|
nån som kan rekommendera ett moderkort?
|
View this Thread in Original format
| reveal |
jag behöver ett nytt moderkort, har ni några tips?
det ska vara till en P4-2,4Ghz (eventuellt bättre), jag måste ha RAID, AGP 8x, minst 400Mhz buss, 5 pci-platser, USB2.0, firewire
det gör inget om där är Gbit-LAN inbyggt, inbyggt ljuskort gör inte såå mycket, men inbyggt grafikkort är jag inte det minsta intresserad av...
har ni några rekommendationer? |
|
|
| SWE_TRANCE |
hittade inget med GBit LAN just nu...
Men här har du ett annat som har det mesta du efterfrågade..
ASUS P4S8X S-478 533MHZ DDR LAN S-ATA FW RAID ATX
Edit: ASUS är ju en etablerad moderkortstillverkare, jag själv har aldrig haft ett så jag har inga egna erfarenheter att komma med...
Fråga på sweclockers.com, där borde du kunna få de bästa råden.. :) |
|
|
| Vizay |
för det första så måste du kolla så du inte har ett asus eller abit grafikkort för om man har ett asus graffe å ett abit moderkort eller vice versa så kommer det bli problem..
annars ere la bara å kolla runt på www.datorbutiken.se
bästapriserna å bästa leveransen tycker jag iaf :) |
|
|
| mindshooter |
själv kör jag Microstar, hade ett ASUS först men då funkade inte skärmen och sen visade det sig att den tydligen hade en tendens att krånga med Gforce korten ibland så jag beslutade att den sög och skickade tillbaka den.
känner fler som har microstar..mycket bra kort! |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | | Originally posted by mindshooter känner fler som har microstar..mycket bra kort! |
YES! :D
Har mitt 3:e MSI just nu, funkar kanon! |
|
|
| WoberT |
ett litet tips.. köp amd istället.. får fan så mycket mer för pengarna.. det här är vad jag ska köpa. om ni läser på sweclockers ser ni att MSI inte är så populärt.. bäst just nu till AMD är asus a7n8x, epox 8rda+ o Abit NF7-s.. jag har ett asus graffekort så jag slår till på ett asus moderkort oxå.. men om du nu verkligen ska ha en p4:a så är det moderkortet som SWE_TRANCE skrev bra.
www.datorbutiken.com
AMD Athlon XP2400+
1147,-
Asus A7N8X Deluxe/GD Moderkort Socket A
1548,-
2xTwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond.
516,-
www.gtek.net
Thermaltake Volcano 11
395,-
Summa: 4122:- |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by n0bben-
hehe, vad exakt är ett ljuskort? :)
|
ljuskort har man för att kunna projicera feta laserstrålar i rummet, naturligtvis i takt med musiken :crazy: |
|
|
| Vizay |
| hoho nu fick jag feta moddningsideerna...fins de extremt små lasrar? vore ju tokballt å modda in en sådan i burken eller i fronten :D |
|
|
| ScuL |
heh :)
i östra Holland finns det en affär som säljer disco-attributer..
disco-ljus (flera färger) ... små laserljus och ( :D ) -> rökmaskin :p
kul att ha i din rum :) |
|
|
| Treo |
Minsta "riktiga" lasern jag hittat var ca 13x7x5 cm.
-Treo- |
|
|
| AC. |
Jag tycker du kan ta din dator och eventuela modekort och slänga ut det genom fönstret.
Får inte jag ha en bra dator ska ingen annan heller ha :( |
|
|
|
|