return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

 
Levende vis drinken nieuwe trend
View this Thread in Original format
MaGiK54
Geruchten en getuigenissen uit het underground-discothekencircuit verhalen over een nieuwe rage. De vis als nieuwste ingrediënt in de meest trendy cocktails. Het zou dan vooral gaan om dranken als tequila (reeds bekend met de worm), wodka, gin en jenever in combinatie met bijvoorbeeld rum.

De cocktail wordt eerst geschud en daarna ingeschonken. Pas na het inschenken wordt in elk glas een levende vis gedaan waarna de gasten zo snel mogelijk dit glas achterover dienen te slaan. Deze levende vissen worden dus ook levend doorgeslikt. Sommigen zeggen dat de vissen nauwelijks lijden als gevolg van de hoge dosis alcohol waarin ze zich bevinden, dit zou verdovend werken. De dierenbescherming zegt juist dat de vissen nutteloos letsel en verminking aan worden gedaan door het verblijf in de zuurstofarme alcohol.

Hoe zou jij het vinden om in een tank met alcohol te worden gelazerd?
Feit is dat het hip, stoer en trendy is om weer iets spannenders toe te voegen aan een avond stappen. Toch is dit helemaal niet zo nieuw. In België in het Oost-Vlaamse plaatsje Oudenaarde is het juist een traditie. De inwoners, waaronder ook vooraanstaande plaatselijke politici en geestelijken neem jaarlijks deel aan het Krakelingenfeest. Traditioneel drinken de eregasten een lichte wijnachtige drank met daarin levende visjes. Deze moeten in een teug worden doorgeslikt. Het is hierbij zelfs tot een rechtszaak gekomen. De voorzitter van de Belgische Kamer van Volksvertegenwoordigers Herman De Croo moest zich na deelname aan het Krakelingenfeest voor de rechter verantwoorden voor het eten van levende visjes. Hij werd niet gestraft, omdat het een traditie betrof, maar het visjesdrinken werd vervolgens wel verboden.



En heeft iemand hier al een vissie gedronken ?!?!?!?:D
jploveparade
Ik snuif gedroogde inktvis
Mister_Michel
Het visjesdrinken in België is dit jaar wel weer gebeurd, Gaïa was aanwezig, nu maar zien of er weer een rechtszaak van komt. De politici hebben zich deze keer trouwens afzijdig gehouden uit schrik voor een proces.

Over de visjes in de discotheken, dit vind ik maar belachelijk. Ik moet er zelfs niet aan denken dat er zo'n beest zit rond te zwemmen (lees: creperen) in mijn maag.
TranceHydra
Bah, echt ziek vind ik dat... Stoer hoor, even een levend visje doorslikken. 't Zou m'n avond in ieder geval behoorlijk verpesten als ik het zou zien...
franzelare
beetje raar, doe mij maar gewoon gebakken vis :)

ik zie de toegevoegde waarde van de vis niet echt! en lekker lijkt het me ook niet!
arj1o1
wat is daar nou weer leuk aan:o laat die vissen gewoon leven
total woot
quote:
Originally posted by jploveparade
Ik snuif gedroogde inktvis


ik slik alleen kwal (met kwartjes tegelijk, anders ga ik echt te hard :D)

maar k vind t idd wel n zieke traditie
ScuL
bah!
echt smerig :eyespop:
eieregooie
quote:
Originally posted by MaGiK54


Toegegeven... het ziet er leuk uit :) Maar zet het dan neer voor de show, en dan niet in een echte cocktail, maar iets waar die visjes wel tegen kunnen...

Verders...

GEEN VIS IN MIJN BIER :D
Eye-Riz
ik neem aan dat jullie niet te dom zijn om het onderscheid te maken tussen waargebeurd en photosjop he?

eieregooie
quote:
Originally posted by Eye-Riz
ik neem aan dat jullie niet te dom zijn om het onderscheid te maken tussen waargebeurd en photosjop he?

:rolleyes:

zown vis als deze krijg je nie eens weg joh... :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement