|
RIP Lighting Recors (oa Bonzai) (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| kreischer2000 |
| dit is idd erg jammer, ze brachten altijd wel top nummers uit! maarja die producers zullen echt wel verder gaan met het releasen van platen hoor! |
|
|
| Raymond |
| quote: | Originally posted by Chicane
Veel platen zuigen of lijken zow gigantisch veel op elkaar en dan bedoel ik vooral de afgedankte kaasmeuk van PUSH/MIKE en Laurent Veronez met zijn 10000 pseudo's om het niet te laten opvallen dat zijn nieuwere tracks gewoon rips zijn van vorige releases met een ander riedeltje erdoorheen.
|
Ja precies, L-Vee maakte zoveel platen dat ze hem niet meer konden betalen. En omdat hij fel tegen MP3 is, werden z'n vele producties voor 90% niet opgepikt door de consument. MP3 is de beste vorm van promotie die je maar kan hebben en dus zijn ze nu failliet :D |
|
|
| Glaniskanis |
Airwave heeft gisteravond in de #Armind chatroom al confirmed dat het echt wel waar is
Maar zoals eerder gezegd de muziek gaat niet verloren aangezien MIKE inmiddels al bezig is een eigen label op te zetten zoals te lezen op zn site
Greetz,
Glaniskanis |
|
|
| ahp2002 |
| quote: | Originally posted by tijs08
vette bull dit weer!!
ok misschien is het waar (NOT), maar denk niet dat de muziek dood gaat tezamen met de ondergang van het label... |
:rolleyes:
verklaar je nader, waarom is t bull? |
|
|
| magrec |
| kwaliteit boven kwantiteit....... |
|
|
| Acidophilus |
Kreeg net een reactie van Jurgen Leyers (Fire & Ice):
---------
"Klopt, voor het einde van de week legt Lightning de boeken neer... Teveel kosten, te weinig inkomsten (o.a. door het downloaden en kopieren van cd's...)
Mvg,
Jurgen."
---------
Dus als we stoppen met het downloaden (is er trouwens iemand die dit doet? :D ) gaan ze misschien gewoon door...! |
|
|
| Raymond |
| quote: | Originally posted by Acidophilus
Dus als we stoppen met het downloaden (is er trouwens iemand die dit doet? :D ) gaan ze misschien gewoon door...! |
Snappen die Belgen het nou nog steeds niet ?!! Een echte DJ blijft z'n platen wel kopen hoor, hij zal toch nodig hebben.......
Maar als je zoveel releases blijft maken, tja het is nog altijd kwaliteit above kwantiteit!!
MP3 is voor promotie :D |
|
|
| -TAIS- |
| quote: | Originally posted by Raymond
Snappen die Belgen het nou nog steeds niet ?!! Een echte DJ blijft z'n platen wel kopen hoor, hij zal toch nodig hebben.......
Maar als je zoveel releases blijft maken, tja het is nog altijd kwaliteit above kwantiteit!!
MP3 is voor promotie :D |
FOUT!
Lees even mee dat downloaden wel degelijk de vinyl branche schade toebrengt (uit interview met DJ Precision van ivibes :)):
| quote: |
They have been the topic of many organisations DJ's and Producers like yourself... What is your opinion on MP3's and their impact on the music industry? Do you see a good side to these MP3's ?
Well, the MP3-thing got two sides. The good thing is the promotion part. Your tracks will be all over the world, also in countries where they don't got our vinyl. So it's good that those people can hear your music too.
But on the other side, and that's a very bad thing, is of course the negative aspect. Because of MP3, record companies will have problems to survive. Labels hardly earn anything on vinyl's, the big thing are the CD-sales. If tracks don't get licensed anymore, because for example the compilations-market collapsed (because everyone is burning them), then there will be less money available to give new artists a chance.
New artists are always a risk, because they can't just sell records on their names, they aren't famous yet. For example, if some very well-known producer releases a record which doesn't get much attention, he will still sell pretty much, just because he's that famous producer. It's not like that with a new artist, so that's the risk for labels. And if labels don't have enough money anymore to take a risk like that, it will mean that new artists won't get a chance anymore because labels play on the safe side and only release tracks from well-known producers. Because that guarantees at least some revenues.
But I have to say that I agree with the people who say that compilations are too expensive. I mean, 25 euros for one CD really is too much. So the music industry really should do something about that too! |
Is een vrij duidelijke uitleg van het impact denk ik. Voor de mensen die zich dit nog niet gerealiseerd hebben. :D |
|
|
| SanduTje |
:(
niet gedacht dat die ooit opgedoekt zou worden.. |
|
|
| Raymond |
| quote: | Originally posted by -TAIS-
FOUT!
Lees even mee dat downloaden wel degelijk de vinyl branche schade toebrengt (uit interview met DJ Precision van ivibes :)):
Is een vrij duidelijke uitleg van het impact denk ik. Voor de mensen die zich dit nog niet gerealiseerd hebben. :D |
Sorry, dat gaat er bij mij gewoon niet in!!
MP3 is de beste promotie die een artiest maar kan hebben....
Dat het de platenlabels minder geld in het laatje brengt, omdat er minder compilaties uitgebracht worden ben ik het wel met je eens.
Btw. weet je wat een artiest verdiend op de verkoop van cd's?!!
Ik geloof dat Michael Jackson $1,50 krijgt voor iedere verkochte cd, terwijl het persen van een cd ook $1,50 is. Z'n CD's worden verkocht voor bijv $20,- Dit betekend dat de platenmaatschappijen $17,- verdienen per plaat, beetje absurd!
Een artiest heeft een label nodig, maar een label heeft ook artiesten nodig om omzet te creeeren. Dus wie heeft nou wie het hardste nodig ?!!
Dj's blijven platen kopen, dat is een ding wat zeker is.
Het aantal compilaties daalt volgens de platenmaatschappijen ?!!
Ze bedoelen hiermee denk ik, de verzamel compilaties.....
Tja, met zulke absurde prijzen, kopen mensen minder.
Op deze manier is de cirkel weer rondt, het is eigenlijk de kip en het ei probleem!
Hopelijk wordt er snel een antwoord op gevonden, maar niet alle problemen moeten op MP3's afgeschoven worden.
btw Als ik een cd wil hebben, koop ik hem in de winkel omdat je dan het originele hoesje en een geperste cd hebt, verder steun je de artiest, dat vind ik meer waard dan zo'n gebrand Cdr cd'tje!!
Bij mij vindt je daarom ook alleen maar originele cd's, maar voordat ik een cd koop, wil ik hem wel even horen, daarvoor maak ik gebruik van MP3's!!! |
|
|
| magrec |
Ik vind het een slechte smoes om de mp3's de schuld te gaan geven.
Dit soort labels hebben nu eenmaal zich gericht op 1 muziek genre.
Fout. De cash cow is een problem child geworden. Slimme labels hebben dat op tijd gezien en sommige komen daar te laat achter. |
|
|
|
|