|
Köpa delar från tyskland...
|
View this Thread in Original format
| Connector |
... passar de här? Alltås mixers och vinylspelare. Så man inte behöver en massa adapters o skit :)
dyrt i sverige ju... :( |
|
|
| reveal |
| du menar med tanke på kontakterna? strömuttagen är iaf samma |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Jag vet iaf att dom har samma typ av kontakter i väggen där :gsmile: |
|
|
| Connector |
| gött... nemas problemas. Då blir det beställning efter jul :) |
|
|
| Vizay |
| det är inga som helst problem att beställa från tyskland......enda du ska akta dig för är USA egentligen eftersom dom har en annan frekvens på strömmen....tror vi har 50hz här å där har dom 75 eller något sådant....minns att jag kom fram till att om jag hade köpt mina cd-spelare därifrån så hade låtarna gått med 50% pitch konstant :p |
|
|
| reveal |
vi har 50 hz och dom har 60 hz
är ganska säker på det
dessutom har dom väl ett annat utförande på deras eluttag? |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by reveal
vi har 50 hz och dom har 60 hz
är ganska säker på det
dessutom har dom väl ett annat utförande på deras eluttag? |
Japp, de stämmer.
När de gäller volt antal så har vi 230V och i USA har man 117V.
Hur kommer de sej att jag vet de?
Jo, för att ja köpte en mixer för länge sen. Kom hem , plugga in den
, de bara sa *poff* å så dog den...
Tur att man hade garanti! :D |
|
|
| ScuL |
| Heheh påminnar mig av den 'red button' som finns på datoren's baksida.. aldrig beröra det! :D |
|
|
| Glorie |
den har ja istället för escapeknappen... använder den när min dator krånglar :D
edit: men vf, ja får den inte att fungera...:confused: :conf: :eek: :( |
|
|
| Trance Christer |
| detta låter mycket intressant det blir ju billigare än i sverige iallafall.Har ändå tänkt att köpa så detta blir ett bra tillfelle |
|
|
| ScuL |
| För oss i Holland är det också billigare att köpa HiFi, TV osv i Tyskland. Men skillnaden med Sverige är att jag körar bara 10 mil och för ni är det fast omöjlig :D |
|
|
| Vizay |
| japp ni har så rätt så rätt....dom har 60 vi har 50...fast är det inte 115V dom har.....har för mig att de e 115 å inte 117 iaf :) |
|
|
|
|