|
Na Lightning...nu ook BPM (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Raymond |
| quote: | Originally posted by arj1o1
als het met de site only-djs.com zo goed gaat zal de platenverkoop ook wel toenemen |
Precies al dat geneuk over MP3 ik wordt er niet goed van...... |
|
|
| Chicane |
| -TAiS- verklaring s.v.p. :D |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by DJ Bazz
dat weet ik zo nog niet, de platenverkoop is de laatste jaren wel naar beneden gegaan, waarschjinlijk dus voornamelijk door die 'download-djs'. |
Dat is niet waar, ik weet niet meer precies waar die cijfers stonden, maar afgelopen jaar is de platenverkoop in tegenstelling tot de CD verkoop ligt gestegen.
GreetZ, DC |
|
|
| AFTERNATIVE |
| De platenverkoop was vorig jaar met 15% gestegen, niet ten opzichte van cd's maar gewoon in verhouding met platenverkoop 2001 |
|
|
| Mister_Michel |
Het probleem is dat jullie dit te veel vanuit het perspectief van dj zijn bekijken. Om nu het voorbeeld van Bonzai te nemen (sublabel van Lightning Records) Enkele jaren geleden brachten zij cdsingels uit, vinylplaten, en diverse compilatiecd's. Maar de laatste jaren werden er door opkomst van andere labels en stijlen geen compilatiecd's meer uitgebracht.
Wat jullie zeggen is juist, er zijn niet minder dj's, en er worden niet minder vinylplaten gekocht. Maar vergeet niet dat vinylplaten en cdsingels alleen maar gekocht wordt door dj's. De gewone mens kan geen gewone trance cd meer kopen in de winkel, en zo kan men natuurlijk geen winst meer maken. Als je dan nog eens de fout maakt van teveel sublabels op te starten en teveel slechte nummers uit te brengen die de dj's ook niet moeten hebben, dan weet je natuurlijk wel hoe laat het is... |
|
|
| Cosmic Guy |
| quote: | | Originally posted by Mister_Michel Maar vergeet niet dat vinylplaten en cdsingels alleen maar gekocht wordt door dj's. De gewone mens kan geen gewone trance cd meer kopen in de winkel, en zo kan men natuurlijk geen winst meer maken. |
Vinyl's en CD's worden alleen door DJ's gekocht? Nou ik denk dat 'de gewone' mens meer koopt dan de DJ's. Als ik AvB soms hoor praten in zijn show van "Vandaag lag me postvakje weer vol, inclusief wat CDR'tjes" en " er is weer zoveel lekkers uitgebracht deze week". Volgens mij zijn die producers al blij als Armin ze selecteert voor zijn show en zo gratis airplay en bekendheid krijgen.
Ben t wel met je eens dat CD's te duur zijn...Maar aan de andere kant, ALLE CD's zijn te duur en niet alleen de trance-cd's. |
|
|
| AFTERNATIVE |
| quote: | Originally posted by Cosmic Guy
Vinyl's en CD's worden alleen door DJ's gekocht? Nou ik denk dat 'de gewone' mens meer koopt dan de DJ's. Als ik AvB soms hoor praten in zijn show van "Vandaag lag me postvakje weer vol, inclusief wat CDR'tjes" en " er is weer zoveel lekkers uitgebracht deze week". Volgens mij zijn die producers al blij als Armin ze selecteert voor zijn show en zo gratis airplay en bekendheid krijgen.
|
:o
Aleen de profs krijgen alles opgestuurt ja, 99.9% moet gewoon zelf kopen uiteraard. |
|
|
| eieregooie |
| Ik zei ut een half jaar geleden al (of langer geleden...), maar toen wilde niemand er iets van weten :p |
|
|
| Mister_Michel |
| quote: | Originally posted by Cosmic Guy
Ben t wel met je eens dat CD's te duur zijn...Maar aan de andere kant, ALLE CD's zijn te duur en niet alleen de trance-cd's. |
Cd-singles worden meestal alleen door dj's gekocht, welke normale mens betaald er nu zoveel voor 1 of 2 (remix ofzo) liedjes op een cd. Daar komt bij dat de meeste bekende dj's deze gratis krijgen toegestuurd. Compilatiecd's, die worden inderdaad door de gewone mens gekocht, maar die werden juist niet meer gemaakt bij Bonzai. Zodanig is hun faillissement te wijten aan een slecht beleid, en NIET aan Mp3's. En ik ken toch niet veel niet-Dj's die vinylplate'n kopen hoor.
