|
Förbjuda glowsticks?
|
View this Thread in Original format
| reveal |
Giftiga ljusstavar förbjuds
Det blir allt vanligare att ungdomar på diskotek sätter självlysande ljusstavar i munnen för att förhöja stämningen, uppger TT.
Men stavarna innehåller giftiga mjukgörare och nu förbjuder Kemikalieinspektionen försäljning och marknadsföring av produkten.
Ljusstaven innehåller mjukgöraren butylftalat, som är både giftig och miljöfarlig. |
|
|
| Connector |
vafan... vi kan lika gärna förbjuda lego för att små pluttar sätter skiten i halsen.... vi kan förbjuda kaffe för att man kan bränna sig på tungan... AH VAFAN, VI FÖRBJUDER FOLK ATT LEVA - MAN KAN JU DÖ!
(om ni inte fattade det så tyckte jag att det var löjligt som fan :) ) |
|
|
| reveal |
| håller med connector... om det inte är så att det finns ogiftiga alternativ, för isf gör det ju inget att de giftiga plockas bort |
|
|
| Glorie |
| va galet :D :D men d e juh sverige vi lever i :) skrattretande :D |
|
|
| AC. |
| Kan ha viss förståelse över att de förbjuds. Vad som inte riktigt framgår är om det bara är de gifta som förbjuds, finns det då ofarliga? Är det bara de små sakerna som man stoppar i munnen? (DVS inte de stora som man kan till alla möjliga saker) |
|
|
| WhiteRussian |
HAHAHAHAHAHAHAH, fan vad stört.... men som sagt, vi lever juh i världens enda facist stat.
Jaja, ge mig ett år, sen drar jag och kommer aldrig tillbaks. Får ni göra vafan ni vill i det här galna landet. :) |
|
|
| AC. |
| Den främsta jag skulle villja göra med detta land är att kasta ut alla jävla idioter till sossar från regeringen! |
|
|
| SteveTranz4ever |
Som sagt det finns bra och dåliga skäl att föbjuda eller tillåta det mesta i detta land....
Varför inte förbjuda kaffe, chips, flingor pommesfritt.... ja det innehåller ju det giftiga cancer framkallande ämnet akrylamid.
Men ärligt... man lär sig av misstag och tuggar man sönder en sån liten glowstick i käften så lär det ju smaka skit illa och man passar sig för att göra det igen... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by AC.
Kan ha viss förståelse över att de förbjuds. Vad som inte riktigt framgår är om det bara är de gifta som förbjuds, finns det då ofarliga? Är det bara de små sakerna som man stoppar i munnen? (DVS inte de stora som man kan till alla möjliga saker) |
precis... om det finns ofarliga så gör det ju inget om man tar bort de farliga... tycker inte jag iaf |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Men ärligt... man lär sig av misstag och tuggar man sönder en sån liten glowstick i käften så lär det ju smaka skit illa och man passar sig för att göra det igen... |
Min polare har tuggat sönder en av mina ljustavar en gång....det smakade tydligen diskemedel...
I vilket fall som hellst så vet jag att ämnet i stavarna inte ska vara giftigt....har läst det ett antal gånger och dom får användas av alla åldrar så jag tror inte att det är dom feta stavarna som ska förbjudas utan endast den version man petar in i käften...dom klarar jag mig utan. :p
Tyckte dock oxå att detta var ganska kul haha vilka jon |
|
|
| Vizay |
| det är lustigt att man förbjuder en sån sak som glowstix men cigaretter tillåts fortfarande...trots att dom är långt mycket mer giftiga skulle jag tro....jävla dubbelmoral sverige förespråkar |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Vizay
det är lustigt att man förbjuder en sån sak som glowstix men cigaretter tillåts fortfarande...trots att dom är långt mycket mer giftiga skulle jag tro....jävla dubbelmoral sverige förespråkar |
så jävla sant... det där och det där kan man stoppa och käften och t.om röka...men det där och det där går inte...spelar ingen roll om du bara har den där för att det är snyggt.,..ajabaja....
håller med connector...om vi inte lever så kan vi inte dö..därför måste det vara farligt att leva... |
|
|
|
|