return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Gezocht: CDJ-100's of betere :)
View this Thread in Original format
Switch
jaja ik weet het, daar is een speciale sectie voor, maar aangezien ik het alleen van een nederlander wil kopen, post ik em hier :)

ik wil namelijk beginnen met mixen, en aangezien ik verrekte veel cd's heb, is mijn keuze gevallen op een CDJ. nou zoek ik iemand die er toevallig nog 2 te koop heeft voor een schappelijke prijs. wie biedt? :)
tijs08
kijk hier eens :p
tango
Ik denk dat als je nu nog wil beginnen er goed aan doet om met cd's te beginnen.

Hier de reactie van Tiesto in zn laatste interview:

quote:

DJ Times:
Are you using CDs that much? I thought you were more about vinyl.
Tiësto:
True, but after that CD player from Pioneer, I started to use more CDs. It’s easier to use more CDs because you can get stuff through e-mail from people and burn them on CDs. You get a lot sent, which is cheaper than vinyl. So CDs are taking over a bit. And it’s 2002, so it’s about time that vinyl leaves. It’s a difficult thing for me to say, but the technology is developing. It’s going to happen anyway, sooner or later.


grtz,
TNG
Raymond
Zo zie je maar weer.......Tiesto is een vooruitstrevende DJ!! Hij kan nog wel een paar jaartjes mee!!

Btw Michel de Heij met z'n Final Scratch opstelling is ook l33t om te zien!!!
Teal'k
Ja, kwam ik laatst ook tegen, die Final scratch (klik hier voor url) dat is ook wel lache..

Het komt erop neer dat je je puter aansluit op je draaitafels.. je kiest een aantal mp3s, je start je tafels, en die mp3 begint te spelen, met pitchen werkt het precies hetzelfde, het programma op computer reageert op de draaitafels commando's (dus pitch control, 45/33rpm etc) wel geinig :)
tango
quote:
Originally posted by Teal'k
Ja, kwam ik laatst ook tegen, die Final scratch (klik hier voor url) dat is ook wel lache..

Het komt erop neer dat je je puter aansluit op je draaitafels.. je kiest een aantal mp3s, je start je tafels, en die mp3 begint te spelen, met pitchen werkt het precies hetzelfde, het programma op computer reageert op de draaitafels commando's (dus pitch control, 45/33rpm etc) wel geinig :)


Je vergeet te vertellen dat het wel werkt met echte vinyls, dus je hebt 2 vinyls die je de hele set erop laat liggen, en waarmee je gewoon kunt scratchen enzo.

Maar het heeft ook nadelen, denk maar aan chris liebing op Sensation Black, toen liep zijn Final Scratch volledig vast. En de dj's moeten dus al hun platen thuis rippen naar mp3, waar zoals we allemaal weten ook wel wat tijd in gaat zitten ;)

grtz,
TNG
Ding Chavez
quote:
Originally said by Tiësto
And it’s 2002, so it’s about time that vinyl leaves. It’s a difficult thing for me to say, but the technology is developing. It’s going to happen anyway, sooner or later.


Dit vind ik dus een enorme bull opmerking... Waarom zou het nu het 2002 (of een paar jaar later) is ineens vinyl gaan verdwijnen. Ik blijf erbij dat met CDtjes draaien geen kunst is vergeleken bij met vinyl. En het gebrek-aan-kwaliteit argument is ook onzin, ik hoef iig niet kristalhelder geluid op een set te hebben, vinyl maakt het juist warmer en "menselijker". En tja, als je lui bent dan is CD idd een stuk makkelijker om je nummertjes op te branden.
Vinyl forever! :D

GreetZ, DC
tijs08
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Dit vind ik dus een enorme bull opmerking... Waarom zou het nu het 2002 (of een paar jaar later) is ineens vinyl gaan verdwijnen. Ik blijf erbij dat met CDtjes draaien geen kunst is vergeleken bij met vinyl. En het gebrek-aan-kwaliteit argument is ook onzin, ik hoef iig niet kristalhelder geluid op een set te hebben, vinyl maakt het juist warmer en "menselijker". En tja, als je lui bent dan is CD idd een stuk makkelijker om je nummertjes op te branden.
Vinyl forever! :D

GreetZ, DC


HE-LE-MAAL MEE EENS!!!!

echt ik denk er pesies hetzelfde over als Ding..
Vind het echt wel weer zonde dat Tiesto dit zegt..

En dan kost het maar wat meer.. als ik dalijk ook met Alleen cds sta te draaien voel ik me geen 'echte' DJ meer.
Chicane
Naar aanleiding van zijn interview met Barend en Van Dorp toen ze hem vroegen waarom hij nog met ouderwetse "LP's" draaide in plaats van CD's

ghehe :D
AlFerox
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Dit vind ik dus een enorme bull opmerking... Waarom zou het nu het 2002 (of een paar jaar later) is ineens vinyl gaan verdwijnen. Ik blijf erbij dat met CDtjes draaien geen kunst is vergeleken bij met vinyl. En het gebrek-aan-kwaliteit argument is ook onzin, ik hoef iig niet kristalhelder geluid op een set te hebben, vinyl maakt het juist warmer en "menselijker". En tja, als je lui bent dan is CD idd een stuk makkelijker om je nummertjes op te branden.
Vinyl forever! :D

GreetZ, DC


precies! vinyl zal echt zo snel niet gaan verdwijnen. zelfs niet als tiesto dat zegt :toothless

het merendeel van de djs houdt juist vast aan vinyl vanwege de controle en het fysieke contact en ook omdat het er natuurlijk niet uit ziet als je met cdtjes draait :p

AlFerox
quote:
Originally posted by tango

Maar het heeft ook nadelen, denk maar aan chris liebing op Sensation Black, toen liep zijn Final Scratch volledig vast. En de dj's moeten dus al hun platen thuis rippen naar mp3, waar zoals we allemaal weten ook wel wat tijd in gaat zitten ;)



dat was een incident, er wordt tegenwoordig al heel veel met final scratch gedraaid (op veel feesten staat er al standaard 1) zonder dat er ook maar iets misgaat.
bovendien is final scratch meer "voor erbij". dus dat een dj met 2 of 3 platenspelers draait met daarnaast een final scratch om nog niet uitgebracht werk toch te kunnen draaien, zonder het eerst op een lacker ofzo te moeten persen.
zo kan de dj/producer zien hoe het publiek reageert op zijn nieuwe werk en wat er nog aan verbeterd dient te worden.

thuis vinyltjes rippen is er dus niet bij :)
blighty
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Dit vind ik dus een enorme bull opmerking... Waarom zou het nu het 2002 (of een paar jaar later) is ineens vinyl gaan verdwijnen. Ik blijf erbij dat met CDtjes draaien geen kunst is vergeleken bij met vinyl. En het gebrek-aan-kwaliteit argument is ook onzin, ik hoef iig niet kristalhelder geluid op een set te hebben, vinyl maakt het juist warmer en "menselijker". En tja, als je lui bent dan is CD idd een stuk makkelijker om je nummertjes op te branden.
Vinyl forever! :D

GreetZ, DC


Word :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement