|
projecct - impulsive mind
|
View this Thread in Original format
| dbl |
har gjort en ny låt.. gjorde den för 3-4 veckor sen, men har nu ändrat en del för att göra den lite bättre...
e ju fortfarande ingen super klass i det hela.. typ robstar, vizay endre.... (vilka mer gör musik är inne?)
bättre än vad jag gjort innan iallafall
men jaja... lyssna och kommentera gärna.
gör mig bättre... gör mig till nästa Tiesto ;)
projecct - impulsive mind
right klicka och savea(???) |
|
|
| Vizay |
heh vet inte om jag skulle klassa mig bland robstar å endre direkt....jag e nog inte bättre än dej när det gäller produktion...vi gör annorlunda musik bara :)
[edit]
ok till själva låten dårå
punktar ner lite saker här som jag tycker skulle göra det bättre :)
mer kraft i beatdelen (inte hihats dock)
jag gillar själva synthdelen (bas, lead osv)...men det känns lite för ospaceigt om du förstår vad jag menar...lite svårt att dörklara men...ja....spaceigt...mer spaceigt sound (inte rymd utan rum så att säga)
balansera volymerna...se till att allting smälter ihop bra i slutändan :) (finns bra tips på prod. forumet för detta :))
förövrigt har jag inget att klaga på faktiskt :) kanske kommer på något annat senare :) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Vizay
heh vet inte om jag skulle klassa mig bland robstar å endre direkt....jag e nog inte bättre än dej när det gäller produktion...vi gör annorlunda musik bara :) |
kanske inte det, men bättre än mig iallafall... iallafall vad jag har hört... vet visserligen inte om jag har hört nån hel låt av dig... hmmm |
|
|
| Vizay |
| mjae jag släppte ganska nyligen en hel låt...impulse...men jag håller på å gör en fet remake på den.....men den e väl en fingervisning till hur det kommer låta iaf....håller på å gör om beatdelen och lägger till en till bassline :) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Vizay
heh vet inte om jag skulle klassa mig bland robstar å endre direkt....jag e nog inte bättre än dej när det gäller produktion...vi gör annorlunda musik bara :)
[edit]
ok till själva låten dårå
punktar ner lite saker här som jag tycker skulle göra det bättre :)
mer kraft i beatdelen (inte hihats dock)
jag gillar själva synthdelen (bas, lead osv)...men det känns lite för ospaceigt om du förstår vad jag menar...lite svårt att dörklara men...ja....spaceigt...mer spaceigt sound (inte rymd utan rum så att säga)
balansera volymerna...se till att allting smälter ihop bra i slutändan :) (finns bra tips på prod. forumet för detta :))
förövrigt har jag inget att klaga på faktiskt :) kanske kommer på
något annat senare :) |
danke... menar du en annan/tillfixad synth till lead????
EDIT: var kan man få tag på den där låten då? |
|
|
| Vizay |
finns på forumet....
å ne inte en ny lead utan bara spaceigare sound.....typ mer eko eller något i den stilen :)
få det luftigare helt enkelt :) de e för mycket studio över det hela just nu ;) |
|
|
| Treo |
Mmmjo helt okej. gillade ljuden, men nivåerna behöver lite jobb. Sen vid 02:00 kommer det in ett string ljud som spelar en väldigt konstig ton på ett par ställen, fel melodi lixom, i mina öron. Och som sagt bastrumman är för vek. Men i övrigt, tummen upp! Gillar i synnerhet den långa stråkar/pads sektionen i mitten.
-Treo- |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Vizay
finns på forumet....
å ne inte en ny lead utan bara spaceigare sound.....typ mer eko eller något i den stilen :)
få det luftigare helt enkelt :) de e för mycket studio över det hela just nu ;) |
mmm... ok.. skall se vad jag kan göra..
Treo: jo, jag har märkt det, har bara inte blivit av att jag har fixat det :) |
|
|
| Glorie |
3:59 ff e den ju riktigt najs..
det här e andra produktionen ja har hört från nån på TA. första var robstars låt :p
cooooolt....ja e grymt impad måste ja säga :)
min egna karriär som låtproducent fick ett snabbt avslut. Gjorde en låt under arbetsnamnet j_lo (typ 30 sek lång) :p men sen sa nån att ja glömt lägga basen på både left å right channel ;) så ja beslöt mig för att lägga ner.. hehe, kan inte me sånt här asså.. (ska ja kanske tillägga att ja jobba i ett sunkigt banalt program som hette Rave Ejay :D så ni får skratta ännu mer) :p :D :D |
|
|
| Vizay |
jag håller med glorie....den e skön som fan just vid 3.59....sköns sound :)
glorie: du har inte funderat på att testa något lite mer seriöst program som typ reason eller fruityloops?
att sätta sig med ejay och säga att man har försökt producera är ju ungefär som att säga att man har varit profs på utförsåkning bara för att man tog sig ner för skidbacken ;)
det behövs egentligen inget mer än kärlek till musiken och ett någorlunda musikaliskt öra (dvs. kunna höra t.ex. en basgång och en leadsynth går i samma tonart) :D
det gäller att inge föra det krångligt för sig i början, att kunna skapa bra låtar tar tid och kräver en del tålamod :) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Vizay
glorie: du har inte funderat på att testa något lite mer seriöst program som typ reason eller fruityloops?
|
näääe :) :D
ja satt bara å lattja ju :p |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Glorie
näääe :) :D
ja satt bara å lattja ju :p |
latmask :p
nåja om du bara har hört 2 produktioner hitills så kolla nya tråden jag kommer skapa om sisådär 20 sekunder ;) |
|
|
|
|