return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Sonorous - Protonic (Ronski Speed mix)
View this Thread in Original format
mindshooter
pommfritt säger jag bara... Finns bara radio rip på denna från ASOT än så länge men ojojoj.

Svårt att förklara den. Men för det första har den ett grymt skönt flow med grymma builds. Vocalsen flyter in skitbra och är itne alls smöriga..sjunger på nåt annat språk tror jag..låter lite indiskt typ. Skitsköna effekter och "värmande ljud" bygger sig lite proggresivt. Sen blir det tyst och så dessa UNDERBARA vocals följt av en lite typ slinga i bakgrunden. Underbar...sen kommer det en askön melodi följd av lite sköna trummor. Askön rytm. Sen slår den av och melodin är PRECIS som en mleodi ska vara...inte övertydlig. utan lite Laid back och avancerad. Många toner går i varandra och skapar en feeeet atmosfär på hela låten. Så jävla skön och värmande låt! Denna låt har allt som en melodisk låt ska ha. Detta är kvalitet mina kära vänner. :disbelief

Tackar alla underbara producenter som värmer i vintermörkret :)
SteveTranz4ever
Jag gick med på att hosta den... varför ? Jo för den e så jävla bra !!!


Höger klicka å spara mål som e de som gäller
Sonorous - Protonic (Ronski Speed mix)

.../ Steve :D
mindshooter
You go steve!

Kan inte sluta spela den! Fan 10:e gången nu...har inte hunnit mer sedan jag laddat ner den :) Kan man vara nykär i en låt och en brud samtidigt? Ja tydligen :D

EDIT: Min sig håller takten till denna låt som fan :) Astight
reveal
klockrent stefan, hemma på 5 sek :D
ShyTrance
sköön låt!! :)
Dj_ExOn
Recension gjord av mig på t.nu


"Okey we all know the mix that Ronski Speed made for "Sun Decade - Im Alone" right?

Well this mix is kinda like that one.. full of life!

And feautures a beautiful vocal laid over awesome synths!
I haven't heard the original just yet so i cant really say if the synths are present in the original, but i doubt it.

One thing i really, really like with Ronski Speed is his little predilection with acid!
He always use a minute or two to totally mess the track up with acid synths!

I remeber when i first herd "Im alone" and the break came and then i heard the acid synths! OMG!

Goosebumps all over me!

Same thing in this track but not just as much... abit more subtle. Very nice!

This track will def burn up the dancefloors in early 2003!

8.5/10

HOT!!!"

:)
x-dream
Mycket skön låt....

Kom idag.....

Sonorous-Protonic-Promo-Vinyl-2002

01-sonorous-protonic__original_mix
02-sonorous-protonic__ronki_speed_mix
mindshooter
quote:
Originally posted by x-dream
Mycket skön låt....

Kom idag.....

Sonorous-Protonic-Promo-Vinyl-2002

01-sonorous-protonic__original_mix
02-sonorous-protonic__ronki_speed_mix


ååååååh måste ha!!! du får skicka den sen :)
Har i princip inte lyssnat på en enda annan låt sen igår...tror fan inte att det hänt förut...men som vanligt kommer förmodligen inte fulla versionen vara lika energifylld..kommer nog behålla radio versionen oxå :)
OracaZ
Sonorous - Protonic (Ronski Speed rmx) och Kansai - Rococco kommer nog spelas rätt mycket på dansgolven i början av 2003
Trance Christer
helt underbar låt mycket skön
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement