|
Bepalen van je draaistyle (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| hamburgerboefje |
| Dit "probleem" heb ik dus ook Trancefool, maar mij kan het dus echt dus geen ene moer schelen in welke stijl ik draai. Ik ben het ook helemaal met Eye-Riz eens, ik koop gewoon wat ik mooi vind en als ik nou een megavette plaat tegenkom die niet goed bij mijn platencollectie past, jammer dan! Ik vind het iig zonde om er rekening mee te houden om binnen 1 stijl te blijven kopen.. |
|
|
| eieregooie |
Gewoon kopen wat je mooi vindt... en dat alles bij elkaar... dat is JOUW stijl :)
Overigens zijn verschillende "stijlen" vaak best goed met elkaar te mengen (da's pas mixen ;) ) en een beetje variatie ken kwaad in een langere set anders loop je het risico dat het te eentonig wordt... en dat moet je nie hebben... |
|
|
| basd |
| quote: | | Originally posted by Eye-Riz wij krijgen bv bijna alleen maar techno demo's binnen, terwijl we zitten te smachten op progressive, acid, goa en trance! |
Hmm... toch maar eens nog wat meer oefenen :) Wie weet kom ik ooit nog wel eens draaien :D |
|
|
| Ding Chavez |
Ik wou net zeggen :) nog een beetje oefenen en dan die demo opsturen :D
GreetZ, DC |
|
|
| ChooChoo |
Ik koop ook gewoon wat ik mooi vind. Dat kan wat diepere prog zijn of trance. Soms ns een technoplaatje. Ik draai nu zo'n 3 jaar en in het begin kocht ik ook lukraak wat plaatjes, maar naarmate je dus langer draait ontwikkel je toch je 'eigen' stijl. (Tenminste dat is dan in mijn geval zo :))
greetz |
|
|
| TranceFool |
| Bedankt allemaal voor de reacties :). Tuurlijk koop ik gewoon wat ik mooi vind, probleem is alleen dat ik nogal veel mooi vind :p.....maar blijf gewoon door kopen vond het alleen beetje frustrerend |
|
|
| Teal'k |
| Op zich hoef je niet per se te focussen op een stijl, tenzij je echt een droom hebt bij een bepaalde club te gaan draaien waar normaliter een bepaalde soort wordt gedraaid. Muziek die je afspeelt is nog altijd muziek die jij mooi vind.. Net wat eye-riz zegt, je koopt niet de semi-mooie plaat als je de mooie mee kan nemen :).. Je koopt je eigen 'style' in feite.. Als je als DJ bezig bent met 'wat zou men leuk vinden' dan ben je naar mijn inzicht niet goed bezig :).. Maar ik kan me ook voorstellen, dat je op een gegeven moment alleen maar toppers hebt gekocht, en die natuurlijk bij een set niet allemaal achter elkaar kan gooien :) |
|
|
| Eye-Riz |
ik merk wel dat ik soms geneigd ben om tijdens een set weer te grijpen naar mijn mooiste of lekkerste plaatjes. gewoon omdat ik ze zelf zo leuk vind omop te dansen ofzo, maar ik ben altijd bang dat mensen denken 'onee, niet alWEER die plaat'. Aan de andere kant: WORST, wat maakt het nou uit? Als een plaat lekker is dan moet ie gedraaid worden, oud of jong!
Over demo's: ik snap ook niet dat we nog niet meer demo's van hier hebben gehad. Tenslotte staat ook op onze site dat we open staan voor demo's. Maar ja, wie niet waagt wie niet wint (zegt mevrouw Luiaard-die-nooit-demo's-stuurt :rolleyes: )
Over veel leuk vinden: het LIJKT zo of dat een probleem is, maar naarmate je langer draait, valt dat steeds minder op. Ten eerste zal je smaak zich uitkristalliseren. Maar ook zal blijken dat je voor een bepaalde sound, een bepaald gevoel, een bepaald geluid gaat. Ook al is het techno trance of wat dan ook. Die stijlen zullen langzamerhand weer één worden, en dan heet het 'jouw stijl'. ;) |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
Over veel leuk vinden: het LIJKT zo of dat een probleem is, maar naarmate je langer draait, valt dat steeds minder op. Ten eerste zal je smaak zich uitkristalliseren. Maar ook zal blijken dat je voor een bepaalde sound, een bepaald gevoel, een bepaald geluid gaat. Ook al is het techno trance of wat dan ook. Die stijlen zullen langzamerhand weer één worden, en dan heet het 'jouw stijl'. ;) |
Ja dat hebbik wel een beetje....ik kick onwijs op 'scherpe sounds' zeg maar (beetje moeilijk uit te leggen) vooral bij wat stevigere platen, laatste paar producties van Katana vinnik helemaal geweldig. Die scherpe sound zoek ik ook vooral bij techtrance plaatjes |
|
|
| DJ Bazz |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
Sterker nog: wij krijgen bv bijna alleen maar techno demo's binnen, terwijl we zitten te smachten op progressive, acid, goa en trance!
|
wat is het adres??:P:D
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
Over veel leuk vinden: het LIJKT zo of dat een probleem is, maar naarmate je langer draait, valt dat steeds minder op. Ten eerste zal je smaak zich uitkristalliseren. Maar ook zal blijken dat je voor een bepaalde sound, een bepaald gevoel, een bepaald geluid gaat. Ook al is het techno trance of wat dan ook. Die stijlen zullen langzamerhand weer één worden, en dan heet het 'jouw stijl'.
|
helemaal mee eens!
je moet gewoon platen blijven kopen waar je je lekker bij voelt.
wat ik me alleen wel afvraag, hoeveel heb je ongeveer te besteden dan, kijk als je verschillende stijlen kan blijven kopen, moet je dat gewoon doen, maar waarschijnlijk lukt dat niet. dan moet je proberen wel wat gerichter te gaan kopen als je graag een bepaalde stijl wilt gaan draaien. maarjablijf wel gewoon platen kopen waar je je lekker bij voelt, het is net wat Eye-Riz zegt, hoe langer je draait, hoe meer je langzamerhand je wel naar een bepaalde stijl (eigen stijl :) ) gaat. |
|
|
| mido |
Ik hoorde net iets zeggen over 240 platen in een jaar kopen..... :S:S:S
Ik snap echt niet hoe dat kan. Of ik ben gewoon te kieskeurig maar er komt zo fokking veel bagger uit in welk gerne dan ook.
Afgelopen zaterdag nog naar Mid-Town en naar Frankey geweest en heb zeker 60 a 70 platen geluisterd. Weet je met hoeveel ik er thuis kwam??
Met 5!!!
Buiten dat ik vind het zo wie zo kut om veel platen te gelijk te omdat er praktisch iedere dag wel wat uit komt. Dan koop ik dus liever iedere week een beetje. Dan worden in ieder geval niet de toppers voor je neus weggekaapt iedere keer! :) |
|
|
| eieregooie |
| Als je er elke week 4 koopt zit je al bijna aan de 240 hoor per jaar hoor :) En ik ga ook minimaal 1 keer per week naar de platenzaak en dan al blijkt dat ze weer het een en ander voor je hebben vast gehouden... Zo hard gaat het idd... |
|
|
|
|