinden het wat overdreven dat Tom Harding altijd als een gek achter zijn draaitafels staat te sprinen en gek staat te doen. Hij staat idd als een gek te springen maar je ziet duidelijk dat hij als hij staat te draaien helemaal in die muziek zit. Hij doet het dus niet express omdat de mensen het willen. Aan het eind van zijn set kwam Lee Haslam - Music is the drug nog voorbij. Op dat moment dacht ik echt dat ik gek werd. Ik had heel de avond als een gek staan dansen maar nu ging ik echt door het dolle heen. Ik vind dat zn vette plaat. Na dat nummer kwam er nog 1 nummer en toen was het afgelopen. Maar er werd zo gevraagd naar meer dat Tom nog een toegift moest doen in de vorm van de remix van marco v van energy 52. De zaal ontplofte bijna en tom ook. Toen was het tijd om naar huis te gaan.
Tom Harding en MC paul t
Simon Eve die zijn platentas kwam ophalen gooide nog een slipmat het publiek in. Hij viel 2 meter naast me en iedereen dacht zo van me buurman pakt hem wel op. TOen ben ik er maar naar toegelopen en pakte hem o. Iemand anders had hem ook vast maar jah ik was blijkbaar wat sterker. hehe. Toen nog ff door tom handtekening eroplaten zetten
Na een uurtje op de trein te hebben gewacht gingen we weer richting het zonnige zuiden. Al met Al was het een super avond en een waardige manier om je verjaardag te vieren.
Conclusie:
Muziek: Echt heel goed, doordat er niet meteen als een gek Hardhouse werd gedraaid werd het publiek als het waren meegenomen langs andere stijlen.
Sfeer: Die was echt zoooooo relekst. Totaal gen mot, alleen maar glimlachen op ieders gezicht. Ik weet nu echt wat Kolkiewolkie bedoelt met de super sfeer op kleine feestjes
Publiek: Een goed divers publiek er liep vanalles rond. Van kakkers tot skaters. Van Q-dance beuqer types tot breezah girls. Ook hier en daar een Nelly figuur. Maar iedereen was relekst tegenelkaar
groeten
P.S heb ook nog paar filmpjes gemaat met digitale camera die komen er van de week op.
Nog 2 kippetjes als afsluiting |
|
|
| Little Theseus |
Told you!!!
Hee vette report Bas, cool dat je het zo naar je zin hebt gehad. Vanaf nu ook melkwegverslaafd?
P.S.: waar was je Yoji-shirt? ;)
P.S.2: nog gefeliciteerd! |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by Little Theseus
Told you!!!
Hee vette report Bas, cool dat je het zo naar je zin hebt gehad. Vanaf nu ook melkwegverslaafd?
|
jop denk ut wel, ik hoop dat ik in december weer kan gaan!!!
| quote: | | P.S.: waar was je Yoji-shirt? |
ja als yoji niet draait dan doe ik hem niet aan al staat er wel groot HQ op. Maar als je hoorde hoe goed Tom draaide verdient die gast een engeland shirtje met zijn naam achterop.
| quote: | | P.S.2: nog gefeliciteerd! |
dank u |
|
|
| kolkiewolkie |
ja nog gefeli vanaf hier en tof report man!
:) kzal die van mij zo es gaan schrijven, kheb wat leesachterstand opgelopen :D dus die moek nog ff bijhalen |
|
|
| Optimus |
idd een goeie report en gefeliciteerd lange!:)
he bastiaan wanneer gaan wij hardhousen op de laatste vrijdag v/d maand?:D |
|
|
| magrec |
melkweg ownzzz (alweer veels te lang geleden dat ik er was..)
hehe lengte verschil bas vs tom :p
congratz ook nog natuurlijk :) |
|
|
| TimeportE |
ik had je al een mail gestuurd toen je jarig was maar toch nog eff: gefeli!
en het is een vet report! ik moe em nog wel eff helemaal checken maar het begin was iig leuk! :) |
|
|
| Dr. Kuipers |
Leuk report Bas!
Jammerz dat je daardoor niet mee geweest bent naar X-Qlusive...
Enne congrats nog :) |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by magrec
hehe lengte verschil bas vs tom :p
|
ja hij zei nog: Damn you are tall. Ikke zo: yeah i´m dutch you know.
hehe was wel geinig |
|
|
|
|