return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 
klonen/kloneren (pg. 2)
View this Thread in Original format
ScuL
alleen voor lichaamsdelen/organen. kunnen we gelijk ook dat donorcodicil afschaffen.
Otte
Met klonen is opzich niets mis, alleen ligt het eraan wat/wie/hoe ermee bezig is.

Als je het klonen goed gebruikt kan het de "mensheid" naar een hoger welvaarts niveau tillen. Denk bijvoorbeeld eens aan alle hongersnood in de wereld, als de mens dmv klonen kan zorgen dat de oogsten in Afrika niet worden opgegeten door sprinkhanen bv als we een ander insect klonen die de sprinkhanen opeet...

Denk eens aan de brandramp in Volendam van 2 jaar geleden, als de mens donorhuid kan klonen kunnen die slachtoffer zo goed geholpen worden. Universele organen kunnen nierpatienten een zoveel menselijker bestaan bieden. Kinderen die geboren worden met een afwijken aan hun hand of iets dergelijks kunnen met een universeel orgaan een volledige kans krijgen in de maatschappij.

De mogelijkheden zijn fantastich als men er serieus/verstandig mee om weet te gaan.

Denk er maar eens over na als je zelf iemand kent met een hanycap, wat een veel mooier leven zo iemand kan krijgen!

otte
T.H.C.
quote:
Originally posted by Otte

Als je het klonen goed gebruikt kan het de "mensheid" naar een hoger welvaarts niveau tillen. Denk bijvoorbeeld eens aan alle hongersnood in de wereld, als de mens dmv klonen kan zorgen dat de oogsten in Afrika niet worden opgegeten door sprinkhanen bv als we een ander insect klonen die de sprinkhanen opeet...


Waarom zou klonen beter/sneller gaan dan gewoon die beestjes fokken?
zarch
Ik ben voor klone als het is voor doeleinden zoals organen. Ik vind niet dat ze nu mensen moeten gaan klonen. Tja of klonen tegen de natuur in is, geen idee, net zoals raoel zei. Maar om te zeggen ik ben tegen klonen want is tegen de natuur in, tja dan zou het gebruik maken van medicijnen ook tegen de natuur in zijn.

Maar het is volgens mij erg lastig om een mening te geven over zoiets.
TimeportE
ben tegen..!
New Wave
Ik vind klonen onzin.
Als het echt effectief is dan zou het voor mij mogen.
Maar wel erg beperkt met goede wetgeving.
Ennuh klonen is toch ginetisch manipuleren, ofniet?
T.H.C.
Nee, dat is het hem juist...mensen weten er geen reet van en denken omdat het zo eng klinkt dat het superfout is om te gaan klonen...ik denk dat het voor onderzoeken ed moet kunnen, wel met goede controle( info)

Genetisch manipuleren is heel wat anders als klonen, hier zou je een perfect mens mee kunnen maken omdat je de genen aan kunt passen(kan technisch nog LANG niet) dit doe je met klonen niet! klonen is dus kopieren en manipuleren is het aanpassen van de genen,dit manipuleren van mensen lijkt me wel gevaarlijk.(ubermensch idee)
Apoptosis
quote:
Originally posted by Kakao
Boys of Brazil gelezen, Apoptosis? :)


Ehm nee, maar k heb dr wel van gehoord. Wat k zei was idd erg standaard, maar wel waar! ;)

Laten es ff technisch gaan doen :p... Als je gaat klonen neem je DNA uit een gewone levende cel van een levend persoon. Dat DNA kán al fouten/mutaties bevatten. Maar dat is niet het enige, cellen kunnen maar een bepaald aantal celdelingen ondergaan voordat de sterven. Dit komt door zogenaamde telomeren die op het DNA zitten, deze worden by elke celdeling korter en als deze 'op' zyn, dan gaat de cel dood. By het kloneren neem je dus DNA van cellen die al een aantal celdelingen hebben ondergaan en waarby de telomeren al een stuk korter zyn dan by byvoorbeeld een pasgeborene. De verwachting is dan ook dan gekloonde mensen véél korter zullen leven dan normale mensen.
Er zyn ook gevallen bekend waarby het helemaal niet uitmaakt of de telomeren opraken, de cel blyft gewoon doordelen. Dit noemen wy echter kanker...

Zo, weer wat geleerd he :D
Kakao
Er bestaat toch ook zo'n ziekte waardoor je afgrijselijk snel verouderd, dat kwam toch ook door telomeren? Vind ik echt zielig voor die kinderen die het lochaam van een 90-jarige hebben :confused:
Chicane
Of ouderen die het lichaam van een kind hebben, Bart de Graaf dus :)

Smirnoff
mischien interresant.....



'Tweede gekloonde baby wordt in Nederland geboren'


ANTWERPEN (ANP) - De tweede gekloonde baby die met de hulp van het bedrijf Clonaid van de Raeliaanse beweging ter wereld zal komen, wordt dit weekeinde in Nederland geboren. Dat zei de directrice van Clonaid, Brigitte Boisselier, vrijdagavond tegen de Vlaamse zender VTM.

Het gaat om een meisje dat bij een lesbisch paar geboren zal worden. De voorzitter van de Nederlandse afdeling van de Raeliaanse beweging, B. Overvliet, bevestigt dat het kind zeer binnenkort geboren zal worden. Volgens hem is de moeder 31 jaar en geen lid van de beweging. Hij zegt haar niet persoonlijk te kennen en weet ook niet waar het kind wordt geboren. ,,Dat zou heel goed in een kliniek in het buitenland kunnen zijn.''

Overvliet acht de kans groot dat nooit bekend wordt wie het gekloonde kind is. ,,Waarschijnlijk zullen de ouders de identiteit om privacyredenen niet bekendmaken. Bovendien kan het meisje gewoon het land binnenkomen, zonder dat iemand ziet dat het een kloon is.'' Over het bewijs dat een dna-vergelijking kan geven, is hij cynisch. ,,Er zullen altijd mensen zijn die dat in twijfel trekken.''

Clonaid-directrice Boisselier had vrijdag in de loop van de dag een interview met VTM-journalist Chris Borggrave. Daarin kwam de geboorte van de vermeende eerste kloonbaby Eve aan de orde. Borggrave vroeg Boisselier of zij iets wilde zeggen over de kloonbaby's die op komst zijn. Zij vertelde dat er een meisje op komst was in een ,,land niet ver bij u vandaan''. Voor de camera wilde zij ook nog bevestigen dat het ging om een buurland.

In een telefoongesprek met de journalist kort voor haar terugkeer naar Canada, zei zij volgens Borggrave dat het buurland Nederland was.
Otte
quote:
Originally posted by T.H.C.
Waarom zou klonen beter/sneller gaan dan gewoon die beestjes fokken?


Beestjes, donorhuid van eeen koe??? En dat op je gezicht???
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement