|
Skivbutik i sverige?
|
View this Thread in Original format
| OracaZ |
Köpte skivspelare o mixer o allt det där för 3-4 veckor sen...har beställt lite skivor o sånt från tyskland mm...men undrar nu om ni vet om det finns nå bra skivbutiker i sthlm (vinyler)....2 som jag letat efter och inte hittat är Three "N" One - Sin City och Cloud69 - Sixty nine ways ...nån som vet vart man kan hitta de så vore det nize :) gjorde en liten lista snabbt nån dag sen villka jag gärna skulle villja ha så säg till om ni vet vart de finns
http://www.nize.nu/~oracaz/vinyler.txt |
|
|
| ScuL |
jag tror att Only-DJs.com också skicker till Sverige.. koster ungefär 15€ per beställning..
kanske händig för sällsynt vinyler :) |
|
|
| Vizay |
själv tänkte jag föreslå http://www.juno.co.uk/
har aldrig beställt själv därifrån men dom verkar ha det mesta...
sen låter det på dom flesta som att leveransen är jävligt bra också, skivorna kommer välinpackade och snabbt...och rpiserna är ju inte så farliga heller så vitt jag förstått |
|
|
| mindshooter |
Om du vill köpa skivorna IRL så¨att säga... (och få med hela charmen med att bläddra runt i lådor ;)) så ska du bege dig till Mossebacke-records (Stockholm) som ligger precis i backen upp mot mossebacke. Uppgång slussen. Där har dom en skum sektion i backroom liksom, man glider in i ett litet utrymme så är det en feeeet lokal med bara vinyl...där hittar man riktiga guldklimpar :) Har ingen spelare själv men har ändå införksaffat Kathys Song och Space Brothers - Shine dära...
Check it out! :disbelief |
|
|
| OracaZ |
| ohh :) tack för tipsen...juno har så dyr shipping :( kanske därför det blir bra o snabbt..men men får kika upp den där butiken mindshooter snacka om...inte hört talas om... |
|
|
| Endre |
www.djservice.org
där hitt jag Energy 52 - Café Del Mar (John 00 Fleming och Three N One Update)
där fins LoLo - melody och lite Push grejer tror jag, samt Marco V prylar samt :p AVB - yet another Day, nya remixes på It's A Fine Day.
System F - Solstice.
|
|
|
| Dj_Irish |
Cloud69 - 69 ways är antagligen slutsålt i de flesta butiker. Det fick jag erfara när jag skulle ha tag på den för ett år sedan. Men misströsta inte, gå in på www.lightningrecords.be, Bonzai's moderbolag, Låten är släppt på underbolaget XTC och det går aldeles utmärkt att beställa den därifrån. Eller, det gjrode då iallfall.
I övrigt kan jag varmt rekomendera www.juno.co.uk som nätbutik. Även www.deejay.de om ni inte är rädda för tyska. Slår juno i priser gällande europeiska släpp och slår det mesta i Sverige, även när fraktpriset är inkluderat. Jobbig anmälningsprocess för att kunna lyssna och utnyttja det schyssta lagringssystemet dock. |
|
|
|
|