|
System F - Together
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| Ferrys senaste album, släpps bara i Japan. Vad tycker ni? Håller själv på att lyssna igenom nu, återkommer med kommentarer senare |
|
|
| Dioxys |
| vad heter det? och var kan man få tag på det? :D |
|
|
| reveal |
Tracklist:
01 - System F - Together [03:23]
02 - System F - The Sonnet [03:59]
03 - Gouryella - Ligaya [03:28]
04 - System F - Ignition, Sequence, Start [03:31]
05 - System F - Dance Valley Theme 2001 [03:43]
06 - System F - Deja Vu [03:55]
07 - System F - Spaceman [03:21]
08 - System F - Savannah [03:46]
09 - System F - Pegasus [03:19]
10 - System F - Reaching Your Soul [04:36]
11 - System F - Devotion [04:21]
12 - System F - Underwater [04:07]
13 - System F - Solarize [04:51]
14 - System F - Q-rious [03:45]
15 - System F - Spread Your Wings [03:57] |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Dioxys
vad heter det? |
Det heter, som det står i topic, "Together" :D |
|
|
| Dioxys |
hehe, märkte ju det sen :P
inte en jävel på dc som har en endaste jävla slot öppen :whip: :mad: |
|
|
| RebeL9 |
har lyssnat igenom skivan nu. Det första intrycket man får är att det är en väldigt komersiell skiva. Alla låtarna är radio edits till skillnad från förra albumet. Många av låtarna är fillers också. Och vad gör Ligaya på den här skivan? Dessutom är det radioversionen med sång och den sången är ju så dålig så att man gråter.
Sista låten Spread Your Wings är ett tragiskt försök att göra en popliknande trancelåt. Nej tack Ferry borde hålla sig till ren trance i fortsättningen också.
Skivan är inte direkt dålig och den går att lyssna till men jag var inte så värst imponerad. Den saknar helt enkelt starka låtar i stil med Exhale, Elevate, Solstice som förra albumet stod på. |
|
|
| WhiteRussian |
Har inte heller lyckats få tag på det...jaja
Dyker väl upp så småningom... :( |
|
|
| reveal |
jag håller med rebel9...
kanske är det därför som albumet bara släpps i japan? att det inte är ett *riktigt* trancealbum, utan anpassat för den japanska publiken? |
|
|
| reveal |
hmm... "solarize" har samma melodi som Liquid Child - Return To Atlantis... anar jag ett lån? :)
edit: inte omöjligt, för ferry corsten har ju remixat just den låten |
|
|
| Kraith |
| Hahah, Ferry gör JPOP? ;) |
|
|
| x-dream |
| Inget fel på skivan....Dock tråkigt med radio edits på alla låtar... |
|
|
| Glorie |
| ja vill också haa :):rolleyes: |
|
|
|
|