return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Köpa delar från tyskland...
View this Thread in Original format
Connector
... passar de här? Alltås mixers och vinylspelare. Så man inte behöver en massa adapters o skit :)


dyrt i sverige ju... :(
reveal
du menar med tanke på kontakterna? strömuttagen är iaf samma
SteveTranz4ever
Jag vet iaf att dom har samma typ av kontakter i väggen där :gsmile:
Connector
gött... nemas problemas. Då blir det beställning efter jul :)
Vizay
det är inga som helst problem att beställa från tyskland......enda du ska akta dig för är USA egentligen eftersom dom har en annan frekvens på strömmen....tror vi har 50hz här å där har dom 75 eller något sådant....minns att jag kom fram till att om jag hade köpt mina cd-spelare därifrån så hade låtarna gått med 50% pitch konstant :p
reveal
vi har 50 hz och dom har 60 hz
är ganska säker på det

dessutom har dom väl ett annat utförande på deras eluttag?
robstar
quote:
Originally posted by reveal
vi har 50 hz och dom har 60 hz
är ganska säker på det

dessutom har dom väl ett annat utförande på deras eluttag?


Japp, de stämmer.
När de gäller volt antal så har vi 230V och i USA har man 117V.
Hur kommer de sej att jag vet de?
Jo, för att ja köpte en mixer för länge sen. Kom hem , plugga in den
, de bara sa *poff* å så dog den...
Tur att man hade garanti! :D
ScuL
Heheh påminnar mig av den 'red button' som finns på datoren's baksida.. aldrig beröra det! :D
Glorie


den har ja istället för escapeknappen... använder den när min dator krånglar :D

edit: men vf, ja får den inte att fungera...:confused: :conf: :eek: :(
Trance Christer
detta låter mycket intressant det blir ju billigare än i sverige iallafall.Har ändå tänkt att köpa så detta blir ett bra tillfelle

ScuL
För oss i Holland är det också billigare att köpa HiFi, TV osv i Tyskland. Men skillnaden med Sverige är att jag körar bara 10 mil och för ni är det fast omöjlig :D
Vizay
japp ni har så rätt så rätt....dom har 60 vi har 50...fast är det inte 115V dom har.....har för mig att de e 115 å inte 117 iaf :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement