|
Iemand verstand van belasting?
|
View this Thread in Original format
| Optimus |
Ik heb een aantal weken geleden gehoord dat je ook (een deel van je) boekengeld voor je studie kan terugkrijgen. Nou heb ik de bonnetjes van dit lopende schooljaar allang niet meer (ga ik ook niet meer declareren), maar toen ik het aangifteformulier invulde, kwam ik bij uitgaven voor studie en overige scholing bij de de help index ook tegen dat ik mijn lesgeld van iets van 1400 euro (voor een groot deel) terug kan krijgen...
Weet iemand of dit waar is en of dit voor mij kan kloppen? |
|
|
| M5 |
staat me iets bij van een spits! artikel van een paar weken geleden dat je inderdaad je studiekosten kon opgeven.
maar een groot deel van je lesgeld terugkrijgen lijkt me iig niet waar. |
|
|
| Optimus |
| nou, als je het aangifteformulier digitaal hebt, moet je even kijken bij uitgaven voor studie en overige scholing... bij de helpindex staat er dat er wel een drempel is van 500 euro, en dat je wel lesgeld kan terugkrijgen. |
|
|
| SnuggLe |
| Ik denk dat het heeeeeeeeel onwaarschijnlijk is dat je dat als student terug gaat krijgen. Denk dat het pas is als je al echt veel belasting moet betalen. Weet niet precies hoe het zit, maar ik DENK dat dit allemaal niet het geval is... |
|
|
| Optimus |
| ja nerd, niet alles natuurlijk:p wel een deel van het geld:) Als ik het erbij optel krijg ik ongeveer 300 euro meer dan als ik het niet meeneem in de aanslag:) Maar ik weet al wat meer, heb via Pf antwoord gekregen;) |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by Optimus
ja nerd, niet alles natuurlijk:p wel een deel van het geld:) Als ik het erbij optel krijg ik ongeveer 300 euro meer dan als ik het niet meeneem in de aanslag:) Maar ik weet al wat meer, heb via Pf antwoord gekregen;) |
er zijn hier meer studenten die graag wat willen verdienen aan de belasting :)
dus... VERTEL!!! :D |
|
|
| Optimus |
| quote: | | inzake jouw vraag over de aftrekbaarheid van studiekosten: als je recht hebt op Studiefinanciering, kun je je studiekosten alleen aftrekken indien je beurs definitief in een lening is omgezet. Anders kun je ze helaas niet aftrekken |
Ik kan dat dus wel, want mijne is al omgezet naar een lening:D |
|
|
| mr.marcello |
| quote: | Originally posted by Optimus
Ik kan dat dus wel, want mijne is al omgezet naar een lening:D |
Die van mij ook!! Da's dus beter nieuws!!! :D :D |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Optimus
Ik kan dat dus wel, want mijne is al omgezet naar een lening:D |
Ah, mijne sinds kort ook, moet ik dan volgend jaar maar eens doen! |
|
|
|
|