return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Indie, En övergång?
View this Thread in Original format
AC.
Säger band som The sounds, Avril Lavigne och Wannadies men kanske framför allt sådana som Caesars Palace, Marit Bergman, Hives, Strokes, Donna m.m. dig något?

En om än så radikal förändring av musiksmak. Jag kan uppleva en stor tillfredsställelse lyssnande till denna musik. Även om inte en sådan större än den som funnits att kunna tillgå med elektronisk musik, men likväl så ersättande. Ceasars Palace Sveriges bäst bevarade hemligt om man ska tro en engelsk rescent. Marit bergman P3 Gulds årets bäst kvinnliga artist, med en avsaknader som ett bra utseende och en genomgående bra sång röst. perfektionist är verkligen inte bra att vara. Sköna texter kombinerat med energifyllda och korta låtar från en att hoppa, medans de mer genomtänka låtarna med ett mera saktare tempo och nedstämd text finnes tilltagande.

Två album utan tvekan värda sin tid att lyssna på:
Caesars Palace - Love for the streets 2002
Marit Bergman - 3 AM Serenades 2002


Jag ska absolut fortfarande höra Tiesto och alla andra spela i Nacka. Jag har bara vigdat min musiksmak utterliggare.
dj_hysterix
vi är alla människor, och öh..vi har alla olika musiksmaker...vi har olika åsikter om vad vi tycker är dåligt/bra...så om du tycker det är bra...GOOD FOR YOU :D
mindshooter
Musiken är väl något som man aldrig fastnar i...den varierar och man utvecklar sig alltid mot nya områden. Väldigt kul att du hittat något nytt att digga :) Då kan du sedan se tillbaka och säga "Jo jag lyssnade på det där seriöst en gång i tiden och tyckte om det därför att..." man får en bredare syn på musiken och dess innebörd :)

Jag kommer alltid lystna på vad jag tycker är bra, vad fan det än är...slutar jag att digga trance så är det inte med mer det :) Just nu har det varit så att alla utvecklingar jag gjort har varit inom Trance endast dock... och på den här scenen stannar jag gärna länge till med tanke på alla otroligt sköna människor här :)
reveal
quote:
Originally posted by mindshooter
"Jo jag lyssnade på det där seriöst en gång i tiden

"Jag kommer alltid lystna på vad jag tycker är bra"


"lyssna" med två s ;) aldrig "st" =P sorry om jag är gnällig, men jag tycker om dig ändå ;) anledningen till att jag kommenterar är att min lärare gjorde samma felstavning på en overhead idag, därför jag kom att tänka på det =P


angående musiksmak: roligt att du vidgar dina vyer AC! själv är jag dock löjligt insnöad på trance för tillfället :p
mindshooter
quote:
Originally posted by reveal
"lyssna" med två s ;) aldrig "st" =P sorry om jag är gnällig, men jag tycker om dig ändå ;) anledningen till att jag kommenterar är att min lärare gjorde samma felstavning på en overhead idag, därför jag kom att tänka på det =P


jag är sist fram att klaga...stavfel ger ett dåligt intryck. Så länge man inte blir tillrättavisad så lära man sig alldrig :) att "lyssna" var väl mer talspråk än stavfel från mig iofs ;)
reveal
quote:
Originally posted by mindshooter
jag är sist fram att klaga...stavfel ger ett dåligt intryck. Så länge man inte blir tillrättavisad så lära man sig alldrig :) att "lyssna" var väl mer talspråk än stavfel från mig iofs ;)


med risk för att jag missuppfattade dig nu: det ska vara "lyssna", "lystna" är fel

OT: det blöder på mitt finger nu
dbl
omg.. har jävulen fått dig också nu ;)

har lyssnat på sån kass musik hela kvällen nu :(
kassa kompisar :)
mindshooter
quote:
Originally posted by reveal
med risk för att jag missuppfattade dig nu: det ska vara "lyssna", "lystna" är fel


haha ok det var jag som var lost :p yeah yeah trådar har redan en tendens att spåra ut precis heeela tiden här på TA så låt inte denna oxå göra det :) AC har faktiskt en bra diskussion på G här
Connector
Även jag har börjat lyssna på lite annan musik. Innan var det bara trance men nu är det även house, techno, breakbeat :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement