return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 
Global underground failliet.... (pg. 2)
View this Thread in Original format
MaGiK54
Dit staat op www.partyscene.nl:

Platenlabel Global Underground onder curatele

De geruchten gingen dat Global Underground (GU) failliet was. Het label zelf ontkent dit. GU is nu naar buiten gekomen met een verklaring waarin zij zeggen dat ze niet failliet zijn. Ze staan onder curatele. Dit wil zeggen dat het financieel niet goed gaat. GU gaat gewoon door zij het dat alle financiële zaken worden gecontroleerd.

Global Underground heeft vele grote namen onder contract zoals Sasha, John Digweed en Seb Fontaine. Met hun reeks NuBreed hebben ze ook een aantal top Dj’s in huis gehaald zoals Sander Kleinenberg, Danny Howells en Anthony Pappa.

“Er zullen een aantal ontslagen vallen, maar ze gaan niet failliet,” aldus Mike van Loon van Zomba, verantwoordelijk voor de GU-distributie in Nederland. “Zo’n groot bedrijf als GU, met een miljoenen omzet, zal niet zo snel over de kop gaan. Daar wordt altijd wel iets op gevonden. Je ziet om je heen dat ID&T ook afslankt. Dat heeft te maken met de economische situatie waarin we zitten.”

Verder weet Van Loon te melden dat de eerste release die op stapel stond, GU 024 van Nick Warren, niet meer op 3 februari uitkomt: “Waarschijnlijk is de release van deze plaat in maart. De releasedata van Sander Kleinenberg en Deep Dish waren nog niet bekend. En die zijn nog steeds niet bekend omdat die projecten nog niet klaar zijn.”

ahp2002
hmm de waarheid ligt dus ergens in t midden als ik t zo ff vluchtig doorlees

gelukkig niet failliet :)
magrec
Lang leve de bv's :p :p

release date voor nieuwe s.k cd zou midden maart zijn...
magrec
quote:
Originally posted by MaGiK54
Ze staan onder curatele. Dit wil zeggen dat het financieel niet goed gaat.



Whahahaha wat een understatement trouwens, onder curatele dan ben je zo goed als failliet maar goed de boxed guys zullen de zaakjes hopelijk weer op orde krijgen, toch kwaliteit cd's die je toch origineel koopt vanwege de mooie boekjes die erin zitten :p
MaGiK54
Het Engelse progressive imperium leek het zo voor de wind te gaan. Grote namen als John Digweed, Sasha, Danny Tenaglia en Nick Warren mixten meerdere GU-compilaties en de echte progressievelingen hadden de serie compleet in hun kast staan. De laatste tijd was echter een veelgehoorde kritiek dat de compilaties niet meer echt vernieuwend waren en onderling steeds meer op elkaar gingen lijken. Toen kwam een paar maanden geleden het bericht dat Global Underground wel eens failliet kon gaan.

GU...

Naar wat we nu uit zeer betrouwbare bron vernomen hebben is het verhaal als volgt: Global Underground is meteen te koop aangeboden en op 13 januari j.l. daadwerkelijk verkocht. De nieuwe eigenaar zit echter met een groot probleem en dat is niet zoals velen denken het personeel (dat waarschijnlijk allemaal ontslagen is/wordt) maar juist datgene waar het bij Global Underground om draait: de muziek! De nieuwe eigenaar staat namelijk voor een duivels dilemma.

Hij kan niet zo maar zijn voorraad Global Underground cd’s verkopen of herpersen (en dan hebben we het niet over de cd’s die nog in de winkel liggen), omdat hij daarvoor eerst alle tracks, ooit op een GU-compilatie geplaatst, opnieuw moet clearen (relicense, remaster, etc.) i.v.m. Stemra rechten. Dat kost zo ontzettend veel geld dat de enige andere mogelijkheid meer voor de hand ligt: de hele voorraad van GU cd’s wordt vernietigd!

De nieuwe Nick Warren die al klaar lag, komt dus niet meer uit. Mensen die inmiddels een promo in handen hebben, beschikken dus over een collectors item. De eigen reeks die Sander Kleinenberg zou krijgen, gaat aan zijn neus voorbij. De compilatie van Deep Dish, die de twee heren al af hadden, gaat waarschijnlijk naar het label React, dat al eerder werk van hen uitbracht. We hopen op een goede oplossing!

Bron: Partyscene.nl
dj_spare
/me trekt de haren uit zijn kop...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE:whip: :thepirate :whip:
kolkiewolkie
toch handig, die STEMRA :rolleyes:
magrec
Stelletje ing TERINGLIJERS!!!!!!!


whehehehe :( :(
Ornadel
roddel = true
Bouma-Bros
Ben ik even blij dat ik die promo van Nick Warren op 2 schijfjes heb staan...... :D

erm
HOT OF THE PRESSES: Global Underground moves on!
Despite all false rumours on websites and messageboards in the last few days, Global Underground has just made an official announcement to reveal their plans for 2003. The directors of Global Underground had appointed administrators to restructure the company because they're suffering from the current financial climate. It seems that they've found a solution now, and we really hope that this means that most of the problems are over so we can look forward to hear those wicked releases of the world's best DJs again. We are happy to hear that GU moves on in 2003!

GU024 Nick Warren Reykjavik is due out on March 17th, Deep Dish' highly anticipated ‘Toronto’ GU mix album is due out mid May. The release will be accompanied by an extensive world tour. Danny Howells is set to launch ’24-7’, a brand new series for the label in June together with Sander Kleinenberg. Steve Lawler will return later in the year with his second installment of his groundbreaking ‘Lights Out’ release which will be accompanied by a massive US tour.

The label will also be releasing their 2nd DVD entitled ‘Transmission 002’ in August with intimate film portraits of their DJ’s together with a 20 minute visual travelogue and an extended ‘Afterhours’ movie. Furthermore, Global Underground will be hosting arenas at some of the worlds best dance events and festivals starting on Grand Prix weekend on the 9th of March in Melbourne Australia with the GU arena at the legendary Two Tribes festival with DJ’s Sander Kleinenberg, Dave Seaman and Layo and Bushwacka! They are also set to return to Creamfields again this year in August following on from last years outstanding performances from Sasha, Deep Dish and Lee Burridge on the GU stage. (14/02/03)


bron: www.xpander.nl
magrec
hehe :p

naja ik heb gu024 nu ook op 2 schijfjes :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement