return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 
om over na te denken,.... (pg. 2)
View this Thread in Original format
Smirnoff
ik zeg toch !!!

In de Koelkast !
Teknikol
quote:
Originally posted by Otte
Het licht gaat weer terug het lampje in... volgens mij. Om er vervolgens op te wachten tot jij het er weer uitduwt als je op het knopje drukt of aan het touwtje trekt.



Toch...???

Otte


volgens de laatste theorie (fotontheorie) bestaat het uit elektromagnetische golven. Die golf word volgens mij gewoon uitgezonden als je het lichtknopje aandoet en zodra je deze uitdoet stopt de uitzending ook.
Jappio
quote:
Originally posted by Optimus
denk ut...

he Hobie gefeliciteerd met je verjaardag gister! X-jes


dank je sweetie


Kom je binnenkort ook stukkie taart eten?? :D
franzelare
Ik denk dat licht eigenlijk een wit gat is en zodra je het knopje omzet word het een zwart gat en lijkt het dus of het lucht uit is!
New Wave
OKee, les 1 van licht theorie.

In een lamp wordt doormiddel van electrische stroom een electromagnetische straling geproduceert.
Deze straling heeft een bepaalde frequentie.
Iedere kleur heeft zo zijn eigen frequentie.
Deze electromagnetische straling komt in het oog.
In het oog zitten kegeltjes en staafjes die deze opvangen en naar de hersenen doorgeven.
De hersenen zetten deze signalen om in een kleur.

Als je het lampje uit zet verbreek je de stroom cyclus in het lampje. Er wordt dus geen electrommagnetische straling aangemaakt.
De straling valt weg en komt dus niet meer in het oog.
Je ziet dus niets.


Heel simpel allemaal.
raoel
Ja, maar Tim, waar blijft het licht dan.

Dat er niks meer bijkomt omdat er geen straling meer wordt gemaakt is logisch, maar waar blijft het???

Oplossing:
het wordt geabsorbeerd.

Volgende vraag:
Als het geabsorbeerd is, zit het licht toch in dat materiaal?
Waarom geeft dat materiaal dan geen licht :p
AlFerox
een lamp zendt inderdaad die straling uit. die straling weerkaatst op een voorwerp. dat voorwerp geeft de lichtstraal een bepaalde fgrequentie mee. de lichtstraal met bepaalde frequentie bereikt jouw oog waarna het door je hersenen wordt omgezet in beeld. ---> je ziet het voorwerp!

als je het licht uit doet, wordt er geen straling meer uitgezonden door de lamp. dus kan je niks meer zien. waar het eerder uitgezonden licht dan gebleven is?
in je oog,
achter jou; het is je al gepasseerd,
omgezet in andere energie, warmte.




heb je geen natuurkunde gehad ofzo :D
Rudy
quote:
Originally posted by AFTERNATIVE
Conjure One - Tears From The Moon (DJ Tiesto Remix) is egt vet


Gast onder je naam staat een fav plaat atm chris liebing... waar heb je die vandaan gehaald? waar kan ik die dus vandaan halen! Moet alles hebben van de master
New Wave
quote:
Originally posted by raoel
Ja, maar Tim, waar blijft het licht dan.


Ik zal je iets vertellen.

De zon of een ander bron maakt een straling aan die in je oog komt.
Deze straal wat alleen een trilling is komt in het oog en je hersenen MAKEN een beeld.
Dat beeld wat je ziet is gewoon wat je ziet.
Je hersenen maken beeld...het licht maakt niet het beeld.
Kijk maar naar een blinde persoon die zijn ogen open heeft.
Hij krijgt wel die straling binnen maar zijn hersenen kunnen het niet omzetten naar een beeld.
Die straling wordt dus licht genoemd.
Als die straling dus wordt gestopt dan komt het niet in je oog.
Er worden dus vanaf een bron geen trillingen maar naar je oog verzonden.
Je moet niet denken dat je licht kunt zien....licht laat jouw zien.
Jij kijkt naar een voorwerp die helemaal zwart is.
Alles is gewoon zwart.
MAAR elk structuur van een voorwerp of kleurstof heeft een bepaalde waarde die kleuren filteren en doorsturen.
Kijk maar als het licht uit is.
Alles is zwart.
Als er straling komt wordt deze via alles en iedereen naar jouw oog gezonden, in allerlij verschillende frequenties.


Beetje duidelijk :)?
AFTERNATIVE
quote:
Originally posted by Rudy
Gast onder je naam staat een fav plaat atm chris liebing... waar heb je die vandaan gehaald? waar kan ik die dus vandaan halen! Moet alles hebben van de master


stuur maar even eem pm'etje metje msn adres ofzo, dan zend ik em ff

Smirnoff
Ik blijf erbij dat het in de koelkast gaat !
Rinus
Voor alle nerds :D

Licht Theorie
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement