return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 
Legowelt - Disco Rout (pg. 2)
View this Thread in Original format
Jellow
From Milano to The Hague,easy as it goes.. en nogwat

lyrics komen in de clip langs :)


is Electro trouwens (stijl)
Optimus
quote:
Originally posted by Jellow
From Milano to The Hague,easy as it goes.. en nogwat

lyrics komen in de clip langs :)


is Electro trouwens (stijl)


dit geld voor Pony Part 1?:conf:

of Disco Rout?
Jellow
quote:
Originally posted by Optimus
dit geld voor Pony Part 1?:conf:

of Disco Rout?



Disco rout

http://www.lobo.cx/

in een van de pop-ups van deze site staat een link naar de clip ervan
M5
quote:
Originally posted by Jellow
From Milano to The Hague,easy as it goes.. en nogwat

lyrics komen in de clip langs :)


is Electro trouwens (stijl)


LOL

ik dacht eerst dat je ons voor de gek zat te houden, maar na 4 keer luisteren hoor ik het eindelijk.. :cool:

alleen dat laatste stukje is nog een raadsel.. ik kan die clip niet zien ofzow?? iemand hier die um wel kan zien?
Optimus
hoe komen ze in godsnaam aan Den Haag?:conf:
Stivvekk
quote:
Originally posted by Optimus
hoe komen ze in godsnaam aan Den Haag?:conf:


Je kunt beter vragen hoe ze aan Milano komen, aangezien Legowelt een Nederlander is (dus niet alleen Jurgen Vries gebruikt een buitenlandse naam om op te vallen :rolleyes: )
AlFerox
quote:
hoe komen ze in godsnaam aan Den Haag? :conf:


je zal het niet geloven maar Den Haag is echt de bakermat van electro. nederland is zo een beetje het toonaangevende land voor (underground) electro.

en dan vooral Den Haag met de labels Bunker en Viewlex (ofzo) en Rotterdam met Clone.

alleen die electro scene in nederland is heel erg terughoudend en in zichzelf.
ze treden ook nauwlijks naar buiten. tegen commercie etc.
ze kijken ook heel erg neer op techno-muziek omdat ze vinden dat het te mainstream en commercieel geworden is blabla :toothless
AlFerox
quote:
Originally posted by Stivvekk
Je kunt beter vragen hoe ze aan Milano komen, aangezien Legowelt een Nederlander is (dus niet alleen Jurgen Vries gebruikt een buitenlandse naam om op te vallen :rolleyes: )


Legowelt maakt al heel erg lang onder die naam muziek, dus ga er maar niet van uit dat die naam heeft gekozen om er mee op te vallen

;)
AlFerox
als je nou had opgelet Optimus, er is namelijk al eerder een thread over gegaan hierzo :toothless ;)

quote:


"De middelmaat is de norm, de passie is om zeep geholpen." Zo begint een pittig manifest, gericht tegen de electroclash-hype die de dansvloeren in Europa en Amerika in zijn greep houdt. Het schrijfsel staat groot op alle internetsites van Haagse electronicamuzikanten en platenlabels. Legowelt, Ferenc van der Sluijs alias I-f en DJ TLR behoren tot de initiatoren van deze actie. Ze richten hun pijlen op de snelle opkomst van retro-jarentachtig-electro. Vooral het International DeeJay Gigolo-label moet het ontgelden.

I-f is hoorbaar kwaad. "Electroclash is gewoon techno met een gebroken beat. En dat zijn wij niet. We worden daarin geduwd, en dat zijn we zat." De Haagse dj/producer is pissig omdat hij vindt dat de electrosound waarmee het Gigolo-label nu sier maakt, oorspronkelijk van hem afkomt. "De ideeën komen echt uit Holland dit keer. We zijn er sinds 1995 mee bezig en we hebben een eigen sound ontwikkeld."

Ook Legowelt heeft zich bij het manifest aangesloten. Danny Wolfers: "Het gaat me vooral om wat er omheen hangt. We hebben altijd gestreden tegen de platvoersheid van de dancecultuur. Het electroclashgebeuren gooit dat overboord en sleurt ons erin mee. Deze hele hype is de oppervlakkige dancecultuur ten top."

Die oppervlakkigheid spreekt volgens Wolfers vooral uit de uiterlijkheden die de electroclashcultuur heeft ontwikkeld. "Het is nu opeens hip om als jongen met make-up op te lopen. En van die korte stropdasjes te dragen. Dat is niet wat we ermee bedoeld hebben." Maar hij geeft toe dat de hype ook de nodige voordelen heeft. Legowelt zal dan ook gewoon spelen op dergelijke feesten. "Dan spelen we gewoon, nemen ons geld in ontvangst en gaan dan naar huis."

DJ TLR schreef het manifest en wil het best nog wat kracht bijzetten. "De populariteit van de muzieksoort waar wij mee bezig zijn begon behoorlijk te stijgen. Er kwam toen steeds meer trendy volk bij, die met onze dingen aan de haal ging en er een eigen draai aan gaf. Het is heel banaal geworden." De vaste dj van de Haagse Bunker-feesten stoort zich vooral aan de ironie die in de electromuziek geslopen is. "Er straalt een soort gebrek aan respect voor muziek vanaf die niet past bij wat wij doen." Het Gigolo-label ziet hij als de verpersoonlijking van de verschraling van de muzieksoort. "Het is een imperialistisch label. Ze proberen op slinkse manieren artiesten erbij te betrekken en claimen de electro."

I-f ziet het ook als een mediaprobleem. "Ze schrijven maar wat. Alles wordt in een hokje geduwd. Natuurlijk leidt muziek een eigen leven, maar ik wil niet in de electroclashhoek geduwd worden, want dat is muziek voor beginners. En wij zijn inmiddels wel gevorderden." De hype die er om de electro is ontstaan, bevalt hem helemaal niet. "Hypes zijn altijd maar even, en voor een groep die ik niet echt als liefhebbers ervaar. Bovendien, zoveel goeie platen zijn er niet. De kwantiteit is er wel maar de kwaliteit niet."


Hieronder volgt, in het Engels, de tekst van het manifest.

Electro. Mediocrity has become the norm, the passion has been killed.
Pretentious wannabe rockstars with inflated egos rule the mediawaves, cheap
imitation clones with clown make-up on their faces rape the style, hyped up
labels capitalize on it through slique A&R fistpuppets and mainstream
culture - that two faced hydra - tries to assimilate it. Meanwhile white
middle class consumerist kids with mohawks run around like lost chicken,
eagerly lapping up the stale cum the corporate moloch spurts onto their
spotty faces as their role models down another valium with a dirty brown
sherry and drag themselves through the twilight of their miserable lives in
front of a tv set where a video of Liquid Sky runs on repeat.

NO MORE.
We dont need the hollow catchphrases, the carefully created eighties retro
fad, the empty music, the jaded cynicism or the poser attitude of the fake
Gigolos who only sell their asses to the masses. You can all follow your
leader into the electroclash HELL!

Optimus
quote:
Originally posted by AlFerox
je zal het niet geloven maar Den Haag is echt de bakermat van electro. nederland is zo een beetje het toonaangevende land voor (underground) electro.

en dan vooral Den Haag met de labels Bunker en Viewlex (ofzo) en Rotterdam met Clone.

alleen die electro scene in nederland is heel erg terughoudend en in zichzelf.
ze treden ook nauwlijks naar buiten. tegen commercie etc.
ze kijken ook heel erg neer op techno-muziek omdat ze vinden dat het te mainstream en commercieel geworden is blabla :toothless


ik geloof het inderdaad niet


;)


Maarree, hoe zit het met Ditsland wat betreft electro dan?

[edit]Ha waar haal je dat stuk nou ineens vandaan harrie?:toothless [/edit]

AlFerox
de duitsers, met het Gigolo label van DJ Hell, zijn dus de neppers volgens jou stadsgenoten :toothless
M5
haha gaaf dat vroeg ik me dus ook al af.. :D

dis ook een song van hem: Legowelt - The Hague's Disco Elite
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement