return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Heroin (pg. 2)
View this Thread in Original format
WhiteRussian
90% är bara en uppskattning från mig, självklart. Men med tanke på att jag känner en jäkla massa människor som tar droger och har gjort det ganska länge så stämmer de 90% ganska bra i min bekantskapskrets, och det skulle juh vara konstigt om jag och mina polare var speciella...

Men RK förebygger ingenting! De trackasserar bara folk som är ute, vad tror DU att de egentligen fyller för funktion? Hur hjälper de till egentligen för att minska narkotikaskador och dödsfall?

RK får massor med pengar, ändå är det mindre ANT-undervisning i skolorna än när jag pluggade, nu är ANT ganska misslyckat, men det är mycket bättre än ingenting.
AC.
Jag vill inte påstå att RK kanske är något vidare effektivt eller att deras arbetsmetoder är av den sorts som man väntar från en polisstyrka.

Vad jag vill föredla är att jag tycker det är bättre att man sattas på förebyggande åtgärder, som du nämnde själv tex ANT.

Lika så gäller det med brottsstraff. Bättre att förebygga brotten än att höja straffen.
WhiteRussian
quote:
Originally posted by AC.
Jag vill inte påstå att RK kanske är något vidare effektivt eller att deras arbetsmetoder är av den sorts som man väntar från en polisstyrka.

Vad jag vill föredla är att jag tycker det är bättre att man sattas på förebyggande åtgärder, som du nämnde själv tex ANT.

Lika så gäller det med brottsstraff. Bättre att förebygga brotten än att höja straffen.

Då så, då e vi juh helt överens.
RK ska bort!
Glorie
ja såg lite av dokumentären me.. missa början...

de tjejerna såg helt wasted ut alltså....tragiskt fan.. å ja tyckte så synd om killen... hmmmm. Antar att det är obeskrivligt svårt att komma ur ett drogmissbruk sådär...! Det går nog inte att sätta sig in i den situationen, när jag inte är beronde av nånting. (tobak eller så menade jag)
Dioxys
just nu när jag postar det här så pågår det en repris av en dokumentär med ett tjackluder? :/

det här var den bästa dokumentären JAG sett hitills iaf :/ eftersom jag själv inte har en aning om hur det är i verkligheten så är jag jävligt intresserad av sånthär iaf..

en som inte varit med om det själv kan ju verkligen inte veta hur det är.. men jag antar att det här är den bästa bild jag fått hitills.. fyfan :(
mindshooter
såg lite av den....äckligt sjuka prylar som dom går igenom....fy, vad gör man?
Dj_Irish
quote:
Originally posted by WhiteRussian
Då så, då e vi juh helt överens.
RK ska bort!

Håller helt med! Framför allt borde den här jämrans Noll-tolerans policyn försvinna omedelbums. Vilket annat land kriminaliserar saker som uppvisandet av THC i blodet?

Jag svär där faktiskt kom en utvärdering av denna policy (inbegripet RK någonstans) som visade att sedan detta inskaffades hade faktiskt andelen tunga missbrukare (heroin och dylikt) ökat. Dessutom kunde de inte finna några tecken på att denna metod att tackla drogkonsumtionen i Sverige hade någon som helst postitiv effekt.

Läste nog om det i Ordfront skulle jag tro, och eftersom det är offentliga handlingar kan vem somhelst beställa ett eget ex men jag har fanimej glömt vad den hette och vart man vände sig för att få tag på den.
dj_hysterix
heroin e gott :p
lonne
Jag håller med till 100%, Rk ska bort. Vilket annat land förutom Sverige och Norge använder sig av denna intigitetskränkande form ?
Istället för att lägga ner resurser på att jaga narkotikapåverkade ungdomar, borde man försöka minska antalet misshandlar, personrån, skadegörlse etc. Bara min åsikt....
WhiteRussian
Någon som läste vad Henrik Tham skrev på DN Debatt i Söndags? Han sammanfattar ganska bra vad jag tycker och tänker, :)

Man blir juh bara så trött på det här landet så man inte ens orkar bry sig. Ge det 10-20 år så kommer de som bestämmer ha fattat hur man tacklar droger, det nuvarande konceptet fungerar juh inte överhuvudtaget enligt dem själva, så någon gång borde de juh dra den logiska slutsatsen att man kanske ska pröva något nytt.

Jag håller också med ovanstående talare att det är helt absurt att en stat ska bestämma vad jag får ha i min kropp, det är så sinnesjukt att det finns inte... :(

Aendy
quote:
Originally posted by lonne
Istället för att lägga ner resurser på att jaga narkotikapåverkade ungdomar, borde man försöka minska antalet misshandlar, personrån, skadegörlse etc.

Orsak och.... verkan.
WhiteRussian
quote:
Originally posted by Aendy
Orsak och.... verkan.

Alla narkotikapåverkade ungdomar slåss och bråkar?

Vilken dålig slutsats. :mad:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement