|
Vilken låt fick er att "välja" trance? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| lonne |
Det var runt 97-98 ngn gång, en polare till mig hade varit i London och köpt en euphoria skiva. Jag har för mig att det är det var den första i serien ( Mixed by Pf Project ) innehållande låtar som.
Spacebrothers-Shine
Chakra-Home
Energy 52-Cefe del Mar
Nalin & Kane Beachball
Angnelli & Nelson-El Nino`
Damn, var jag tyckte att det var bra !!!! |
|
|
| Mr Musse |
| Har alltid gillat musiken men 98 när jag var i Australien upptäckte jag Paul Oakenfold och då var det riktigt kört kände jag............. |
|
|
| Jre |
| Age Of Love - Age Of Love (Jam & Spoon Watch out for Stella Club mix) |
|
|
| x-dream |
Har lyssnat på trance sen tidiga Mayday tiden...Med låtar från Marusha, Westbam med mera...
Har lyssnat sen dess.... |
|
|
| ShyTrance |
hmm kommer inte ihåg precis.. men de va dem här tre låtarna bl.a. som fick mej att välja trance..
Alice Deejay - Better of Alone
Antiloop - In My Mind
och Ayla - Ayla part 2
samt Goliath serien som jag var besatt i ett tag... :) |
|
|
| cviper |
Börja ganska tidigt att lyssna på elektroniskt musik (med streetparade & co runt hörnet :toothless).
Kommer inte ihåg så många namn, förutom kanske N3 -This time will be ours. Hörde ett tag sen en ny remix av den, väckte goda minnen det ;) |
|
|
| dj_hysterix |
För mig var några av låtarna:
Antiloop - In My Mind
Alice DJ - Better Off Alone
Dance 2 Trance - Power Of American Natives
E det nån här som vet om det finns en extended mix/remixer på power of american natives ??? :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
E det nån här som vet om det finns en extended mix/remixer på power of american natives ??? :) |
jag känner till Dj Quicksilver Remix och Dj Scot Project Remix |
|
|
| RebeL9 |
angående Power of American Natives:
Originalet Power Of American Natives som släpptes 1992 innehåller ett flertal riktigt bra versioner. Den extendedmixen du syftar på är Vocal Mix som är det riktiga originalet. POAN remixes innehåller remixar från Jam & Spoon och Dance 2 Trance. Båda är utsökta fast personligen tycker jag att den sistnämnda än idag är den bästa remix som någonsin gjorts på den här låten. Så kolla in den!
Låten släpptes på nytt 1997 med remixar från DJ Quicksilver, Non Eric, DJ Scot och Intrance. Dock håller ingen av dessa lika hög klass som originalmixarna från 1992 :( |
|
|
| Gaby |
| Robert Miles eller nåt sånt...? |
|
|
| [nils] |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
hmm kommer inte ihåg precis.. men de va dem här tre låtarna bl.a. som fick mej att välja trance..
Alice Deejay - Better of Alone
Antiloop - In My Mind
och Ayla - Ayla part 2
samt Goliath serien som jag var besatt i ett tag... :) |
OMG! haha, lol! de va "In my mind" och "Better of alone" som fick mig att välja! :stongue: :wtf: fy fasen va bra tiesto set:et va, förresten! gåshud hela tiden :cool: |
|
|
| TrancE_GyLLe |
| svenson & gielen - beautey of silence.. vare som gjorde att jag började kolla upp vilka mer artister som tillhörde samma gren... |
|
|
|
|