|
ot: samlare
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
eyyy! samlar ni på nåt eller har ni samlat på nåt? Lätta på hjärtat
såg just på Värsta Språket (ett av d bästa programmen som visats i svensk television) att en sån person som samlar på vinyler eller skivor av olika slag, kan kallas:
Diskoman tror ja det var, hummm
själv har ja seriöst samlat på: Marilyn Monroe-stuff och ringar..men det e väl allt tror ja.
(och sen allt som alla flickor samlar på när de e små: sudd, bokmärken, bla bla bla :D )
en kompis till mig hade flest kapsyler (sveriges enskilda rekord) ett tag... men jag tror nån har gått om henne nu.. :) Hon vet fortf. inte va hon ska göra me alla kapsyler som tar upp ett helt källarrum..Nån som har ett förslag? :stongue:
När ja var sju år kanske samlade jag frenetiskt på suddflisor.. såna som avsöndras när man suddar.. hoho.. i hopp om att göra egna sudd.. av gammelsuddflisorna alltså.. Låter ju helt befängt, ja vet...men ja hade hört att det var möjligt. :stongue: Men morsan var grym och slängde över en liter me suddflisor :) hehehehe förstå va länge ja sparat till den påsen :p |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by Glorie
såg just på Värsta Språket (ett av d bästa programmen som visats i svensk television) att en sån person som samlar på vinyler eller skivor av olika slag, kan kallas:
Diskoman tror ja det var, hummm
|
Jo det är ettt väldigt bra program... vi får titta på d varje måndag inspelat i skolan eftersom vi läser språkhistoria just nu :)
men d hette inte diskoman, d va ju diskofil ;) tror jag att d va... :)
förrut samlade jag på fotbolls oxh is hockey kort :p nu samlar jag inte på något... |
|
|
| rem_monster |
Försöker samla på mig muskelmassa på kroppen, vilket jag gör ca 4 ggr/vecka. Fast inte gått på snart en vecka för jävla förkylning!!:whip: Kommer förmodligen kanske börja nån mer gång per vecka när jag är lite äldre. Nyss fyllt 16...
Samlar inte på nåt normalt förövrigt...
:rolleyes: |
|
|
| Endre |
samla?...pfft..tar bara upp massa plats.
|
|
|
| ScuL |
när jag var ung har jag samlat cola-burkar .. hehe :D
just nu samlar jag bara DVD-filmer och musik :) |
|
|
| reveal |
jepp, fint program
ursprungliga betydelser är
diskotek = skivsamling, jämför bibliotek = boksamling
diskofil = skivälskare, jepp det finns bibliofil också ;) bokälskare
numera menasr man skivsamlare om man säger diskofil... |
|
|
| Glorie |
| shytrance.. ja just.. Diskofil var det juh... kände att nåt inte stod rätt till där.. hehe |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Samlar väl inte på nåt speciellt... ska va videos då... har runt 400 + 60 live grejjer typ... :p |
|
|
| RebeL9 |
samlar på trancevinyler.
ehm ja det enda jag samlar på nu iallafall :)
har samlat på typ hockeykort och sånt när man var liten :D |
|
|
| Vizay |
hmm samlar väl mest på små delar å grejer som hör till datorer...mest för att dom kan komma till användning om jag måste byta något osv..
annars tror jag inte jag samlar på något speciellt...eller jo...jag samlar alltid massvis med disk på rummet :D |
|
|
| Nicke |
| Inget speciellt just nu, men när jag var yngre samlade jag på massor av olika saker, som frimärken, kapsyler, burkar, suddigum och ishockeykort. Säkert andra saker också, men kommer inte på nåt just nu.. |
|
|
| x-dream |
Eftersom att jag älskar filmer...Så jag har ju samlat det tidigare...Vart uppe i typ 800-900 filmer typ....Tog lite väl mycket plats ett tag allså....
Men nu har den minskat för jag har lånat ut allt för mycket filmer som jag inte minns vart dom är typ....
Men å andra sidan så samlar jag inte längre.... |
|
|
|
|