|
Adam Beyer
|
View this Thread in Original format
| King of Clubs |
Sveriges klarast lysande elektroniska stjärna skulle man väl kunna säga. Han gör debut (som första svensk tror jag) på det klassiska brittiska radioprogrammet 'The Essential Mix' på söndag, vilket är en stor prestation.
Jag har inte sett honom live, men de set jag hört per mp3 har jag diggat hårt. Har ni sett honom, vad tyckte ni och var brukar han spela nuförtiden?? |
|
|
| AC. |
| han lirar en massa techno...(Hoppas jag inte är helt ute och cycklar nu) Kan inte fatta att jag missat honom de gånger han spelat i sthlm... Känns lite surt |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by AC.
Kan inte fatta att jag missat honom de gånger han spelat i sthlm... Känns lite surt |
Jag med. Tycker man borde sett honom... Han lirar på Mondaybar kryssningen nu i natt.. Och nej du är inte ute och cyklar.. |
|
|
| RebeL9 |
| Adam Beyer är väl tillsammans med Cari Lekebush en av Sveriges största technostoltheter genom tiderna. |
|
|
| Dj_Activated |
| Jag har sett honom live, han är mkt bra! |
|
|
| DJ Ezzian |
| Har hørt en del av han og han har imponert meg veldig |
|
|
| Endre |
jo, han är duktig...mycket duktig.
|
|
|
| x-dream |
Adam Beyer är grymt bra imo.....
Gillar hans livesets å mixade skivor...Dock aldrig sett honom live.....
Kungen...Tack för infon om att han lirar på Essential mix...:) :) |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by x-dream
Kungen...Tack för infon om att han lirar på Essential mix...:) :) |
Lugnt :P Vet inte om han får båda timmarna eller bara en. Hoppas på det första alternativet.
Här finns en bio om Adam Beyer för den som är intresserad:
http://www.turborecords.ca/artists_adam_beyer.html
Det bästa jag hört av honom är Stockholm Mix Sessions (tack X). Där körde han sån techno som jag gillar mest, som är lite houseaktig och har smärre melodiska element. Skulle verkligen vilja ha den skivan, men den verkar inte vara så lätt att få tag på i Sverige (som vanligt :whip: ). Har mailat skivbolaget, men dom verkar inte vara på alerten. |
|
|
| x-dream |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Lugnt :P Vet inte om han får båda timmarna eller bara en. Hoppas på det första alternativet.
|
Hade helt glömt av när han lirade....Hoppas på att det blir 2 timmar....:) :) |
|
|
| WhiteRussian |
Hörde han på kryssningen, enomrt imponerad! Så skönt att höra riktigt bra techno och inte massa fjantig desto-tyngre-monotonare-mörkare-destobättre.
Grymt skönt set. Skulle vilja ha en tracklist, men men, vad gör man, :) |
|
|
| verminator |
jeg hørte han på ilt forrige måned, og det ROKKA sinnsykt!!
dritfet techno!!:D:D:D:D akkurat som jeg hadde hørt på mixalbumene og livesettene av han:D
fikk forøvrig vite at han spilte Cave's "Street Carnival" på luciakryssningen natt til fredag, og det er sinnsykt kult:)
håper han spiller den i essential mixen i kveld og, da blir det bra pr for plata:D:D:D |
|
|
|
|