|
Techno....
|
View this Thread in Original format
| Connector |
Stör mig så enormt på alla som använder techno som ett samlingsnamn för all elektronisk dansmusik. På diverse forum vill folk ha technotips (och då antar jag att de vill ha techno) så jag postar lite namn som Adam Beyer, Dj Rush, Umek, Carl Cox, Chris Liebing, Sven Vaeth, Surgeon mfl och blir direkt påhoppad om att det inte är riktig techno.
Riktig techno skulle vara RBA - No alternative, Ferrry Corsten - Punk (Kid Visious Remix) mm.
Berättar man att det är traaaaaaaance så får man stryk. Vad ska man säga till okunnigt folk? Hur ska man lära ut vad som är techno och vad som inte är det? Jag verkar inte lyckas speciellt bra. Får bara jobbiga kommentarer som "techno är vad man uppfattar det som" "trance, house, dance mm är undergrupper till techno så man kan kalla det så" mm-
what to do? Så jefla irriterande! |
|
|
| dbl |
det e hel jobbigt.. blir irriterad varje gång på mina kompisar som säger att dem gillar lite techno när dem egentligen menar trance... ok.. dem gillar inte bra trance utan b trance... typ scooter&Co ala Hypetraxx så det gör inte så mycket ;)
Vi får börja en trance skola eller nått |
|
|
| mindshooter |
Sånt där e jobbigt...jag har själv varit där en gång i tiden..där jag trodde att Techno va Technologisk musik liksom..all elektronisk musik va techno....och sen va trance en undergren...
Det finns inga regler och lagar för vart gränserna går så därför är det svårt att säga till folk vad som är rätt och fel...
Man får låta folk tro vad dom vill :) |
|
|
| lonne |
| quote: | Originally posted by Connector
Stör mig så enormt på alla som använder techno som ett samlingsnamn för all elektronisk dansmusik. På diverse forum vill folk ha technotips (och då antar jag att de vill ha techno) så jag postar lite namn som Adam Beyer, Dj Rush, Umek, Carl Cox, Chris Liebing, Sven Vaeth, Surgeon mfl och blir direkt påhoppad om att det inte är riktig techno.
Riktig techno skulle vara RBA - No alternative, Ferrry Corsten - Punk (Kid Visious Remix) mm.
Berättar man att det är traaaaaaaance så får man stryk. Vad ska man säga till okunnigt folk? Hur ska man lära ut vad som är techno och vad som inte är det? Jag verkar inte lyckas speciellt bra. Får bara jobbiga kommentarer som "techno är vad man uppfattar det som" "trance, house, dance mm är undergrupper till techno så man kan kalla det så" mm-
what to do? Så jefla irriterande! |
Förstår vad du menar, har en del polare som kallar allt från Ian Van Dahl till Dj Tiesto osv, för techno.
Lite weird kan man tycka, men men...
Beträffande ovannämda artister som Chris Liebling, Adam Beyer, Dj Rush etc så har du helt rätt...Techno är precis vad det är och inget annat.
Till dom som påstår att Punk skulle var techno borde nog bara genom
att lyssna till takten kunna haja att det är långt ifrån så techno låter.
Techno är nice btw...:D |
|
|
| AC. |
Träffa på en tjej som inte visste vad trance var för slags musik...
Mitt tips är att skit i dem låt de leva i sin tro om vad techno är... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Connector
På diverse forum vill folk ha technotips |
VA!? hänger du på andra forum? :stongue: j/k :p
ofta säger jag att det är techno för då fattar folk åtminståne UNGEFÄR hur det låter... många har ju inte hört talas om trance... men när jag snackar med folk som vet nåt, eller folk i min egen ålder som jag vill lära, då säger jag såklart "trance" ;) |
|
|
| AnD |
| quote: | Originally posted by reveal
ofta säger jag att det är techno för då fattar folk åtminståne UNGEFÄR hur det låter... många har ju inte hört talas om trance... men när jag snackar med folk som vet nåt, eller folk i min egen ålder som jag vill lära, då säger jag såklart "trance" ;) |
samma här... det är ju lite som ifall någon som är insyltad på metal och such så säger det mig inte så mycket ifall någon kommer och säger death-speedcore-yadayada-metal.. fortfarande hårdrock för mig.och sålänge jag inte bryr mig eller lyssnar på det så spelar det ingen roll att jag vet skillnaden eller inte. däremot folk som säger att de lyssnar på techno när det är trance eller tvärtom eller liknande är tragiska. |
|
|
| robstar |
Ett par bra Techno traXxxXx!
Ted Björling - Geometric
Andreas Krämer - Cocaine
Koenig Cylinders - 99.9 [Selway remix]
Men de kanske e Techno för dom lr hur? ;) lol! |
|
|
| dbl |
| säger bara en sak "Enya e inte techno, Enya e rave" |
|
|
| RebeL9 |
| Enya är negerpunk :nervous: |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Enya är negerpunk :nervous: |
snarare äckelectric :haha: :crazy: :tongue2 :tongue3 :eyespop: |
|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by mindshooter
snarare äckelectric :haha: :crazy: :tongue2 :tongue3 :eyespop: |
HAHAHAHHA ! ! ! ! :stongue: :stongue: :stongue: :stongue:
Jag bryr mig inte iaf...de som har umgåtts med mig iaf vet vad trance är ;)
men "techno" är lite mer som "whateva" :p |
|
|
|
|