|
Trend att låna gamla trancelåtar till nya?
|
View this Thread in Original format
| reveal |
Konstaterade ju för lite sedan att Kai Tracid hade lånat The Quest - C Sharp till en låt på hans nya skiva. Idag upptäckte jag att Scooters nya låt (den gick på ZTV, kommer inte ihåg vad den hette) har lånat sin melodi från Push - Universal Nation.
Är det en ny trend att låna gamla klassiker? Inom andra genrer är det vanligt ju, men inom trance har jag inte märkt det förut. Att man lånar av andra TRANCElåtar alltså. |
|
|
| dbl |
finns la en del..
gouryella - ligaya e ju en gammal melodie igentligen.. kommer inte ihåg vem som har gjort den, men gouryella har inte gjort den själv iallafall |
|
|
| mindshooter |
| Jag ser det nästan snarare som stöld :p tycker inte att det funkar riktigt...brukar oftast vara cheese-artister som snor riktigt bra grejer och förstör..kanske bara är jag :p vet inte |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by dbl
finns la en del..
gouryella - ligaya e ju en gammal melodie igentligen.. kommer inte ihåg vem som har gjort den, men gouryella har inte gjort den själv iallafall |
är den lånad från en TRANCElåt? |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by reveal
är den lånad från en TRANCElåt? |
om originalet e en trance låt vet jag inte.. kommer inte ihåg, men det finns dock en trance låt som har använt den innan :)
vet inte vilken, men det skall finnas |
|
|
| ShyTrance |
| den senaste fragma låten har tagit sin melodi av cafe del mar.. riktigt värdelös låt, asså fragmas... |
|
|
| RebeL9 |
Scooter har inte lånat sin melodi från Push. De har snott den. MIKE var riktigt upprörd när han fick reda på detta.
Iofs har Scooter alltid snott melodier och gjort extremt usla covers.
så att förvänta sig något hederligt från den skitgruppen var väl som att vänta på att det skulle regna aska från himlenl.
Inte undra på att de blev framröstade till 1900-talets sämsta grupp i GT för några år sedan :)
Det har de verkligen lyckats leva upp till med bravur! |
|
|
| dj_hysterix |
"Scooter - Our Happy Hardcore" :p
Scooter e fett mobbad :rolleyes: |
|
|
| zamson |
| jobbigt att scooter tar Push - Universal Nation (som är underbar) och gör om tille n skitlåt (har iofs inte hgört låten...Men d e ju Scooter :P) |
|
|
| Dioxys |
eh, som rebel9 sa.. scooter är som ett coverband verkligen :)
finns knappt en melodi de har gjort själva :)
men en trend nuförtiden vekar ju vara att släppa om gamla klassiker däremot, så stora dj'sarna får en ursäkt till att spela sånna med :):rolleyes: |
|
|
| Kraith |
| Ja, tyvärr verkar det som fenomenet med usla covers och halv-covers fortsätter, och t.o.m. ökar, under 2003... :( |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by zamson
jobbigt att scooter tar Push - Universal Nation (som är underbar) och gör om tille n skitlåt (har iofs inte hgört låten...Men d e ju Scooter :P) |
inte universal nation utan strange world 2000 |
|
|
|
|