return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
OT: Dialekter
View this Thread in Original format
Glorie
Klick!

Så jäääkla roligt.. (vissa saker uppe i Norrland alltså..:)
ung man i arjeplog exempelvis :D

Själv låter ja LITE som ung kvinna i Torp, Medelpad.. (hon som tog citodon) men jaaa... kommer ju eg. från S-vall :D å där snackar vi rikssvenska minsann :D :p (det e faktiskt erkänt på många håll att s-vall e en sån stad :p

hmm

sen har ja bott i Örebro 2 år och nu bor ja i Linköping, så det e väl en liten salig blandning på mig :stongue: :stongue:
reveal
hmmm... ;) gjuten sida :D
jag kommer ju från lund, och den som är närmast Lund är ju "ung man från Bara"... men den är lite väl Malmö över den, i Malmö pratar de inte alls som här i Lund faktiskt
Nyx
Min dialekt :crazy: :nervous: :crazy:

"Jag e föste kock..så att man ha en hel del o säja till om.." :toothless
dbl
jag har ingen dialekt :)
iallafall enligt mig.. mina lumpar polare tycker jag snackar göteborska :)
robstar
Kulig sida! :D

Ja låter väl nästan så här : KLICKICH
Glorie
dbl :) alla som kommer från gbg pratar göteborgska å det e sååååååå fint ;)
Vizay
dbl: de e la inge fel på götteboshka ;)

har landställe på västkusten lite norr om gbg så jag blir matad med en liknande dialekt blandat med småländska när jag e där....polarna fattar inte et skit av vad man säger när man kommer hem sen :D

men vanligtvis så pratar jag nog svag sthlmska med inslag av lidingödialekt (vet inte varför jag har fått lidingödialekten men jag misstänker starkt att de e min mors fel) :p
Aendy
Det coola är att jag har många vänner i två sketna småhålor som är representerade på sidan, Löderup och Broby... hur stor är den sannolikheten?
reveal
quote:
Originally posted by Aendy
Det coola är att jag har många vänner i två sketna småhålor som är representerade på sidan, Löderup och Broby... hur stor är den sannolikheten?


halvstor eftersom du är från skåne :)
mitt sommarställe är nära broby (och jag antar att du lirat rullbandy där?), så broby-dialekten känner jag väl till :p
ScuL
jag har ingen anning hur min dialekt låter :D

somliga tycker att det låter som Skånska men det e så ful.. halvdansk.. :)

kanske, (nar jag finner en bra text på Svenska..), pratar jag liten så att ni kunna höra hur jag låter :p

att göra MP3en är inte så svårt :)

Glorie
scul, ja lova att du gör det :D :D :D
ScuL
men jag vet inte vad jag ska säga :D
mm. *tycker*
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement