|
OT: Dialekter
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
Klick!
Så jäääkla roligt.. (vissa saker uppe i Norrland alltså..:)
ung man i arjeplog exempelvis :D
Själv låter ja LITE som ung kvinna i Torp, Medelpad.. (hon som tog citodon) men jaaa... kommer ju eg. från S-vall :D å där snackar vi rikssvenska minsann :D :p (det e faktiskt erkänt på många håll att s-vall e en sån stad :p
hmm
sen har ja bott i Örebro 2 år och nu bor ja i Linköping, så det e väl en liten salig blandning på mig :stongue: :stongue: |
|
|
| reveal |
hmmm... ;) gjuten sida :D
jag kommer ju från lund, och den som är närmast Lund är ju "ung man från Bara"... men den är lite väl Malmö över den, i Malmö pratar de inte alls som här i Lund faktiskt |
|
|
| Nyx |
Min dialekt :crazy: :nervous: :crazy:
"Jag e föste kock..så att man ha en hel del o säja till om.." :toothless |
|
|
| dbl |
jag har ingen dialekt :)
iallafall enligt mig.. mina lumpar polare tycker jag snackar göteborska :) |
|
|
| robstar |
Kulig sida! :D
Ja låter väl nästan så här : KLICKICH |
|
|
| Glorie |
| dbl :) alla som kommer från gbg pratar göteborgska å det e sååååååå fint ;) |
|
|
| Vizay |
dbl: de e la inge fel på götteboshka ;)
har landställe på västkusten lite norr om gbg så jag blir matad med en liknande dialekt blandat med småländska när jag e där....polarna fattar inte et skit av vad man säger när man kommer hem sen :D
men vanligtvis så pratar jag nog svag sthlmska med inslag av lidingödialekt (vet inte varför jag har fått lidingödialekten men jag misstänker starkt att de e min mors fel) :p |
|
|
| Aendy |
| Det coola är att jag har många vänner i två sketna småhålor som är representerade på sidan, Löderup och Broby... hur stor är den sannolikheten? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
Det coola är att jag har många vänner i två sketna småhålor som är representerade på sidan, Löderup och Broby... hur stor är den sannolikheten? |
halvstor eftersom du är från skåne :)
mitt sommarställe är nära broby (och jag antar att du lirat rullbandy där?), så broby-dialekten känner jag väl till :p |
|
|
| ScuL |
jag har ingen anning hur min dialekt låter :D
somliga tycker att det låter som Skånska men det e så ful.. halvdansk.. :)
kanske, (nar jag finner en bra text på Svenska..), pratar jag liten så att ni kunna höra hur jag låter :p
att göra MP3en är inte så svårt :) |
|
|
| Glorie |
| scul, ja lova att du gör det :D :D :D |
|
|
| ScuL |
men jag vet inte vad jag ska säga :D
mm. *tycker* |
|
|
|
|