return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Pvd Copenhagen
View this Thread in Original format
sipowitz
Nope sorry, inget på gång (om ni trodde att de hade släppt att han ska komma... :))

Utan jag vill skriva lite om förra gången pvd var i köpenhamn på
club okyo@vega.

Ni som var där kanske kommer ihåg att han körde lite house:inspirerat i början till vår allas stora besvikelse. Längre fram i setet artade det sig rejält och blev en superbra kväll...

Nu har jag äntligen hittat beviset för vad jag trodde det berodde på - att housedräggen nicka&dexta spelade innan pvd och detta resulterade i att de dels sövde pvd, men också att han inte direkt kunde börja spela sin egen gryma musik utan var tvungen att göra en övergång:

Snippat från tc's intervju med pvd (längst ner kommer det intressanta)

-------------
I assume you know the crowd in Germany & UK but how do you prepare yourself and your DJ-set when you are playing for a totally new crowd in a country you have never played in before?
For me Djing is to find the right balance between two things. One thing is to have a 100 % clear idea about your own sound, about the music you really love, because that is the only thing you can bring across. And the other thing is to interact with the crowd. So it doesn’t matter if I actually know the crowd, or I don’t. I know what I like to play, and I try to absorb the atmosphere in the club and interact with the crowd.

->>läsdetta!!!>>>
For example, if there is some house music going on before me, I can’t just bring my music directly. I usually first play some house, and then I slowly tune in to my music. I don’t have like a prepare set. I always have a collection of records with me, (about two boxes 160 records) and I love them all, so I have to interact with the crowd and bring across what the name Paul Van Dyk stands for.

------------------

Och ni housefanatiker, jag har inget som helst emot house, finns inget härligare att lyssna på t.e.x. när man pluggar eller tar det lite lugnt, men på ett dansgolv... då behövs variationer!

Och med detta har jag kanske påbörjat en musik-diskussion angående house/trance, men det får jag ta i såfall :-)
Connector
jag tycker att PvD & Co borde tänka på oss som bara l33char setten... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

då behövs ingen house-buildup :p
reveal
quote:
Originally posted by Connector
då behövs ingen house-buildup :p


det behövs aldrig
nicka o dexta sög fetare än fett
mindshooter
det är så var DJ bör arbeta...fungerar inte att droppa vad som hellst när DJn innan spelat något annat...minns på voyage när Robert jobbat upp hela golvet och fått igång alla så hade DJn som bytte av honom en helt anna vision och introducerade med 10 minuter 125 BPMs musik... det sög
Vizay
125 bpm....optimist :p

nae men jag instämmer fullständigt (som vanligt ;)), man får ju bygga vidare på det som va innan så inte publiken hamnar i ofas...de funkar inte att fortsätta slänga på feta anthems efter anthems om djn innan gjort det för då kommer ingen orka lixom :)
[nils]
house kan va väldigt tråkigt till en viss del, fast PvD kör mer trancy-tech-hollands house (imo). så helt käss e det inte :rolleyes: fast när han spelade för Danmark på dansk radio, de va juh banne mig bara house hela set:et igenom! :mad: har ngn hört de set:et?

jag håller med Mind för att en DJ måste kunna anpassa sig efter publiken/stämingen etc. för annars så har man inget på en klubb o göra, utan kan isåfall stå i sovrummet o lira. för när man spelar på en klubb så är det inte för ens egen skull (inte i första hand iaf), utan för publiken. DJn är i grund till för att underhålla folk, inte diva. :o t.ex. usch va jag fick damp på David, from Antiloop när han spelade på Strömpis, Örebro. :whip: han är ordförande i snobbarnas svenska riksförbund! smisk borde han haft! :wtf:
el_vez
kommer iofs ihåg att Paul började med att pitcha upp första låten typ 5%
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement