|
Het nut van een stille tocht... ???
|
View this Thread in Original format
| MaGiK54 |
| Je wordt er de laatste tijd steeds vaker mee geconfronteerd het fenomeen "stille tocht". Ik ben elke weer geschrokt als er weer iemand om niks dood geschoten/geslagen/gestoken wordt, maar om elke keer een stille tocht te organiseren heeft geen zin lijkt mij zo, want de problemen rond de verharding van de maatschappij worden er niet mee opgelost. Wat vinden wij van het fenomeen "stille tocht", heeft het nog zin om ze te houden als weer iemand de dood vindt om niks. |
|
|
| !_PeTrUs_! |
| Tis eerder voor de nabestaanden en de mensen die zich er dan weer bij betrokken voelen ofzo. Zolang t mensen goed doet.... |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by !_PeTrUs_!
Tis eerder voor de nabestaanden en de mensen die zich er dan weer bij betrokken voelen ofzo. Zolang t mensen goed doet.... |
Met alle respect natuurlijk, maar daar is toch de begrafenis/crematie toch voor. |
|
|
| Three 'O Three |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Je wordt er de laatste tijd steeds vaker mee geconfronteerd het fenomeen "stille tocht". Ik ben elke weer geschrokt als er weer iemand om niks dood geschoten/geslagen/gestoken wordt, maar om elke keer een stille tocht te organiseren heeft geen zin lijkt mij zo, want de problemen rond de verharding van de maatschappij worden er niet mee opgelost. Wat vinden wij van het fenomeen "stille tocht", heeft het nog zin om ze te houden als weer iemand de dood vindt om niks. |
Ik denk dat men bang is dat als je geen stille tocht meer houdt, je een klimaat krijgt waarin niemand er meer van opkijkt als er weer 1 wordt vermoord om niks. |
|
|
| magrec |
Om eerlijk te zijn..
Ik kijk er al niet meer van op.
Dat was wel wat anders toen met de allereerste stille tocht. |
|
|
| arj1o1 |
| quote: | Originally posted by magrec
Om eerlijk te zijn..
Ik kijk er al niet meer van op.
Dat was wel wat anders toen met de allereerste stille tocht. |
nou ik keek toch wel op van dat geval met dat 13-jarig jongetje |
|
|
| SnuggLe |
Ze houden nu al een stille toch voor iedere aangereden hond. Het effect gaat zo verloren.
Maar zoals Petrus zegt: Tis eerder voor de nabestaanden en de mensen die zich er dan weer bij betrokken voelen ofzo. Zolang t mensen goed doet....
Daar ben ik het mee eens. |
|
|
| Donna |
Ik ben ook anti stille tocht,want tegenwoordig word er zoveel ophef over de toch zelf gemaakt dat ie beslist niet stil meer te noemen is..
De stilte heeft plaats gemaakt voor de media,njaaaah lb.com toch snug?:D
Het heeft echt geen effect meer,vind t een nutteloos iets... |
|
|
| DJ_Siesta |
ik ben niet anti-stille tocht.
ik vind dat mensen er mee moeten blijven geworden geconfronteerd van wat er in ons land gebeurt. Want zinloos geweld is echt het meest trieste wat er is. |
|
|
| Teal'k |
| De reden van een stille toch is nooit VOOR de media, dat kan bijna niet.. Ik denk dat de reden van de stille toch nog altijd is voor de gebeurtenis zelf (bijv dat er iemand is doodgeschoten zonder reden), en dat de begrafenis/crematie meer is voor de persoon die echt overleden is. |
|
|
| Rinus |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Je wordt er de laatste tijd steeds vaker mee geconfronteerd het fenomeen "stille tocht". Ik ben elke weer geschrokt als er weer iemand om niks dood geschoten/geslagen/gestoken wordt, maar om elke keer een stille tocht te organiseren heeft geen zin lijkt mij zo, want de problemen rond de verharding van de maatschappij worden er niet mee opgelost. Wat vinden wij van het fenomeen "stille tocht", heeft het nog zin om ze te houden als weer iemand de dood vindt om niks. |
Tis ook niet bedoeld om er problemen mee op te lossen, tis idd meer voor de nabestaanden. Daarnaast zijn er altijd mensen/stille tochten die iets willen bereiken of aan te tonen dat het zo niet verder kan. Maar dat laatste werkt totaal niet meer. En dat is juist het zieke ervan. Het werkt niet meer omdat het zo vaak gekke dingen gebeuren.
En ook ik kijk er totaal niet meer van op. |
|
|
| Three 'O Three |
| Tis misschien geen stille tocht meer te noemen, maar het feit dat veel mensen via de media worden bereikt en stilstaan (laten we dat hopen iig) bij zo'n gebeurtenis lijkt me goed. Ik vind dat de media daarin een positieve bijdrage leveren. |
|
|
|
|