return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Nyår i danmark
View this Thread in Original format
sipowitz
Tjo!

Jag tillbringade för första gången nyår i danmark... och jag kan säga... att danskarna är fanimej inte riktigt kloka när det gäller fyrverkeri ;-))

Tänk er rådhuspladsen, ett torg fyllt med massor av människor, med hus och statyer runt omkring.. tänk er sen att folk börjar skjuta raketer mitt i allt... och inte bara uppåt utan även till höger och vänster och mitt bland allihopa... Jag har firat nyår på rätt många ställen i sverige... och skillnaden är enorm med mycket.. men just fyrverkerierna... eller ska vi säga bombkriget det var faen som värsta bosnien ;-)

En kille hade en raket som man kunde hulla i handen som skjuter... den började han rikta mot ett hus... först 3 smällar... sen 1 till som krossade rutan i fönstret... och sen en till i samma fönster, det började brinna i lägenheten (!)...

Hehe sen fick vi med hukade huvuden springa tillbaka till cluben så snabbt vi bara kunde... jag träffade en stackars kines som inte ens hade sett sveriges "lugna" fyrverkeriet.. han var i chocktillstånd haha

Annars då, kanonbra kväll, vi hade på planerna att stanna på gorgeous/club in fram till 12 idag men vid 6 och fri bar så stack vi hemåt hehe... champanjen var grymt god, jag tog 20 såna :-)

Mmm o så blev man uppraggad av den vackraste flicka jag någonsin sett , det kommer jag leva på ett bra tag i 2003 *smile* haha =)

Ha det gott!!
reveal
quote:
Originally posted by sipowitz
Mmm o så blev man uppraggad av den vackraste flicka jag någonsin sett , det kommer jag leva på ett bra tag i 2003 *smile* haha =)


hmm... men hon var danska va? ;) är ju alltid nån hake med sånt :toothless
Aendy
quote:
Originally posted by sipowitz
Tjo!

Jag tillbringade för första gången nyår i danmark... och jag kan säga... att danskarna är fanimej inte riktigt kloka när det gäller fyrverkeri ;-))

Tänk er rådhuspladsen, ett torg fyllt med massor av människor, med hus och statyer runt omkring.. tänk er sen att folk börjar skjuta raketer mitt i allt... och inte bara uppåt utan även till höger och vänster och mitt bland allihopa... Jag har firat nyår på rätt många ställen i sverige... och skillnaden är enorm med mycket.. men just fyrverkerierna... eller ska vi säga bombkriget det var faen som värsta bosnien ;-)

En kille hade en raket som man kunde hulla i handen som skjuter... den började han rikta mot ett hus... först 3 smällar... sen 1 till som krossade rutan i fönstret... och sen en till i samma fönster, det började brinna i lägenheten (!)...


Det året jag var där så låg där en kille och blev omhändertagen av ambulans, på Rådhusplatsen, för att han fått en raket som skju mot honom i magen, ingen vacker syn. Dessutom hade det varit skottlossning mellan gäng (en död)utanför In när vi skulle gå hem så hela Ströget var kantat av kravallpolis med hundar. Sista gången jag firade i KPH.
dbl
låter ju som en trevlig nyårsafton... fast raket skjutandet verkade ju vara lite överstyr... skall nog aldrig ens försöka att fira nyår däruppe efter vad du sa... :)
SteveTranz4ever
Fan sipo.... vad hände med tjejen då... om hon raggade på dig hoppas jag det blev lite hångel och att ni bytt nummer :gsmile:

Men det låter ju sjunkt med alla raketer där... va ungefär samma fast inte alls lika jävligt på Gustav Adolfs torg i malmö... några kebaber kastade smällare som stänkte sånt där glitter in i en folk massa och en 3åring skades svårt, var till och med om det på TV... fler liknande sånna grejjer hände. En jätte bomb som ska smälla högt upp i luften briserade i marknivå... Föurom det var allt sköjj...

Kan säga att det var många Danskar jag mötte på klubb Etage, kanske dom undvek sina egna galenskaper...
robstar
Låter som dom e helt galna i DK! :D
reveal
quote:
Originally posted by robstar
Låter som dom e helt galna i DK! :D


"dumma i huvudet" är nog närmare sanningen
Dioxys
har de samma regler för smällare i dk som i sverige?

isf kan man ju tänka sig hur det är med smällare också på rådhusplatsen :eyes: :eyes:
sipowitz
quote:
Originally posted by Dioxys
har de samma regler för smällare i dk som i sverige?

isf kan man ju tänka sig hur det är med smällare också på rådhusplatsen :eyes: :eyes:


Nä vad jag vet så har de inga lagar alls om smällare i danmark...

/Martin
Glorie
20 glas champagne??? :D
ja gick i gång på ett


:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
:rolleyes::crazy::rolleyes:
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Glorie
20 glas champagne??? :D
ja gick i gång på ett


:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
:rolleyes::crazy::rolleyes:
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Det säger ju mer om champagnen än om sipos förmåga att dricka mycket... kan ju inte vart så stark... :)
Aendy
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Det säger ju mer om champagnen än om sipos förmåga att dricka mycket... kan ju inte vart så stark... :)


Det är dålig alkohol på det stället, det är därför folk pyntar för att beställa in flaskor trots att spriten i övrigt är gratis (den som serveras i glas)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement