|
|
|
|
 |
Giesber
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2003
|
|
|
| quote: | Originally posted by Config
Lijden.. wat die chauffeur gedaan heeft is heel erg ja, maar stel je voor dat het jezelf overkomt:
Ten eerste ken ik weinig chauffeurs die met opzet mensen aanrijden, en ten tweede, als je iemand omver rijdt dan kan ik het enigzins wel begrijpen dat ge zo freaked door die situatie, dat je zo snel mogelijk wegvlucht. Natuurlijk kunnen zoon dingen niet, maar ik begrijp het enigzins wel dat er bij zoon ongelukken soms gevlucht wordt door de daders, da lijkt me een 'menselijke' reactie |
Mij heeft da ook ooit iemand gelapt. Terwijl ik naar school fietste graaide ne auto mijn achterwiel mee. De auto is even gestopt (waarschijnlijk zodat mijne fiets zijne auto nie zou beschadigen), maar na enkele seconden reed hij door. Gelukkig voor mij waren die seconden genoeg om de nummerplaat te onthouden.
Ik had geen schram, maar het is toch nogal cru als die gast gewoon wegrijdt. Achteraf verklaarde hij dat ie bang was om te laat op het werk te komen. Zeer leuk om te horen dat ie het belangrijker vond om 1 minuut vroeger op zijn werk te komen, dan dat hij even zou stoppen, vragen of alles in orde was, en zijne naam geven.
Als ik toen wa ouder was geweest had ik naar zijne baas gebeld om hem te feliciteren met zijne trouwe werknemer: hij vond zijn werk immers belangrijker dan de gezondheid van de jongeman die hij ondersteboven gereden had.
Ik vind het zelfs schokkend als mensen het hier al normaal vinden dat ge vluchtmisdrijf pleegt omdat ge begint te freaken. Als uw eerste reactie iets anders is dan: "oei, is dien gast in orde?", dan is er al iets fout vind ik.
En elke dag een stukske van zijn lijf snijden en zout op de wonde strooien is erover, zonder zout zal het ook wel volstaan .
|
|
Dec-09-2006 19:16
|
|
|
 |
 |
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
|
|
| quote: | Originally posted by Bertn
in italie heeft het totnutoe weinig effect gehad op het uitgaansleven... |
Ja, en in hoeverre wordt het nageleefd?
| quote: | Originally posted by Giesber
Ik vind het zelfs schokkend als mensen het hier al normaal vinden dat ge vluchtmisdrijf pleegt omdat ge begint te freaken. Als uw eerste reactie iets anders is dan: "oei, is dien gast in orde?", dan is er al iets fout vind ik. |
Dat hebben we te danken aan onze fantastische 21e eeuwse prestatie gerichte rechtsstaat. Niet alleen SCHAMEN mensen zich voor hun fouten, men is ook BANG voor de gevolgen van die fouten...
Als je een fout maakt wordt je er keihard op afgerekend. Enige uitzondering is wanneer je bij voorbaat al aangeeft dat je incapabel bent, en er wordt toch van je verwacht dat je het doet. Meest duidelijke voorbeeld daarvan is "in opleiding zijn".
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Ik snap niet hoe mensen die zoiets doen nog met zichzelf kunnen leven. |
Een mens kan zichzelf alles doen geloven, en op die manier de schuld naast zich neer leggen. Daarbij komt "wat niet weet, wat niet deert"... Als je niet weet wie het slachtoffer is, en/of hoe hij eraan toe is, is het een stuk minder pijnlijk. Dat lijkt aantrekkerlijk, echter zul je het idd nooit volledig kunnen verwerken.
|
|
Dec-10-2006 02:20
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 07:27.
Forum Rules: