|
| quote: | Originally posted by Push2005
Er bestaan tientallen en tientallen studies naar de schadelijkheid van GSM-stralingen en stralingen in het algemeen. Die zijn ook stuk voor stuk wetenschappelijk. En ze spreken elkaar allemaal tegen met als resultaat dat we de uiteindelijke oplossing nog steeds niet weten.
De term 'wetenschappelijk' moet je dikwijls met een korrel zout nemen want zoals ik al zei is dikwijls het aantal proefpersonen niet representatief of worden teveel variabelen genegeerd.
Aangezien je Alcohol Vs. XTC fenomeen nog niet genoeg onder de loep is genomen krijgen die paar resultaten natuurlijk ook de nodige media-aandacht. Er kunnen evengoed 100 studies verschijnen die dat tegenspreken.
En het gezond verstand zegt ook wel dat bvb bier, iets wat men al 7 eeuwen drinkt minder kwaad kan dan chemische rommel of illustere planten. Alles hangt natuurlijk ook af van de proporties natuurlijk; maar ik denk dat een pintje zelfs niet in verhouding komt tot 1 pil XTC qua schadelijkheid |
Dat is ook waar. Maar laten we eens de wetenschappelijk studies naast mekaar leggen ivm alcohol en xtc. 1 duidelijk, en zeer spijtig verschil, is dat de studies die xtc in een negatief daglicht plaatsen vaak gebaseerd zijn op 1) proeven met dieren, 2) proeven waarbij de dosering totaal uit proportie is waar b.v. 10-tallen keren de hoeveelheid xtc wordt toegediend aan een dier dan wat een mens normaal neemt 3) en vaak ook met kleine tijdsverschillen tussen het innemen..
Bwa..over media aandacht, ik heb hier nog nooit zulke resultaten veel media aandacht zien krijgen, alles dat met bepaalde drugs zoals XTC heeft te maken wordt bijna altijd in een (zeer) negatief daglicht geplaatst...en als er iets over verschijnt in de media, negatief en sensationeel natuurlijk, gaat het of wel eens over 1 op de 10,000den gevallen waar er iets misloopt, over drugs cocktails waarvan je natuurlijk ni, na vergissing van drugs (PMA vs XTC bijvoorbeeld), over verkeerde informatie (liquid xtc), etc... maar dat neemt de publieke opinie dan wel als betrouwbaardere informatie...en dan zijn er natuurlijk ook nog de mythen over de echte bestandsdelen in pillen...rattevergif b.v., dit is trouwens nog NOOIT voorvallen in Europa (Bron: Instituut voor Sociaal Drugsonderzoek).
|