Registered: Jul 2003
quote:
Originally posted by JayBee
det andra viruset var lite svårare för det stog något i stil med "unable to delete, windows is using this program" så jag gick ut til dos och tog bort den hehe
Vi älskar DOS =)
Aug-13-2003 06:55
SWE_TRANCE
Spacemonkey
Registered: Jul 2001
Dett viruset har jag sluppit, tack vare min FW och alltid up to date server
Värsta viruset jag har haft är väl Loveletter, som var tidigt i min "internetkarriär". Alla *.JPG-bilder raderades och alla mina *.MP3's döptes om till *.VBS. Även alla filer med namnet default, index, main.htm/html/asp redigerades så det låg en javascriptkod som anropade viruset. Så när någon besökte min webserver så fick dom upp en jefvla "Spara som"-ruta
Men numera är man ju mer rutinerad inom allt detta...
Aug-13-2003 07:26
Gate 42
Discover Dark
Registered: May 2001
Hade också viruset igår. Men det gick lättare än jag trodde att bli av med. Eller så har man inte blivit av med det utan bara lurat sig själv att tro det. Som i värsta actionfilmen.
När man tar bort msblast.exe så aktiverar man egentligen det "riktiga" osynliga viruset
Originally posted by St_Andrew
Nope, men jag var i linux så... var nog någe fel på min isp för nu funkar det iaf
hehehehehe....ok
Aug-13-2003 11:49
reveal
always in the mix
har fått virus en gång för länge sedan bara, som dock effektivt kunde plockas bort
Aug-13-2003 12:06
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by reveal
har fått virus en gång för länge sedan bara, som dock effektivt kunde plockas bort
har haft virus 1 gång... fick rensa datorn...
det värsta e att jag hade ett virus prog liggandes i typ en månad vid datorn, fast jag installerade det aldrig.. hade jag gjort det så hade jag kanske aldrig fått viruset
ibland e man bra dum
Aug-13-2003 12:29
reveal
always in the mix
behöver man en brandvägg? jag kör bara antivirusprogram för tillfället
Aug-13-2003 12:34
robstar
Excited
Registered: Nov 2001
quote:
behöver man en brandvägg? jag kör bara antivirusprogram för tillfället
Jag kör tvärtom.
Tycker bara virus programen är för omständiga dessutom har jag aldrig haft nått virus på datan. (bara för ja sa de så får jag väl de nu)
Klarar mej bra med brandväggen.
Kolla in ZoneAlarm.
Har kört med de ett par år nu, funkar jättebra.
Aug-13-2003 12:56
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
Håller med robstar om virusprogram, jag har haft mer problem med själva antivirusprogrammen än med virus, tex har dom lyckas med att krasha min socket i xp så jag fick installera om hela skiten, tror det var nortan jag använde då, även om inte antivirusprogrammet pajar någe så slöar det ner datorn o pajar till det i registret....
Ständig kommentar i denna thread: LINUX!
Aug-13-2003 13:02
reveal
always in the mix
Spana in detta viruset som upptäcktes idag
W32/Nachi.worm
Intentions of the worm
This worm tries spreads by exploiting a hole in Microsoft Windows. It instructs a remote target system to download and execute the worm from the infected host. Once running, the worm terminates and deletes the W32/Lovsan.worm.a process and applies the Microsoft patch to prevent other threats from infecting the system through the same hole. When the system clock reaches Jan 1, 2004, the worm will delete itself upon execution.
Viruset tar alltså bort Blaster, installerar patchen så man inte kan smittas av Blaster igen, sen tar viruset själv bort sig
Spana in detta viruset som upptäcktes idag
W32/Nachi.worm
Intentions of the worm
This worm tries spreads by exploiting a hole in Microsoft Windows. It instructs a remote target system to download and execute the worm from the infected host. Once running, the worm terminates and deletes the W32/Lovsan.worm.a process and applies the Microsoft patch to prevent other threats from infecting the system through the same hole. When the system clock reaches Jan 1, 2004, the worm will delete itself upon execution.
Viruset tar alltså bort Blaster, installerar patchen så man inte kan smittas av Blaster igen, sen tar viruset själv bort sig