Dat CD's te duur zijn, dat is een feit, maar de trance-scene is altijd underground geweest, dus hebben deze hoge prijzen een grotere inpact dan op de commerciele markt (britney verkoopt maarschijnlijk ook wel minder, maar ze zal nog wel een paar miljoentjes krijgen) |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Mister_Michel
maar de trance-scene is altijd underground geweest, dus hebben deze hoge prijzen een grotere inpact dan op de commerciele markt |
Dance schrijft 7% van de landelijke CD omzet op z'n naam... Daarvan bestaat het grootste deel uit trance compilatie CD's... (meer dan 3 keer zoveel als techno geloof ik, ondanks te toenemende populariteit van techno en het zgn. "dood zijn" van trance...) Dus je zou kunnen zeggen dat dance "underground" is, maar binnen die categorie is trance nou niet bepaald underground... |
|
|
| -TAIS- |
| quote: | Originally posted by Chicane
-TAiS- verklaring s.v.p. :D |
Het is dus waar (het feit dat ze gestopt zijn dan).
Ongeveer een maand geleden is de platenmaatschappij BPM Dance gestopt met alle activiteiten. Dit hield in dat er geen releases meer uitkwamen op de sublabels zoals o.a. Jinx, Silver Premium, 2Play, Tri Lamb etc. Sad but true...
Maar ik wil wel even een onderscheid maken tussen de situatie van Lightning Records en van BPM Dance. Lightning Records was genoodzaakt te stoppen vanwege een failissement. BPM Dance is niet gestopt vanwege een failissement! BPM Dance is gewoon gestopt met het uitgeven van platen omdat ze er geen heil meer in zagen (slechter wordende economie, trance is op/net over z'n hoogtepunt (en dat was toch waar ze het van moesten hebben)) en de eigenaar (niet eigenaren) zich gewoon wil focussen op Only-DJs, aangezien dat inderdaad lekker loopt. Dat is dus wel iets anders dan er bij Lightning aan de hand was.
Het is dus niet zo dat ze gebukt onder grote schulden ten onder zijn gegaan ofzo. Ze zijn er gewoon simpelweg mee gestopt!
Wat betreft de artiesten: de belangrijkste artiesten zul je sowieso weer terug horen. Van Signum, Katana, DJ Precision en Mark Norman zal je in de toekomst allemaal kunnen blijven genieten omdat deze op een of andere manier hun platen zullen blijven produceren.
Signum en Mark Norman zijn beide getekend door een andere platenmaatschappij (niet dezelfde, en ik zeg niet welke, dat laat ik over aan de platenmaatschappijen/artiesten zelf om naar buiten te brengen :D).
Katana onderzoekt nog verschillende opties, maar die zullen jullie ook zeker weer gaan horen.
En wat betreft DJ Precision: die is bezig met het opzetten van z'n eigen label (Somatic Sense Records) en daar zullen jullie in de nabije toekomst ook zeker nog meer van horen.
En nog even over de platenzaak BPM Dance in Zoetermeer. Het is niet zoals in de eerste post vermeldt staat dat deze er mee stopt. Ze blijven gewoon bestaan en gaan verder onder de nieuwe naam Only-Vinyl (om de associatie met Only-DJs beter uit te laten komen).
Ik zal later nog wel ff reageren op een aantal uitspraken uit posts hierboven, want d'r bestaan wel een aantal misverstanden zie ik wel (niet zozeer over BPM Dance zelf, maar ook over de platenbranche op zich). |
|
|
| DJ Bazz |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Dat is niet waar, ik weet niet meer precies waar die cijfers stonden, maar afgelopen jaar is de platenverkoop in tegenstelling tot de CD verkoop ligt gestegen.
GreetZ, DC |
Klopt, had m'n bron nog ff gecheckt, ging over de totale lp-verkoop en de tijdsperiode was de afgelopen 10 jaar:crazy: logisch dat die over die periode is gezakt :p |
|
|
|
|