return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
projecct - lost love TILLFIXAD version (pg. 2)
View this Thread in Original format
Vizay
utan samples....de e då det roliga kommer....att programmera synthar från grunden :)

ett hett tips dbl e att du lär dej programera alla softsynthar å hardwaresynthar du kan komma över...kommer spegla av sig sen....du kanske inte stöter på en softsynth från FL i hardware version men du kommer förstå jsälva grunden så offantligt mycket bättre vilket i sin tur innebär bättre ljud osv :)
dbl
jasså.. det låter ju intressant... hade tänkt mig föröska mig på VAZ2001... e la den bästa software synthen jag har....

fan då att det skall vara så svårt att få till melodin bra.
har idéer, men får inte fram dem :(

ingen som har nått bra tips för midikeyboard eller nått så att man slipper "skriva" noter med musen.. e ju liiiite tråkigt..

kanske inte för dyrt då kanske eftersom jag gör lumpen :)
Vizay
quote:

Evolution MK249C, USB för PC och MAC, 12 rattar, 2 hjul, alla programmerbara = totalt 14 programmerbara controllers. 49 anslagskänsliga tangenter.


den där tänkte jag köpa från JAM.se ...den kostar dock 1995 men dom har fullt fungerande och användbara midikeyboards för ca. 500kr...det kanske är lite överkomligare i så fall... :)


bara jag som alltid ska ha det värsta med så mycket funktioner osv som möjligt ;)
dbl
quote:
Originally posted by Vizay
den där tänkte jag köpa från JAM.se ...den kostar dock 1995 men dom har fullt fungerande och användbara midikeyboards för ca. 500kr...det kanske är lite överkomligare i så fall... :)


bara jag som alltid ska ha det värsta med så mycket funktioner osv som möjligt ;)


som mig då.. typ som när jag skulle köpa min minidisk.. hade fått ihop typ 4000 i födelsedags pengar och tänkte att det räcker säkert... men fan inte gjorde det det... jag var ju såklart bara tvungen att ha den dyraste... hmm.. kan vara jobbigt ibland.

1995:- kan man la ha råd med... inte så farligt.. visserligen hela min december lön, men ändå.... får la låna lite pengar av pappa :)

men vad behöver man för progg och så??
skulle det typ funka med fruity.. vad jag har börjat säga typ nu då... jobbigt :)
Vizay
haha jag förstår dej....hade samma problem med minidisc....skulle köpa en minidisc som man kunde spela in på.....sen fick jag ryck å skulle absollut ha en med display på kontrollen....kostade 3300 typ....har aldrig haft en egentlig användning för kontrollen :D:D:D


jag vet inte om midikeyboard e så användbar i fruity...har som sagt aldrig använt programmet men jag kan ju medela att midikeyboard e jäääääävligt användbart i reason och det är jävligt användbart om du får för dig att bygga en egen studio sen :)
Treo
Jag brukar använda TBL Bassline VST till bas, den är enkel att använda och fungera bra till just bas. vilket ju namnet antyder :) fungerar bra i fruity.

-Treo-
dbl
quote:
Originally posted by Vizay
haha jag förstår dej....hade samma problem med minidisc....skulle köpa en minidisc som man kunde spela in på.....sen fick jag ryck å skulle absollut ha en med display på kontrollen....kostade 3300 typ....har aldrig haft en egentlig användning för kontrollen :D:D:D


jag vet inte om midikeyboard e så användbar i fruity...har som sagt aldrig använt programmet men jag kan ju medela att midikeyboard e jäääääävligt användbart i reason och det är jävligt användbart om du får för dig att bygga en egen studio sen :)


vet att robstar använder nått, får kolla vad det e...
om du läser detta... vad använder du?????? hmm.. varför så många "?"?

klart en egen studio skulle vara kul, men det lär ju ta ett jäkla tag innan man får ihop en.. får ta och göra inbrott i min farbrors lägenhet och sno allt han har :)

TBL Bassline... hmm.. skall nog ta och leta upp den då när jag kommer hem efter träningen.. tack för tipset
OracaZ
så.. har lyssnat igenom låten nu två gånger och kollat igenom vad de andra sagt ... är nog ingeting jag bör tillägga förutom att jag vill remixa den sen :) så ska du få höra en Kamel remix ...fortsätt på låten så blir den mumsig
dbl
quote:
Originally posted by OracaZ
så.. har lyssnat igenom låten nu två gånger och kollat igenom vad de andra sagt ... är nog ingeting jag bör tillägga förutom att jag vill remixa den sen :) så ska du få höra en Kamel remix ...fortsätt på låten så blir den mumsig


tack så mycket... jo visst kan du få remixa den sen om du vill...
jag har gjort en del ändringar i den.. tycker den har blivit en hel del bättre, men jag behöver fortfarande fixa bassen och lite till.
har börjat få den lite bättre nu med viss tillfixning på ljudet så den hörs bättre nu, men den e fortfarande inte helt bra
dbl
så. nu har jag fixat till den lite granna så ladda gärna ner igen om du har lust

Vizay
asså det behöver inte bli så dyrt som man kan tro med studio....ja menar visst ska du ha protools får du ju räkna med att punga några hundra tusen men du kan bygga en fullt funktionell studio med en dator och några sjysta VA/analoga synthar...

köper man dom från utlandet så kostar allt mycket mycket mindre...bara i sverige de e så jävla hutlöst dyrt :p
dbl
quote:
Originally posted by Vizay
asså det behöver inte bli så dyrt som man kan tro med studio....ja menar visst ska du ha protools får du ju räkna med att punga några hundra tusen men du kan bygga en fullt funktionell studio med en dator och några sjysta VA/analoga synthar...

köper man dom från utlandet så kostar allt mycket mycket mindre...bara i sverige de e så jävla hutlöst dyrt :p


klart det inte behöver bli "dyrt", men e man som jag e så kan det bara bli dyrt.. kollar jag på en tröja och ser att den bara kostar typ 200:- så kollar jag vidare, men hade den kostat 600:- så hade jag nog köpt den på direkten :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement