return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
öronmisshandel :P (läs: ny mix från mig)
View this Thread in Original format
Vizay
jahapp så vare dags för ännu en öronmisshandel från mitt håll :p

den här gången blev de en 72 min lång mix, njut...eller förfäras...de gör ni som ni vill :p

Tracklist as follows:

ASYS - From past 2 phuture (B1 remix)
Cosmic Gate - Back to earth (S.H.O.K.K. remix)
JamX & De Leon - Mind made up (original mix)
Signum - second wave (Promo version) <--- halvaskigt inmixad, tappade tiden :p
Marc Dawn - expander (flutlicht remix)
Eon - Pocket damage
Dj Astrid - Starfever (Original mix)
System F - Solstice (extended mix) <-- megamiss på inmixningen å utmixningen
Sensation - The theme
Parker - Beams of Gaia (Hard mix)
Dumonde - God music (Cosmic Gate remix)

Tid: 72 min, 55s

[Ladda Hem]
Connector
laddar hem :)

[petnoga]

och btw, första låten heter From Past 2 Phuture

a1: From Past To Phuture
b1: From Past 2 Phuture

;)

[/petnoga]
Vizay
haha mkei ska åtgärdas direkt...MY BAD, VELLY VELLY SOLLY
[nils]
tjenis :) *varning - långt - varning*

jag väljer:
[X] Njut [ ] Förfäras :rolleyes: :p

riktigt fin tracklist, så pass väl för kommentarer (men inte så pass djupa tyvärr. hehe :D):

börjar hårt som scot project (behold, en metafor) vilket är farligt, men bra och intressant. shokk remixen är en personlig favorit, så ett plus i kanten adderas. du fick en len "osynlig" mix mellan ASYS och Cosmic Gate. :D ett till plus i hörnet ska du ha för att Signum låten kom med :)

energi kick mellan Signum - Marc Dawn :cool:, skulle dock låta bättre ifall Signum fick ligga kvar lite längre och försvinna ett par takter framåt, när Expander har ett snare-fill t.ex.

[petnoga] jag vet inte riktigt, men jag tycker att det är aningens för mycket bas på Eon just innan den får självstänighet. snark :disbelief inget man kan ändra, bara leva med[/petnoga]

kul o höra att du mixtra med eq:n 35:18 i någon sekund. du får ursäkta mig, för du gjorde garanterat så på andra ställen, men jag måste ha missat dom :eyespop: inget och klaga på mellan Eon och Astrid, men jag tycker att det blev lite för mycket "upp-o-ner" med leveln 38:49 -> innan starfever bridgen. på en del låtar så blir det ball, men bara inte för mycket [only imo of course]:confused:

you know, mega misses händer även mästarn'. ;) fast yttligare en stjärna tilldelas för Solstice. Vart min ABSOLUTA favorit (en av dem iaf) väldigt länge nu :thepirate ingen kan slå dom syntharna!! vilka mäktiga toner! lätt Corsten's bästa, fast Apoptygma remixen är juh väldans bra den med... :o hmm... jaja, tillbaka till kritiseringen :happy2:

lite complains på Parker (respect Robstar :)) inmixningen... to much bass. det låter lite damp på mina högtalare... det fick Cosmic Gate's berömda bassline att låta som en kvist på trädet, en fis i universum ifall ni så vill. :disbelief men det lät sensationellt vid 1:05:40 när left/right fightades om terratorium. kom mer som en chock och gåshudsinryckning. helt oförberett! :eyes: :toothless det gjorde du bra. mycket kul med innovativa saker som sådant.

God Music-: MINDBLOWING just innan bridgen drar igång, just i fillet [1:08:32] när du gör som du gjorde på Astrid - Starfever. GULDVÄRT!! :D :D en kick i röven som fick resterande delar av kroppen att svaja. :wtf: mycket bra! [även vid 01:11:02, men inte av samma kaliber som nr 1] :tongue3 måste bara fråga: vart är din tryckt? under vilken label? för jag fick en sk. "bulletproof testpress" utan vackra dekoer när jag beställde från Juno :(

förövrigt så var det en "normal" mix, men med onormalt bra tracklist. lite mer av ett melodic hardtrance set kanske man kan säga :p :cool:

men, tack! den kommer och ligga kvar i playlisten :crazy: :gsmile: :) good work
Connector
jaja, [nils] ahr sagt det mesta men....

jorå, en ganska bra mix (förutom tabbarna då :) ). Gillade inte de flesta låtarna (inte min stil bara, har börjat lyssna på mer techno & breakbeat) men det lät helt ok. Förutom 65:30 och framåt en stund. Lät äckligt med hörlurar :)

den ligger kvar i playlisten här med ;)
Vizay
asså haha den där högervänster grejen va lite dmap...fick ett infall...tänkte inte på att jag spelade in men de blev ju rätt bra...dock tror ja inte de funkar så bra om man lirar ute sen men men :D

blir helt snurrig när jag hör det själv i mina lurar :p

sen mitt volymande....ibland känner jag att jag vill göra det...men de lyckas inte alltid....om jag inte vart så slö på chanelfadern där några gånger så hade det nog blivit bra :)
enda stället som egentligen blev lyckat imo. med leveln e nog i back to earth...iaf den enda jag blev riktigt nöjd med :)

sen mixen mellan första å andra...missade nån sekund i början där dom va lite klafsiga men jag tror inte de märktes....men jag vart jäkligt nöjd över just den övergången :)

just ja...precis i början av asys - past 2 phuture så leker jag en hel del med killswitchen på eq'n...vet dock inte varför jag inte gjorde det mera, brukar göra det en hel del då jag bara strömixar :)

[edit]

jag har kommit på att de finns ett mellanting mellan melodic trance å hardtrance....jävligt kul å jobba med, blir oftast väldigt energiska set med sånna låtar :)

[edit2]

signumlåten....ja va ska man säga....grymma låtar förtjänar att spelas oftare...e synd att dj's i alla lägen bara ska spela nytt hela tiden...visst de e klart man inte vill höra samma hela tiden men jag har nog banne mig aldrig hört second wave i ett liveset förut trots att den e helt jäkla überdüberultrafet :D
Nyx
quote:
Originally posted by Connector
laddar hem :)

[petnoga]

och btw, första låten heter From Past 2 Phuture

a1: From Past To Phuture
b1: From Past 2 Phuture

;)

[/petnoga]

sant..men egentligen ska det vara "[Acid] From Past
To Future"..som jag skrev i en annan tråd så kör han
med en gemensam nämnare i alla sina låttitlar. :D

ska tanka ner mixen sen..första låtvalet var iaf bra! ;)
dj_hysterix
Grym mix, bra låtval och ganska bra övergångar. Skönaste övergången Signum -> Marc Dawn. Roligt att du lekte lite med effekterna på mixern :p
Endre

varför får jag aldrig sånna här feta recensioner :rolleyes:

ska ladda när jag kommer hem från plugget ;)

Vizay
haha vet inte...tycker alltid att jag får mindre än alla andra själv men tjae...kanske inte :p

dbl
fan va kass du e vizay :D :p
Xo|oX
ahh... das über mixx!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement