|
hmmmmm, ik zal es kijken of ik hier een mooi verhaaltje kan neerpleuren.. kweet nu nog niet wat eruit komt ..
allereerst vind ik 'de scene', die voor mij dus toch WEL bestaat, niet leeftijdgerelateerd. das namelijk iets wat nog wel es vergeten wordt. goed voorbeeld hierbij zijn mijn eigen maats. zijn allemaal 1 of 2 jaar ouder als moi, maar weten de ballen van fatsoenlijke trance af en gaan HE-LE-MAAL los op bv. gigi d'agostino en consorten. de leeftijd van sommigen hier op dit forum bewijst ook dat het anders kan
dat dus in de eerste plaats.
in de tweede plaats wordt de opmerking gemaakt dat mtv en tmf de scene (nogmaals, die voor mij dus wel degelijk bestaat, ik kom, mits ik er aan denk, zo op terug) verneuken. deels mee eens.
want er worden dus inderdaad clipjes gemaakt, maar wat je dan krijgt is VEEL airplay. en het verleden heeft al een paar duidelijke voorbeelden laten zien van de invloed hiervan. wordt een min of meer bekende plaat namelijk door een 'grote' dj gedraaid terwijl ie al een maand of wat in de charts staat, dan 'kan dat ineens niet meer'. argumenten zijn dan ineens 'commercieel' en 'kaasplaat' terwijl door dezelfde personen een paar maanden eerder toch echt geroepen werd 'wat voor een topplaat' het toch wel niet was . terwijl als een 'grote' dj een klassieker draait die NIET zo bekend is (maar van vergelijkbare kwaliteit) het ineens is: HIJ DRAAIDE DIE EN DIE PLAAT, VET! . raar eigenlijk. in die zin vind ik dus idd dat tmf en mtv 'de scene' verneuken, zeker omdat het de laatste tijd in steeds groter wordende mate gebeurd . dit laatste heeft ook zijn effect op de partyscene. steeds meer jonkies (tmf-kidoos zeg maar) willen zo graag naar een feest, omdat ze er toevallig een keer van gehoord hebben... dan heb ik zoiets van, die minimum leeftijd is er nie voor nix. en ja, dit vind ik dus ook gelden voor de jonkies in 'de scene'.
zoals beloofd zal ik ook 'de scene' nog ff nader toelichten, of iig mijn ideeen daarover even over jullie uitstorten . de scene bestaat voornamelijk uit mensen die, al dan niet door clips ed op tmf/mtv, ook daadwerkelijk meer interesse tonen, verder kijken dan hun neus lang is, opzoek gaan naar informatie e.d., en niet meteen als een kip zonder kop gaan roepen dat ze masterfans zijn en blabla. overigens beschouw ik mijzelf MIN OF MEER in de scene.... het interesseerd me wel degelijk, maar ik ben wel zo eerlijk om te bekennen dat ik ook tmf-kiddo ben geweest .
euhm, nou wou ik nog iets zeggen... euhm... whatever.... nog wat anders dan... wat me wel verbaasd is dat trance nog niet dood is, want waar de draadstarter over klaagd is al een langer bekend fenomeen EN een vergelijkbaar iets heeft er voor gezorgd dat hardcore op een gegeven moment wel heel erg snel bergafwaarts ging.
volgens mij was het dit wel.... sorry 2 snuggle voor het systematisch weglaten van hoofdletters aan het begin van de zin... ik ben word gewend . denk maar zo: ik gebruik iig de punten al een stuk beter dan voorheen .