|
Har du körkort? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| x-dream |
| Jag ska ta någongång i framtiden har jag tänkt iaf.... |
|
|
| rem_monster |
Får börja övningsköra imorgon då jag fyller 16!!
Så vet inte riktigt hur jag ska rösta;) |
|
|
| Nicke |
Övningsköra när man e 16? :conf: E inte det lite onödigt tidigt?
I Finland får man börja 6 månader före man fyller 18, och jag började ganska exakt då. Många på klassen tyckte att det var tidigt, de började ca 3 månader före de fyllde.. |
|
|
| Glorie |
ja har körkort me :) har haft oturen att inte kunna övningsköra me mina föräldrar... pappa hade aldrig tid me mig :( mamma var helt hopplös att köra me.. ni vet hur morsor e...I vilket fall som helst; när ja kom till bilskolan skratta bara bilskolläraren åt mig.. för ja kunde ju liksom me bilen :) men inga regler whatsoever.. ja bara gasa å ratta :D kollade inte i speglar för fem öre :) hehe
iallafall...när jag väl höll på att köra....tog jag alla lektioner samt teorin på tre månader :) sen vare dags för halkbana (SKITKUL) fick köra upp till Härnösand för det :) råkade köra typ 130 eller nåt..på motorvägen :p så läraren fick säga till mig :p sen var ja tvungen att ta en mörkerlektion me.. :( fråga mig inte varför.. helt nördigt.
sen fick ja körkortet galant (fast ja trodde såklart jag hade kuggat mig eftersom ja inte stannade en gång för en gångtrafikant vid ett övergångsställe :p och för att ja tog en annan väg till vägverket än vad kontrollanten sa :D det var helt galet alltså! kontrollanten sa... Kör upp den gatan...men ja tog en snabbare väg, en gata efter... precis när ja svängt upp, slog det mig.. att hon sagt att ja skulle köra upp den tidigare gatan.. hohoho..
men hon tyckte bara d var bra att ja tagit en bättre väg :) sen fick ja turen att underlätta för en lastbilschaffis med som höll på att krångla på en gata... å han tackade mig också!!! weeee....så kontrollanten tyckte ja körde "exemplariskt"! som hon uttryckte sig :p har inte varit så glad på länge som när ja fick körkortet. :D
en till grej.. ja kan fortfarande fan inte fickparkera :p hehe kunde ju me bilskolebilen juuu :D
d var hela min story, d... :D |
|
|
| lonne |
Nope, ngt jag aldrig lyckas komma igång med. Jag åker alltid komunalt
eller knallar. |
|
|
| cviper |
| Efter mycket påträngade (typ "jag hade körkort den dagen jag var 18. tycker inte du det blir dags snart?") av mina föräldrar så har jag börjat med det nu. |
|
|
| Mystoz |
| har haft mitt i snart 2 år! |
|
|
| Nicke |
| quote: | Originally posted by Glorie
en till grej.. ja kan fortfarande fan inte fickparkera :p hehe kunde ju me bilskolebilen juuu :D
|
inte jag heller.. lämnar alltid passligt mycket utrymme till bilen framför eller bakom :p men oftast undviker jag att parkera på såna ställen.
ingen som blivit av med sitt kort? |
|
|
| dbl |
| jag håller på, men pga lumpen så har jag itne haft tid.. sen så har jag varit xtremt lat vad det gäller teorin.. hatar teorin.. så jävla tråkigt :mad: :whip: |
|
|
| Nicke |
| quote: | Originally posted by dbl
hatar teorin.. så jävla tråkigt :mad: :whip: |
Håller med.. Jag hade alltid teori ca 1 timme efter skolan, och då var man ju jävla trött å så, plus att det blev mörkt ute ganska tidigt, så jag höll på att somna flera gånger.. :nervous: |
|
|
| reveal |
själv gjorde jag på följande sätt angående teorin:
hade provet på fredag
satte mig på körskolan på måndagen och lirade med deras datorer nån timme, sen nån timme på tisdag, nån på onsdag, några på torsdag... klarade provet på fredag... inte så jobbigt :disbelief |
|
|
| Nicke |
| Var ganska nära att bli av med kortet igår.. Körde 58 km/h på en väg där man får köra 40 km/h, polisen stannade mej och gav mej 115€ böter :mad: Tror att om man kör 30 km/h överhastighet så tar dom kortet.. |
|
|
|
|